Hi @GertJan1981, welkom op de Ziggo Community!
Goed dat je even verschillende tests hebt uitgevoerd en het hier op een rij hebt gezet. Ik zie ook dat @Dave- je al van goed advies heeft voorzien, top! Als ik naar de situatie kijk, vallen er drie zaken op:
-Je hebt een al wat ouder Cisco-modem
-Er is een UMU-01 aangesloten
-De capaciteit lijkt niet volledig toereikend in je buurt
Wat betreft het eerste punt; ik vind het geen probleem om je een nieuw modem te sturen, maar ik denk dat we deze nog even moeten parkeren als laatste stap. Zeker omdat je hem in Bridge-modus hebt en je daar dus verder geen tekortkomingen hebt.
De UMU-01 is al een wat oudere verdeler. Heb je de mogelijkheid deze los te draaien? Je houdt dan vermoedelijk een eengats-AOP over, waar ik je alvast een nieuwe splitter toe ga sturen.
Maar dan mogelijk het belangrijkste: Er lijken wat capaciteitsproblemen in je regio te zijn. Dit gebeurt niet altijd, maar er zitten piekmomenten bij. Herken je dat ook? Zijn er momenten waarbij de snelheid wél goed is? Als ik naar afgelopen week kijk, zou dat bijvoorbeeld in het weekend goed moeten zijn geweest. De fix voor deze capaciteit staat op dit moment gepland voor 11 december.