1
Vraag
2
Reacties
slingshot27

Level 7
  • 151Posts
  • 7Oplossingen
  • 54Likes

Upload- en downloadverkeer inzien op Sagemcom modem

Is het mogelijk om bij het zwarte modem het totale huidige up en downlad verkeer te zien. Dus hoeveel mbit wordt er gedownload en geüpload. Bij mij eigen routers in het verleden kon ik dat altijd zien in een grafiek maar hier kan ik het niet vinden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MR_CHIP

Level 19
  • 11340Posts
  • 130Oplossingen
  • 3925Likes

dit kan niet bij de ziggo modems

Bekijk in context

Uitgelicht
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6172Reacties
  • 231Oplossingen
  • 4761Likes

@slingshot27 er zijn wel netwerk tools die real time een netwerk monitoren.

20 Reacties 20
MR_CHIP

Level 19
  • 11340Posts
  • 130Oplossingen
  • 3925Likes

dit kan niet bij de ziggo modems

slingshot27
Topicstarter
Level 7
  • 151Posts
  • 7Oplossingen
  • 54Likes

Oke dat is wel jammer.

Best raar dat je dat niet kan zien, lijkt me toch niet heel moeilijk om daar te implementeren.

MR_CHIP

Level 19
  • 11340Posts
  • 130Oplossingen
  • 3925Likes

het zo basic mogelijk zit erin

1 om kosten te besparen

2 om het niet te moeilijk te maken voor mensen die niet goed thuis zijn in allemaal instellingen

tip ; gebruik een eigen router met het ziggo modem in bridge mode

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6172Posts
  • 231Oplossingen
  • 4761Likes

@MR_CHIP  schreef:

tip ; gebruik een eigen router met het ziggo modem in bridge mode

Eerlijk gezegd denk ik dat het modem in router mode te laten zetten en een eigen router te kopen alleen om het up- en downloadverkeer te zien wel een erg rigoureuze oplossing.

@slingshot27 wat is de reden dat u dit wilt?

slingshot27
Topicstarter
Level 7
  • 151Posts
  • 7Oplossingen
  • 54Likes

Dan kan ik zien in welke kwaliteit de streams worden aangeboden en of dit fluctueert.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6172Posts
  • 231Oplossingen
  • 4761Likes

@slingshot27 er zijn wel netwerk tools die real time een netwerk monitoren.

slingshot27
Topicstarter
Level 7
  • 151Posts
  • 7Oplossingen
  • 54Likes

Kan je dan op de pc zien hoeveel er totaal wordt gedownload?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6172Posts
  • 231Oplossingen
  • 4761Likes

@slingshot27 

Ja via een Windows-PC. Als u zoekt via Google dan zal u vast een en ander vinden.

Ikzelf heb er geen ervaring mee omdat ik het meer interessant vind om te weten of ik overal in huis de snelheid van m’n abonnement haal… en dat gebeurt.

RoWi.

Level 20
  • 18078Posts
  • 755Oplossingen
  • 6142Likes

@slingshot27 bedoeld u de TV streams dat is dan alleen inzichtelijk te maken voor de IPTV streams mocht u een Next Mini hebben voor de DVB-C streams zijn er weer andere tools.

Mogelijk helpt deze tool u verder ik hier geen ervaring mee. De naam wordt veel genoemd.

slingshot27
Topicstarter
Level 7
  • 151Posts
  • 7Oplossingen
  • 54Likes

Volgens mij kan je met dit soort tools alleen het verkeer bekijken naar de pc of laptop waarop de tool staat en niet wat er door de router heen gaat.

RoWi.

Level 20
  • 18078Posts
  • 755Oplossingen
  • 6142Likes

Er zijn tools die al het verkeer wat via een router loopt kan monitoren. Ook wat naar andere toestellen gaat. Hoe dat exact werkt weet ik verder ook niet.

Lees eventueel hier eens. Link

slingshot27
Topicstarter
Level 7
  • 151Posts
  • 7Oplossingen
  • 54Likes

Oke dank je wel

Pasi

Level 18
  • 9692Posts
  • 491Oplossingen
  • 5370Likes

@slingshot27  schreef:

Is het mogelijk om bij het zwarte modem het totale huidige up en downlad verkeer te zien. Dus hoeveel mbit wordt er gedownload en geüpload. Bij mij eigen routers in het verleden kon ik dat altijd zien in een grafiek maar hier kan ik het niet vinden.

Een Ziggo's modem/router is een minimalistisch apparaat, waarop werkelijk iedere mogelijke cent is bezuinigd en dus is zoiets 'onzinnigs' wat u wenst, niet aanwezig.

Ook het het geopperde in bridge mode zetten van de Ziggo modem/router, om zo deze gegevens te kunnen achterhalen is wel een erg drastische oplossing.

Software als WireShark is een prima tool, maar daarvoor is wel technische kennis nodig en lijkt op het kanon en de mug.

Wat u wel zou kunnen doen, is het tijdelijk plaatsen van een eigen router direct achter de Ziggo modem/router. Nu is router achter router niet ideaal en geeft dit soms problemen, vooral indien men afwijkt van de standaard instellingen van de router. Maar bij 'standaard' netwerken/instellingen kan dit ook zonder problemen werken en zo kan u in ieder geval tijdelijk inzicht krijgen in het internet gebruik.

En werkt het niet, dan is die extra router zo weer weggehaald !

Ps. waarom u het internet 'verbruik' wilt weten, dat schrijft u niet. Maar, mits u niet in een heel studentenhuis woont en/of eigen servers onderhoud, is 100Mbit/s voor dagelijks gebruik ( surfen/mailen/HD kijken/... ) voldoende. Wat extra kan ( indien de portemonnee het toelaat ) overigens niet schaden.

slingshot27
Topicstarter
Level 7
  • 151Posts
  • 7Oplossingen
  • 54Likes

@Pasi Dank voor uw antwoord. Waarom ik dit graag wil heb ik aantal reacties terug gemeld: "Dan kan ik zien in welke kwaliteit de streams worden aangeboden en of dit fluctueert."

Pasi

Level 18
  • 9692Posts
  • 491Oplossingen
  • 5370Likes

@slingshot27  schreef:

@Pasi Dank voor uw antwoord. Waarom ik dit graag wil heb ik aantal reacties terug gemeld: "Dan kan ik zien in welke kwaliteit de streams worden aangeboden en of dit fluctueert."

Dan zal u toch een technischer oplossing moeten kiezen, want met "...het totale huidige up en downlad verkeer..." is het niet mogelijk om te achterhalen welke kwaliteit bepaalde streams hebben.

suc6.

RoWi.

Level 20
  • 18078Posts
  • 755Oplossingen
  • 6142Likes

Het meest eenvoudige zou een managed switch zijn en daar de Mediabox op aansluiten het verkeer van die specifieke poort is dan uitleesbaar, maar zoals ik eerder al aangaf werkt deze optie enkel met een Next Mini omdat de gewone Next DVB-C signaal binnenharkt.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1326Posts
  • 138Oplossingen
  • 783Likes

Hoi @slingshot27 we zijn alweer een dikke week verder en ik was benieuwd hoe het ervoor staat. Hebben de oplossing van de experts geholpen? 

slingshot27
Topicstarter
Level 7
  • 151Posts
  • 7Oplossingen
  • 54Likes

Nee helaas want het blijkt niet mogelijk te zijn op het modem van Ziggo @Danitsja 

Pasi

Level 18
  • 9692Posts
  • 491Oplossingen
  • 5370Likes

@slingshot27  schreef:

Nee helaas want het blijkt niet mogelijk te zijn op het modem van Ziggo @Danitsja 

Tja, van dat Ziggo spul moet u niet te veel verwachten, want meer dan het absolute noodzakelijke zit er niet in.

Of zoals hieronder al vermeldt is, alles op een managed switch aansluiten ( waarop u het up/download verkeer kan monitoren en totalen kan aflezen ) of de Ziggo Modem/Router in bridge mode laten zetten en een eigen modem/router aansluiten, waarop u up/download verkeer kan monitoren en totalen kan aflezen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic