1
Vraag
2
Reageer en help mee
GertJan1981

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Upload snelheid blijft achter

Hallo,

Ik heb sinds een paar weken flinke dips in mijn upload snelheid.
Volgens het internet complete zou ik 250 down en 25 up moeten hebben
Als ik een speedtest uitvoer kom ik op 5 a 8 up uit. Download is wel prima.


Ik voer de test uit op een laptop die bekabeld aan de router hangt.
Heb een oud Cisco modem, wat al jaren zonder problemen functioneert.

Bij navraag ervaren buren hetzelfde probleem, tragere upload. Volgens de storingen website is er geen storing.

Hoe kan ik dit verder oppakken ? 

11 Reacties 11
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Het is mogelijk je modem te laten vervangen voor een nieuwe Connect Box, omdat de Cisco modems al gedateerd is, kan je die optie overwegen.

 

Je kan ook even foto laten zien van je aansluiting waar Ziggo het huis binnenkomt, als dat een verouderde aansluiting is, kan dit door een monteur kostenloos worden vervangen, en die kan ook een nieuw modem voor je installeren.

 

We helpen je graag, dit is een Klant helpt Klant Forum en bestaande klanten helpen elkaar hier graag op weg en bij een probleem kan ik een Moderator inseinen.

 

Heb je ook deze speedtest al eens geprobeerd 

GertJan1981
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Dave,

 

bedankt voor je snelle respons.

Hieronder mijn aansluiting:


en die andere speedtest pakt hetzelfde uit:

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Bij deze zie ik al dat de AOP een verouderde is en deze kan kostenloos worden vervangen, ook de monteur kan een ander modem dan meenemen en installeren.

 

Modem en de AOP dient vervangen te worden en er moet dus een monteursafspraak gemaakt worden, Dit kan je beter als volgt doen

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

GertJan1981
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thanks, postcode en huisnr staan in mijn prive profiel ?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @GertJan1981, welkom op de Ziggo Community!

Goed dat je even verschillende tests hebt uitgevoerd en het hier op een rij hebt gezet. Ik zie ook dat @Dave- je al van goed advies heeft voorzien, top! Als ik naar de situatie kijk, vallen er drie zaken op:

-Je hebt een al wat ouder Cisco-modem

-Er is een UMU-01 aangesloten

-De capaciteit lijkt niet volledig toereikend in je buurt

Wat betreft het eerste punt; ik vind het geen probleem om je een nieuw modem te sturen, maar ik denk dat we deze nog even moeten parkeren als laatste stap. Zeker omdat je hem in Bridge-modus hebt en je daar dus verder geen tekortkomingen hebt.

De UMU-01 is al een wat oudere verdeler. Heb je de mogelijkheid deze los te draaien? Je houdt dan vermoedelijk een eengats-AOP over, waar ik je alvast een nieuwe splitter toe ga sturen.

Maar dan mogelijk het belangrijkste: Er lijken wat capaciteitsproblemen in je regio te zijn. Dit gebeurt niet altijd, maar er zitten piekmomenten bij. Herken je dat ook? Zijn er momenten waarbij de snelheid wél goed is? Als ik naar afgelopen week kijk, zou dat bijvoorbeeld in het weekend goed moeten zijn geweest. De fix voor deze capaciteit staat op dit moment gepland voor 11 december.

ArnoutD

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Alex Ziggo als buurman van @GertJan1981 kan ik beamen dat er capaciteitsproblemen zijn in de upload bandbreedte. ‘s avonds netjes 25 Mbit maar overdag 5-10 MBit wat we in de afgelopen 10 jaar niet gezien hebben. Heeft dit met verder in het forum genoemde frequentie veranderingen te maken? Een andere straat genoot heeft de Connectbox en heeft dezelfde problemen. Dus het modem zou geen probleem moeten zijn ook al geeft de helpdesk aan dat de signaalsterkte van mijn modem wel te wensen overlaat. Is er een relatie met die frequenties en apparatuur?

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Hi @ArnoutD

Welkom op de Community! Om ervoor te zorgen dat alles zo optimaal mogelijk werkt, is nieuwe apparatuur aan te raden maar dat is in deze situatie niet hetgeen wat de problemen veroorzaakt. Laten we allereerst 11 december afwachten, we zijn benieuwd naar jullie ervaring hierna. 

ArnoutD

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo @Mariska Ziggo en @Alex Ziggo,

Is er vrijdag 11 december iets uitgevoerd ? Er zijn geen onderhoud mails verstuurd en aangezien het in het weekend geen probleem is en nu pas weer zichtbaar, is te zien dat het probleem niet is opgelost :
 

Mijn buurman @GertJan1981 heeft donderdag zelfs via 4g moeten video conferences omdat de verbinding steeds wegviel.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @ArnoutD, de capaciteitsuitbreiding staat voorlopig gepland op 29-jan-2021. Dat duurt nog even dus.

jorickh

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wordt onze factuur ook netjes aangepast op de snelheid?
Ik kan ongeveer een derde van mijn beloofde service gebruiken, een derde van het normale factuur bedrag lijkt me dan ook schappelijk.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
jorickh wrote:

Wordt onze factuur ook netjes aangepast op de snelheid?
Ik kan ongeveer een derde van mijn beloofde service gebruiken, een derde van het normale factuur bedrag lijkt me dan ook schappelijk.

Nee, je hebt namelijk geen gegarandeerde internetsnelheid maar een maximale. Ik weet het, kleine lettertjes zijn flauw om naar te verwijzen, maar zo is het beleid opgesteld over Netneutraliteit en internetsnelheden bij Ziggo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic