1
Vraag
2
Reacties
HS1972

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Upload snelheid blijft rond 25 MB

Na de meest recente verhoging van de internet snelheid van 250/25 naar 300/30 blijft mijn upload snelheid conseqent rond de 24,9 (25mb). 

 

Ik heb de modem al een aantal keren gereset, maar het blijft rond 25 mb (of net iets eronder). DIt lijkt erop dat de snelheid niet verhoogd is. Moet hier nog iets voor gebeuren?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @HS1972, bedankt voor al je inzet! Ik pak het met je op. Dit is inderdaad nog niet zoals het hoort te zijn. Om die reden heb ik een monteur ingepland die dit verder kan onderzoeken. De monteur komt langs op 04-02-2022 tussen 12:00-18:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak heel simpel verplaatsen via mijn Ziggo. Wil je ons op de hoogte houden van de voortgang? 

Bekijk in context

40 Reacties 40
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je de netwerk Status Configuratie hier plaatsen uit je modem met een schermafbeelding?

 

Bert_0-1641572147288.png

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem ook de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

HS1972
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bijgaand screenshots van de modem in bridge modus. Van download heb ik ookniet echt een verbetering geIen. Max blijft tussen 180 en 190. Upload had ik zeker een verbetering verwacht, maar dit blijft echt consequent net onder 25 mbps. 

4E1235FF-2C0D-409C-9DDE-58F124EBD3C2.jpeg152F15E3-55EA-4169-A6E7-6D9DEDA39C6D.jpeg

HS1972
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb geen foro vd meterkast gemaakt. Verwacht niet dat daar een probleem is. Nieuwbouw uit 2015, met korte kabel van Ziggo naar het modem. Van daar alles met Cat6 verbonden. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie in ieder geval al een behoorlijk hoge upstream, die zit tegen het randje van storing.

Ergens zit een weerstand richting Ziggo.

Ook zijn er T3 Timeouts, die zie je liever ook niet.

Kun je ook de downstream hier laten zien en toch maar een foto, want het signaal is al niet lekker, er zijn in 7 jaar een aantal gewijzigde inzichten wat betreft aansluiten.

HS1972
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hierbij de downstream en foto van de splitsing en kabel van splitsing naar modem. Er loopt een kaben van aop naar splitter (van Ziggo bij de modem gekregen en van de splitter naar de modem. Andere kabel gaat naar een versterker en daarna naar televisies.

 

95EECB1A-439B-4FE6-B8F1-43526FEF12BE.jpeg2127CBB7-F485-48A2-BB1B-61EC95BF8EA6.jpegA1D3E4A0-5998-43F5-9B68-D9082F92D0D9.jpeg632D4CC4-7E9D-49B4-B903-2F38E9BA38EC.jpeg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Alles ziet er goed uit, maar toch is er veel ruis op het modem te zien, de Post RS Errors zijn niet te repareren data pakketten, die zouden 0 moeten zijn.

 

Mogelijk kan een Ziggo moderator meer zien in de achtergrond en de nodige stappen zetten.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @HS1972,

Welkom op de Community! Irritant dat je al zo lang de snelheid van het abonnement niet haalt! Goed en begrijpelijk dat je dit aankaart.

Fijn dat in de tussentijd al e.e.a. is opgehelderd. Ook vanuit deze kant valt de hoge upstream, de T3 meldingen en de Post RS Errors op. Er gaat iets niet helemaal lekker naar het modem toe, waarschijnlijk is dat de oorzaak van de te lage snelheid nu.

Om de binnenhuisbekabeling uit te sluiten als oorzaak, stuur ik graag kosteloos een nieuwe meterkastsplitter en een coaxkabel naar je toe. Kun je laten weten als je dit materiaal hebt aangesloten? Ik ben dan benieuwd naar de nieuwe waardes en snelheid 🙂

HS1972
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Erik, bedankt. Ik zal dit proberen zo snel mogelijk op te doen. Groeten Herre

HS1972
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Erik, vorige week de nieuwe splitter en kabel ontvangen. Net even provisorisch aangesloten (nog niet netjes vastgezet, maar even los gehangen. Ik zie in de snelheid van de verbinding geen verbetering. Moeten we nog iets nagaan of iets anders bekijken om dit op te lossen?

Groeten 

Herre

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Jammer dat het niet tot verbetering heeft geleid @HS1972

Mocht het nadat je alles netjes hebt vastgezet en gemonteerd nog steeds niet beter worden, dan is een storingsmonteur toch wel wenselijk. Ondanks dat daar mogelijk kosten aan zijn verbonden, is het wel zo fijn om hem alles te laten controleren. Kom dus even bij mij terug op de radar als je na juiste montage nog steeds tegen trage upload aan loopt. Ik zorg er dan voor dat er een afspraak wordt ingepland.

HS1972
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb net de nieuwe splitter vastgezet. Dit heeft niet geleidt tot een verbetering van de upload en download (180/25 of iets dergelijks is het ongeveer). 

Prima om een monteur langs te sturen, maar dan vraag ik mij wel af wat die komt doen. Zit een kabel van Ziggo naar een splitter van Ziggo naar een modem van ziggo en dan met een utp kabel van ziggo naar een Unifi dream machine.

 

wanneer moet ik iets betalen? Kabels kan het niet aan liggen. Het moet haast wel voor het overgave punt liggen. Of ligt het misschien aan het modem in bridge modus?

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De hedendaagse aansluitwijze is  AOP > POA-01-B splitter > 1 uitgang naar het modem > de andere uitgang naar de signaalversterker/televisie(s).

Probeer die methode eens.

HS1972
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beetje bijzonder dan dat ziggo een andere splitter opstuurt.  Dan moeten ze nog even zo een splitter en andere kabels opsturen. Heb nu alleen male-male kabels gekregen.

 

iemand van ziggo die hierop kan reageren?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Jamyla of een van haar collega's komt morgen langs dit topic.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @HS1972 , mijn collega Erik heeft wel de juiste splitter aangevraagd voor je. Deze zou wel moeten passen. Welke splitter heb je precies ontvangen vanuit ons magazijn? 

HS1972
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Meindert Ik heb eenzelfde splitter ontvangen als ik al had. Zie de eerdere foto en daarbij een extra kabel (M-M). Voor die andere splitter die genoemd is (AOP > POA-01-B splitter)  heb ik volgens mij 2 F-M kabels nodig. 

 

Die nieuwe splitter heeft in elk geval niets opgeleverd. Snelheid is nog steeds 180/25 of zo iets (max). 

 

Alles is tot en met de Unifi installatie aangesloten met installatie materiaal van Ziggo. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Bij een POA01-B past een IEC/F  kabel met een rode en groene ring.

Voor naar decoder / TV een IEC/IEC kabel met groen en blauwe ringen.

HS1972
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Zoals je op de foto kan zien heb ik 1 kabel groen-rood (van het AOP naar de splitter) en daarna alleen kabels die rood - rood zijn. Die laatste gaan naar de modem en naar de versterker voor het kabel signaal. Volgens mij heb ik dan een POA01-B  en een of 2 kabels IEC/F (rood -groen) nodig. 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @HS1972. Even een check, check, dubbel check want het moet nu natuurlijk wel in één klap goed. Anders kan je straks een eigen kabelshop beginnen. 😛 

Als ik het goed begrijp heb je dus nog nodig:

 

1x POA-01B (hierbij ontvang je één coaxkabel(IEC/F-steek groen/rood). 

1x losse coaxkabel IEC/F-steek groen/rood. (2 in totaal dus)

 

Klopt zo? Dan bestel ik ze snel voor je. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic