Sinds een paar dagen is mijn download snelheid minder dan voorheen:
Mijn 600/40 was altijd haalbaar, maar nu met de zelfde opstelling is de upload wat minder. Kom niet meer boven de 32, was altijd boven de 40.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Oorzaak gevonden. Was een lokaal probleem met een van de desktops hier in huis. Een van de machines had een netwerktool van de moederboard fabrikant, welke 10 MBPS van de upload- (en downloadsnelheid) afsnoepte. Na het verwijderen van deze tool ook op deze machine de normale snelheden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Was dat 1 enkele speedtest? Dat zegt niet zoveel, er kunnen tig redenen voor zijn.
Weet je zeker dat er geen andere upload loopt? Een online back-up misschien ?
Nee, was geen incidentele test. Is al een paar dagen zo. Voorheen niet.
En ik ben niets aan het uploaden. De test is gewoon stabiel, alleen de upload hier is een aantal dagen nu 10 te weinig. Lijkt of er in de wijk iets is geknepen.
hoe ziet de configuratie eruit van je modem ?
Nou dat is dan weer spontaan opgelost:
Oorzaak gevonden. Was een lokaal probleem met een van de desktops hier in huis. Een van de machines had een netwerktool van de moederboard fabrikant, welke 10 MBPS van de upload- (en downloadsnelheid) afsnoepte. Na het verwijderen van deze tool ook op deze machine de normale snelheden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.