1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bjorn023

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Upgrade pakket van Sart naar XXL icm TP Link Deco M4 boosters

Goedendag,

Omdat het signaal van mijn Wifi modem (Arris wit) niet voldoende rijkt in mijn huis heb ik een set TP Link Deco M4 boosters gehuurd via Ziggo. Tevens heb ik mijn internetpakket aangepast van Start naar XXL.
De boosters heb ik vandaag binnengekregen. De upgrade van het pakket is nog in behandeling.

Nu bedacht ik mij dat ik wellicht een nieuw modem krijg ivm de upgrade en dat de boosters die ik heb gejuurd wellicht niet zullen werken op het nieuwe modem. Ik heb bij het huren immers gekozen voor de boosters voor het witte modem.
De boosters heb ik daarom keurig in de gesealde verpakking gelaten.

Weten jullie of ik een nieuw modem krijg en of ik dan deze boosters terug zal moeten sturen en en een nieuwe set moet bestellen?

6 Reacties 6
Pineapple

Level 16
  • 1641Posts
  • 177Oplossingen
  • 647Likes

Een Ziggo-moderator zal binnen enkele dagen reageren op je bericht. Check ook even of je postcode en huisnummer zijn aangevuld in je Community profiel. Dit is alleen zichtbaar voor de Ziggo-moderators.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

De Deco's zijn niet afhankelijk van een specifiek type (modem)router. Je kunt de Deco M4's dus blijven gebruik als je een nieuw modem ontvangt, dat zou dan de Sagemcom F3896 zijn. Jouw huidige modem voldoet echter voor Internet XXL.

Enige aandachtspunt is de configuratie van modem + router. Standaard is het modem in router mode geconfigureerd (witte status-LED), de Deco's zouden dan in AP mode geconfigureerd moeten zijn (zie pagina Meer → Geavanceerd → Bewerkingsmodus in de app).

Gio2903

Level 17
  • 3098Posts
  • 160Oplossingen
  • 2204Likes

aangezien je in (omgeving) haarlem woont is mijn ervaring daar dat modems pro-actief worden omgewisseld naar een giga-modem ivm het ofdm-blok waar deze gebruik van maakt. het is wel vreemd dat je wel de deco's hebt ontvangen, maar nog geen modem..

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5697Posts
  • 670Oplossingen
  • 2367Likes

Goedemorgen @Bjorn023 

We zijn inmiddels een week verder en je abonnement is aangepast naar XXL. Daarbij heb je een Connect modem die prima geschikt is voor het abonnement en de boosters.

Hoe ervaar je deze gehele aansluiting zelf? Ben je blij met het nieuwe abonnement en de boosters?

Martinah

Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ha @Bjorn023 ,

ik ben ook wel benieuwd hoe jij de overstap ervaart. Ik had namelijk het zelfde. Maar ik voel eerlijk gezegd alsof we een beetje in het ootje zijn genomen. De M4 Deco's kunnen namelijk deze snelheid niet aan. Kies je voor de SmartWifi pods dan is de snelheid beter, maar mis je de 1Gbps UTP aansluiting om zaken met een kabel aan te sluiten.
Als je dan belt omdat je de nieuwe Wifi 6 Smart Wifi pods wilt hebben dan is dat weer alleen voor nieuwe klanten. Dat je tot voor een week geleden deze snelheid, en modem/ router niet had ben je niet nieuw genoeg voor.

@Ziggo Het zou mooi zijn als hier binnenkort wel een oplossing voor komt. Want ik ben ook behoorlijk bezig minder te stekkeren. Want met alle oude apparatuur ging er toch behoorlijk wat weg aan stroom en de nodige COAX kabels door het huis. Hierdoor hadden jullie altijd een goede lock-in, maar door alle aanpassingen speelt dat nu dus eigenlijk niet meer. Sterker nog als ik dit nu zo opsom is de enige lock-in nog een telefoon abonnement...

Voorheen 1x router/modem, 1x kabelversterker, 2x switch, 2x Next 4K V1, 3x Deco M4
Nu zit ik al op 1x Router, 2x switch, 1x Next V1, 1x Next Mini, 3x Deco M4
Ik wil graag naar 1x router, 2x switch, 1x Next V1, 1x Next Mini, 2x Smart Wifi 6.

En ja die UTP poorten zijn nodig op de Wifi Pods omdat ze onderdeel zijn om zoveel mogelijk zaken nog met een kabel aan te sluiten. Dus de huidige witte SmartWifi generatie voldoet niet.

Dus wat gaan we wel doen aan bestaande klanten die ook graag mee willen in de huidige oplossingen?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3975Posts
  • 331Oplossingen
  • 1575Likes

@Martinah goed dat je even aanhaakt hoor, ik snap ook zeker je punt.

Om een lang verhaal maar kort te maken, dat is nu eenmaal een strategie en beleid. Daar kunnen boeken over worden geschreven, voor ons is het ook aanhaken bij datgene wat wordt bepaald.

Sorry! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic