Mijn modem heeft al een tijdje last van een halve upload. Download is perfect (500mbit), maar upload is maar 20Mbit. De Coax kabel die ertussen zat, was een oudje, dus die inmiddels vervangen door Ziggo approved spul, de waardes voor download zijn volgens mij goed maar slechts 1 upload verbinding.
Dus van het punt in de meterkast, met een shielded coax cabel van 3 meter naar een muur punt, direct met de kabel in het modem. Geen splitters e.d. dus niet het witte kapje syndroom 🙂
Ik hoor 500D/40U te hebben.
Ik zal gelijk de screenshots posten van het modem, misschien dat iemand me hier mee kan helpen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je hebt een wat zwak signaal op de downstream kanalen en een te sterk signaal op de upstream kanalen waardoor je nu nog maar één upstream kanaal over hebt. Werk voor Ziggo.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je hebt een wat zwak signaal op de downstream kanalen en een te sterk signaal op de upstream kanalen waardoor je nu nog maar één upstream kanaal over hebt. Werk voor Ziggo.
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en ik moet inderdaad een monteur langs laten komen. Ondanks dat de monteurs na 1 juni weer lijken te beginnen, kunnen ze nog geen monteur afspraken inplannen.
Dus ik hou de Corona pagina in the gaten en neem contact op wanneer het weer kan.
Lees ik nu goed dat u vanaf het ziggo aansluitpunt een coax heeft getrokken naar een wandcontactdoos en daarop uw modem heeft aangesloten?
Ja klopt. al mijn apparatuur staat boven en ik heb daar een coax aansluiting in de muur.
Dus ik heb een coax kabel getrokken in die pvc leiding om boven een aansluiting te hebben. Daar zit het modem aan vast.
Was sowieso al van plan om het modem beneden ook nog even aan te sluiten direct, denk dat de download waardes waarschijnlijk beter worden, maar een te sterk signaal op de upload zal alleen maar sterker worden dan toch?
Keep you posted
Begin inderdaad eerst eens met het aansluiten van het modem direct op het aansluitpunt zoals het bedoeld is. Mocht je dan nog steeds problemen ervaren kunnen we eens kijken naar de waardes.
Wellicht zit er een ingebouwde versterker in je wandcontactdoos boven waardoor het signaal te sterk is.
Pentium3 wrote:
, maar een te sterk signaal op de upload zal alleen maar sterker worden dan toch?
Nee, juist niet, je modem moet in de huidige situatie met meer vermogen zenden om Ziggo te bereiken.
Super bedankt voor de reacties, precies waar ik naar op zoek was. Ik ga vanavond gelijk proberen. Ergste geval kan ik altijd nog een UTP naar boven trekken mocht het echt niet anders kunnen.
Nou ik heb hem beneden direct op het punt geprobeerd. Download zat onder de 5 DBmV met 40 SNR, en ik had 4 upload kanalen (40mbit) maar dan wel nog steeds met 5.5 DBmV, dus volgens de reacties wel te hoog.
Ik kon niet meer naar de bouwmarkt want alles is dicht om 6 uur, maar morgen ga ik gelijk een UTP kabel halen, de coax uit de leiding trekken, UTP erin. Dan als mijn router boven staat, heb ik de modem in de meterkast. Dan moet het gaan werken!
Zodra dat klaar is, zal ik opnieuw mijn waardes posten. Dan heb ik graag advies of het alsnog slim is om een monteur langs te laten komen na 1 juni.
Wordt vervolgd.
Top nieuws! ??. 40 mbit upload is trouwens het maximale bij een internet max abonnement. Dus dat is opgelost!
Als je boven ook wifi wilt zou ik een ziggo bekabelde wifibooster aanraden voor €1p/m of eenmalig €59??. https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel
Dank voor de tip Zeus, ik heb Devolo 2.4Gbit PowerLAN en die deed het prima, maar voor de computer wilde ik nu echt een directe kabel. WIFI hier is geen probleem maar waardeer de upsell . De Devolo gaat waarschijnlijk naar de garage.
De Coax wanddoos had nog een telefoon lijn ernaast zitten, aangezien we in 2020 geen telefoonlijn gebruiken, heb ik die eruit gehaald zodat ik de coax kon laten zitten. Dus ik heb nu een UTP van de meterkast naar mijn kantoor. Het modem zit nu direct op de Ziggo aansluiting in de meterkast en alles werkt idd. Vind het jammer dat je hem niet kan extenden, maar zo werkt het natuurlijk ook.
Iedereen super bedankt voor het meedenken en de tips, ik heb nu wat ik wilde.
Hieronder nog de nieuwe modem waardes. Ik ben toch nog benieuwd of de upload niet te sterk is nog met 4.8 dBmV . Ik vond online namelijk de volgende statement:
“Good Upstream power levels are within 38-48 dBmV”
Toch nog Ziggo langs laten komen?
en speedtest:
Superfijn dat alles nu naar verwachting werkt!
Met enige zelf inspanning, maar dat mag de pret niet drukken!
Je snelheden zien er ook keurig uit!
Wat betreft je waardes... De mijne liggen ook een stuk hoger, maar zou adviseren dit eens even te testen. De Ziggo monteurs komen in deze corona tijd niet voor dit soort dingen. Dus zou daar even mee wachten.
Je plaatjes zien er mooi uit zo. “if it aint broke dont fix it”
In hoeverre de connect box heel precies is met de waarden is ook maar afwachten, enige afwijking zou mij niet verbazen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.