Het valt me op dat mijn upload de helft van zijn snelheid haalt.
Ik heb een 250/20 abonnement.
Download haalt volgens speedtest 249-252 mb/s. Dat is top.
Upload komt niet hoger dan 10 mb/s.
Waar kan dat aan liggen?
Ik gebruik een standaard connect box, direct vanuit muur naar de box. Computer is bekabeld aangesloten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@DannyK85 Dit is niet goed, de waarden moeten onder de 49 zitten, alles zend maximaal naar Ziggo en dat gaat geheid weer fout straks, ik vermoed dat de gedateerde wandcontactdoos vervangen moet worden.
Omdat dit de eerste plaats is waar Ziggo je huis binnenkomt, wordt dit gratis door een Ziggo monteur gedaan.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een afspraak wilt maken.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina's hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je veel verkeer op je modem, torrents oid?
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Steefb wrote:
Heb je veel verkeer op je modem, torrents oid?
Tijdens de metingen is er geen ander verkeer dan de meting en torrents doe ik niet.
Wat betreft aansluiting ziet het er standaard uit. Kabel gaat direct van TV antenne aansluiting de modem router in
OK, duidelijk, het modem kan de Ziggo servers niet bereiken en heeft in plaats van 4-6 upstream verbindingen met Ziggo er nog maar 1 over die veel te hard moet zenden om ook maar iets voor elkaar te krijgen.
Dat het nog werkt is een klein wonder.
Is dit werkelijk de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Of is er nog iets in de meterkast wat hiernaartoe verbonden is?
Vervolg op mijn bericht hier juist boven.
Ik zie ook een wit kapje op de splitter zitten, als dat witte kapje te ver over de splitter zit, dan kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos en krijg je de meest gekke storingen.
Probeer de splitter eens zonder het witte kapje?
Maakt dat zoveel uit? De downloadsnelheid is wel precies wat het moet zijn.
Maar ik ga het proberen.
Dit is de eerste plaats waar de antenne binnen komt in mijn huis.
Download en upload zitten op een heel andere frequentie en snelweg en kunnen onafhankelijk van elkaar volledig verstoord worden.
Ik heb het kapje verwijderd en modem opnieuw aangesloten
DannyK85 wrote:
Maakt dat zoveel uit? De downloadsnelheid is wel precies wat het moet zijn.
Maar ik ga het proberen.
Of het dat kapje is weet ik niet. Maar je signaal is niet in orde, en dat maakt echt heel veel uit.
Speedtest is nu 256/26
Upstream heeft 4 frequenties ipv 1
Dit zou hier de witte kapje truuk van Bert moeten worden genoemd.
Hij werkt niet altijd, maar opvallend vaak wel.
Status van de verbinding is nu wel: Verbonden (partial bonding US)
Is dat erg?
Hij werkt wel namelijk.
Kun je de upstream waarden hier nog eens plaatsen? @DannyK85
partial bonding US
Kan betekenen dat je 6 Upstream kanalen hoort te hebben.
Oh jee. Dit is helemaal niet goed. Aan jou Bert.
@DannyK85 Dit is niet goed, de waarden moeten onder de 49 zitten, alles zend maximaal naar Ziggo en dat gaat geheid weer fout straks, ik vermoed dat de gedateerde wandcontactdoos vervangen moet worden.
Omdat dit de eerste plaats is waar Ziggo je huis binnenkomt, wordt dit gratis door een Ziggo monteur gedaan.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een afspraak wilt maken.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina's hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.