Scorpioo42

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

Upload snelheid omhoog

Een gelukkig nieuwjaar gewenst allen.

 

K val gelijk maar met de deur in huis, ook ik vraag me af wanneer nu eindelijk eens de upload snelheid naar een "normale , acceptabele " snelheid gaat.

Analoge radio is weg en we hebben DOCSIS 3.1 apparatuur

 

Heb nu de 1 Gig gekozen en haal met mijn setup goede snelheden..maar zit al sinds t eerste uur bij ziggo en de uploadsnelheid gaat tergend langzaam omhoog.

Ze denken vast dat een kleine verhoging nu en dan mensen laat blijven.

Gaat voor mij niet meer op straks, ik heb dit Giga abbo genomen als hobby ,apparatuur /netwerk tweaken en kijken of t bevalt en omdat de 1 gig met zelfs UTP en de huidige (normaal kostende ) routers niet helemaal te bereiken is ( k zit nu op 945/51) en t wachten is op betaalbare goede routers met 2,5 gig poorten, of 10 G poorten.

 

Daarom eerst maar eens voor een jaar en k moet zeggen dat t me op de upload snelheid dus na best bevalt.

Maar nu de aanbieding van glasvezel (kan k hier nu net krijgen) in de bus gekregen en daar zit bij de 1 gig download ook een 1 gig upload bij en je betaald (ook na de aanbieding , best wel veel minder ook !!!!

 

Dus ...@ziggo  >>> in dit jaar geeef ik de mensen die alleen mijn @Home.nl mailadres hebben bericht om over te gaan op mijn gmail (want dit was nog een punt waarom ik zolang ben gebleven) en indien er in dit jaar geen goede verhoging komt van upload (welke bij een 1 gig download en deze prijs eigenlijk normaal zou moeten zijn en past) ga k over op glasvezel van een concurrent.

Vindt de 20 euro meer wat ik bij jullie betaal minder een probleem als t geleverde vergelijkbaar is maar echt niet als je i.p.v. 1 gig upload maar 50 Mbps krijgt bij jullie.

 

T is maar dat je t weet en k hoor steeds meer om me heen dat men er zo over denkt , staar je niet blind op de weinige mensen die t hier posten , ik doe dit nu ook pas na jaaaaaaaren...maar nu er een goedkoper sneller alternatief is (lees glasvezel aanbieders) is de keuze voor beginners als ze t vergelijken en overstap voor huidige klanten snel gemaakt (en die doen t zonder vooraf te melden zoals ik)

 

 

Verhoog dus de upload snelheid en houdt je klanten vast, ik betaal veel voor 1 gig verbinding en verwacht er ook een hoge upload snelheid bij , geen vorige eeuw upload snelheid.

 

Groet,

 

Martin

34 Reacties 34
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

fyi

 

het nieuwe ziggo modem de sagemcom ondersteunt snelheden boven de 1Gbit

zie ook

ziggospeedtest.png

 

Scorpioo42
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

Die heb k maar k heb de r7800 erachter ..zit (heb t giga nog niet zo lang) nog wat te tunen maar kom hooguit op 945

Kreeg wel 1010 met utp rechtstreeks op de 2,5 poort van de Sagem maar das niet wat ik wil.

Misschien geen kennis genoeg ervan maar dan zit ik op de port van de Sagem en kan mijn prive netwerk (waarop Synology) niet bereiken , R7800 geeft eigen poorten uit en zo heb k dan ook mooi gescheiden van de SAgem en de wereld.

 

K weet dat ik  DHCP  ervan kan uitzetten maar zoals gezegd wil k de netgear t privé netwerk laten beheren /scheiden van de Sagem

 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Scorpioo42 , Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar ik denk dat voor 95% van de Ziggo klanten de upload perfect voldoet. Dus veel haast zal ziggo hier niet meemaken denk ik. Jij hoort misschien bij die 5 % die er misschien verstandig aan doet over te stappen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik mag toch wel hopen dat het meer wordt dan die schamele 50 er wordt niet voor niks getest (bij random klanten cmts's notabene ) met 150 up

Scorpioo42
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

Ben t niet eens met je 5% maar goed k snap je wel en lijkt me ook (en t blijkt ) dat Ziggo inderdaad zo denkt .

Is jammer want zolang ze dat denken en t niet gebeurt gaan er mensen zoals ik en meer dan die 5 % denk ik weg EN (niet te meten) is de kans groot dat je minder nieuwe leden krijgt .

Aanbod voor  minder geld =groter/beter

 

en wees eerlijk , 50 Mbps Upload bij een 1gig download is toch echt niet meer van deze tijd

 

50 Mbps upload verwacht ik (nou ja verwacht ik van ziggo dan he 😉  )bij een 300 Down abbo

Scorpioo42
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

wilde dat er een manier was waarop we dit onder de aandacht kregen bij ziggo mensen  die de verandering zouden kunnen bewerkstelligen of waarvan je een eerlijk een goed antwoord kreeg wanneer te verwachten etc.

Maar ach ja

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

de mensen die dat mede bepalen zitten bij liberty global international

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"K val gelijk maar met de deur in huis, ook ik vraag me af wanneer nu eindelijk eens de upload snelheid naar een "normale , acceptabele " snelheid gaat.

Analoge radio is weg en we hebben DOCSIS 3.1 apparatuur"

 

Ziggo was halverwege december klaar met de hele ombouw van alle 400.000 straatkasten en omzetting naar Docsis 3.1 op alle locaties, met een vertraging van een jaar i.v.m. Corona.

Rond de feestdagen grofweg vanaf half december tot half januari, wijzigt Ziggo nooit iets groots in zijn systeem.

 

Dus nog heel even geduld, het lijkt eraan te komen.

 

19 DECEMBER 2022 Ziggo gaat sneller internet testen | Totaal TV

 

Ziggo stapte dit jaar volledig over naar DOCSIS 3.1. Na een gefaseerd traject van drie jaar werd vorige week de laatste aansluiting naar DOCSIS 3.1 omgezet. Hierdoor kan het kabelbedrijf in de komende maanden de internetsnelheid verhogen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Kan inderdaad maar gaat het daadwerkelijk gebeuren en wat wordt de upload per abonnement voor Basic,Start, Compleet en Max is het wel redelijk naar verhouding Gigabit blijft verhoudingsgewijs achter. En is daarmee ergens te duur voor wat je krijgt.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik hoop dat een moderator misschien toch duidelijkheid kan geven 

Scorpioo42
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes

docsis-standard.png

BRON 

 

Nog maar ff om t scherp te houden/af te ronden.

Ziggo die zegt dat t "nog niet nodig is " is kop in t zand en bepalen voor hun klanten wat die willen?!!

We rijden ook nog steeds met meestal een groot gedeelte van de tijd alleen de bestuurder in grote wagens met plaats voor 5. Geen garage die je vertelt dat je dat niet nodig hebt ..en dan nog ..als jij die wens hebt en er dat geld voor over hebt mag je gelukkig dat zelf bepalen ..al heb je t niet nodig , gewoon omdat t kan 😊

En zo zijn er legio voorbeelden te noemen.Huizen , TV's etc etc.

Punt is niet Ziggo maar de klant bepaalt wat hij voor upload wil en zal t misschien niet altijd nodig zijn maar dat zijn we de 1 g download ook niet allemaal altijd.

We hebben de keuze en verwachten voor een bepaald bedrag wel een goed product..

Bij 1 G download hoort nu eenmaal in deze tijd een hoge upload en geen 50 Mbps ! Denk dat ze dat nu wel in de gaten krijgen gezien de glasvezel ontwikkelingen waarbij je 1g down 1 gig upload krijgt en goedkoper uit bent ook nog!

 

Verder een tevreden ziggo klant hoor..maar we zullen zien hoe lang t duurt , zoals gezegd heb k dit Giga abbo voor een jaar en indien in de tussentijd dit veranderd ten goede dan blijf ik anders ga k mooi naar glasvezel.

Ook dit bepaalt de klant dus 😁

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ehh ziggo bepaalt, want hun beheersen de snelheden 

tevens is het algehele netwerk net sinds eind vorig jaar over naar docsis 3.1 (en niet de full duplex variant, dat nu onderdeel is van docsis 4.0)

dus het kan echt nog wel effe duren voordat er hogere upload mogelijk is/gaat gebeuren

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Uiteraard bepaalt de provider dit echter als dit teveel klanten gaat kosten dan komt de hogere upload er wel. De hogere download is er ook deels als marketing middel.

 

Het blijft natuurlijk vreemd dat de download wel per regio omhoog kon maar de upload niet.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

grote kans dat ziggo wacht totdat het ofdma kanaal meer volwaardig wordt qua specificaties 

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan is het dus niet Ziggo die dit bepaalt maar Cablelabs de ontwikkelaar van Docsis.

Want wie heeft die volwaardigheid en specificaties in handen?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ziggo kiest ervoor om op docsis 3.0/3.1 niveau 50Mbps aan te bieden 

ziggo kan dat nu al veranderen/ophogen voor de docsis 3.0 kant 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MR_CHIP het gaat uiteraard over docsis 3.1 en de upload bij het giga abonnement. 

Je noemt dat er wordt gewacht op volwaardige odfma specificaties het enige wat Ziggo hoeft te doen is de bestaande specificaties toe te passen. Het is onder andere Cablelabs die deze specificaties ontwikkeld voor Docsis, niet Ziggo kortom waar is het wachten dan op?

 

Puur en alleen de wil vanuit Ziggo om de upload te verhogen technisch kan er simpelweg geen excuus zijn.

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe misschien kan jij het beter uitleggen

moet niet in elke wijkkast/cmts nog een diplexfilter worden toegevoegd en zou ziggo met 1 druk op de knop de ofdma specificaties op kunnen rekken

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als dat zo is klopt de info op VodafoneZiggo niet 

Sinds 2019 voerde het bedrijf de laatste Docsis 3.1-standaard stapsgewijs in. Daarna konden klanten kiezen voor het Ziggo Internet Giga-abonnement met een downloadsnelheid van 1 Gbit/s.

https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/vodafoneziggo-investeert-toekomst-van-internet/

 

De upgrade naar Docsis 3.1 is volgens dit bericht afgerond. En dan is het zeer vreemd dat die hardware aanpassing niet meteen is gedaan. Nu weer iets installeren in elke wijkkast gaat dan ongetwijfeld weer minimaal een jaar duren.

 

Uitgelicht topic