Vraag
Reacties
Oplossing
DannyK85
Level 1

Upload halve snelheid

Het valt me op dat mijn upload de helft van zijn snelheid haalt.
Ik heb een 250/20 abonnement.
Download haalt volgens speedtest 249-252 mb/s. Dat is top.
Upload komt niet hoger dan 10 mb/s.
Waar kan dat aan liggen?


Ik gebruik een standaard connect box, direct vanuit muur naar de box. Computer is bekabeld aangesloten.
 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@DannyK85  Dit is niet goed, de waarden moeten onder de 49 zitten, alles zend maximaal naar Ziggo en dat gaat geheid weer fout straks, ik vermoed dat de gedateerde wandcontactdoos vervangen moet worden.

Omdat dit de eerste plaats is waar Ziggo je huis binnenkomt, wordt dit gratis door een Ziggo monteur gedaan.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een afspraak wilt maken.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina's hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

https://www.ziggo.nl/formulieren/contactformulier 

Bekijk in context

0 Kudos
27 Reacties 27
Steefb
Level 20

Heb je veel verkeer op je modem, torrents oid?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

0 Kudos
DannyK85
Level 1
Topicstarter
Steefb wrote:

Heb je veel verkeer op je modem, torrents oid?

Tijdens de metingen is er geen ander verkeer dan de meting en torrents doe ik niet.

0 Kudos
DannyK85
Level 1
Topicstarter

 

 

Wat betreft aansluiting ziet het er standaard uit. Kabel gaat direct van TV antenne aansluiting de modem router in
 

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

OK, duidelijk, het modem kan de Ziggo servers niet bereiken en heeft in plaats van 4-6 upstream verbindingen met Ziggo er nog maar 1 over die veel te hard moet zenden om ook maar iets voor elkaar te krijgen.

Dat het nog werkt is een klein wonder.

Is dit werkelijk de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Of is er nog iets in de meterkast wat hiernaartoe verbonden is?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Vervolg op mijn bericht hier juist boven.

Ik zie ook een wit kapje op de splitter zitten, als dat witte kapje te ver over de splitter zit, dan kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos en krijg je de meest gekke storingen.

Probeer de splitter eens zonder het witte kapje? 

0 Kudos
DannyK85
Level 1
Topicstarter

Maakt dat zoveel uit? De downloadsnelheid is wel precies wat het moet zijn.
Maar ik ga het proberen.

0 Kudos
DannyK85
Level 1
Topicstarter

Dit is de eerste plaats waar de antenne binnen komt in mijn huis.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Download en upload zitten op een heel andere frequentie en snelweg en kunnen onafhankelijk van elkaar volledig verstoord worden.

0 Kudos
DannyK85
Level 1
Topicstarter

Ik heb het kapje verwijderd en modem opnieuw aangesloten

0 Kudos
efok
Level 17
DannyK85 wrote:

Maakt dat zoveel uit? De downloadsnelheid is wel precies wat het moet zijn.
Maar ik ga het proberen.

Of het dat kapje is weet ik niet. Maar je signaal is niet in orde, en dat maakt echt heel veel uit. 

0 Kudos
DannyK85
Level 1
Topicstarter

Speedtest is nu 256/26

Upstream heeft 4 frequenties ipv 1

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid

Dit zou hier de witte kapje truuk van Bert  moeten worden genoemd.
Hij werkt niet altijd, maar opvallend vaak wel.

0 Kudos
DannyK85
Level 1
Topicstarter

Status van de verbinding is nu wel: Verbonden (partial bonding US)
Is dat erg?
Hij werkt wel namelijk.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Kun je de upstream waarden hier nog eens plaatsen? @DannyK85 

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid

partial bonding US

Kan betekenen dat je 6 Upstream kanalen hoort te hebben.

DannyK85
Level 1
Topicstarter

 

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid

Oh jee. Dit is helemaal niet goed. Aan jou Bert.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@DannyK85  Dit is niet goed, de waarden moeten onder de 49 zitten, alles zend maximaal naar Ziggo en dat gaat geheid weer fout straks, ik vermoed dat de gedateerde wandcontactdoos vervangen moet worden.

Omdat dit de eerste plaats is waar Ziggo je huis binnenkomt, wordt dit gratis door een Ziggo monteur gedaan.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een afspraak wilt maken.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina's hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

https://www.ziggo.nl/formulieren/contactformulier 

0 Kudos