Gaat nieuwe modem probleem loos werken icm bestaande boosters? Wat is beste modus voor wifi? Acces point of bridge? Bij oude modem moest ik default gebruiken en wifi uitschakelen, maar dat had ik liever niet gedaan.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan in dit geval gewoon via de app het vinkje bij AP zetten en het zal na een herstart dan als het goed is allemaal weer up and running zijn!Verder geen speciale acties nodig in principe.
Zo niet, laat maar weten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @hans6011 ,
Of je via deze wifiboosters de volle gigabit snelheid haalt verwacht ik niet, maar deze boosters werken verder prima met het nieuwe Sagemcom modem.Ik zou daarop Wifi(zowel 2.4GHZ als 5GHZ) uitzetten en het modem in routermode laten en dan de boosters in Acces point mode.
Maar wel een ander belangrijk punt voor het goed functioneren van het Sagemcom modem, is dat het AOP(coax aansluiting) up to date is.Kan je daar een foto van plaatsen?
Ziet er op zich prima uit.
Het kapje van deze splitter kan problemen veroorzaken, maar bij de Sagemcom zit een nieuwe splitter zonder dat probleem dus ik zou die er gewoon op doen dan😉Mocht er geen splitter bij zitten, dan zou ik gewoon het kapje eraf halen en de splitter zonder kapje plaatsen.
okay, vraag, dan moet ik mijn Deco M4's dus omzetten van router mode naar Access point, en het modem weer installeren in router mode ?
(zou mij goed uitkomen, modem staat in de meterkast, nu met ethernet kabel naar woonkamer met hoofd Deco en weer terug naar meterkast, waar alle verdiepingen gepatcht worden. dan houd ik nl de uitgang van deze Deco vrij, scheelt weer bekabelde aansluiting in de woonkamer)
zoja, kan ik dan het wachtwoord van de Deco's overnemen naar het nieuwe modem ? scheelt weer een hele boel apparatuur opnieuw instellen.
Je kan gewoon de Deco van Router naar AP mode switchen zonder dat je netwerknaam hoeft veranderen😉
dank; heb bij het toevoegen van de M4's nogal geworsteld; de M4's in router mode was zo gebeurd, maar icm het oude modem kreeg ik het niet in AP
even voor mezelf klein stappen plan als ik het nieuwe modem krijg.
1. alles uitschakelen
2. nieuwe modem installeren (standaard in router mode); bestaande Deco's uit laten.
3. modem wifi wachtwoord nog niet aanpassen naar bestaande wifi wachtwoord van Deco's.
4. Deco's omzetten naar AP en herstarten
5. modem wifi wachtwoord nu aanpassen naar oude wifi wachtwoord van Deco's.
6. alle overige apparatuur herstarten.
zou het zo eenvoudig kunnen werken ?
maar als je het nieuwe modem krijgt dan komt deze automatisch in bridge modes.
Daarna kun je het aanvragen om weer in router mode te zetten.
okay, dat had ik niet verwacht; in de oude documentatie staat mijn modem als ZMR (ziggo modem router) had default die modus verwacht. Als het nieuwe modem standaard in bridge komt, kan ik mij ook een heleboel moeite besparen en alles bij het oude laten. Dat werkt wel. Gewoon plug en pray het modem overzetten, en er van uitgaan dat dan alles werkt 😉
het modem wat je nu gebruikt staat in bridge....dan krijg je die instelling ook als je het nieuwe modem aansluit.
Of alles dan in 1 keer goed gaat werken? dat weet ik niet. ik houd mijn vingers gekruist.
Hoe brand het lampje op het modem?
Daaraan valt te zien of hij in bridge of RTR staat😉
Ik zou het stappenplan zo doen:
1/Oude modem verwijderen en nieuwe installeren.
2/Inloggen in modem en 2.4GHZ en 5GHZ wifi uitzetten.
3/Deco in AP mode zetten, verder hoeft er niks aangepast te worden.
That's it eigenlijk🙂
okay, bij mijn huidige ZMR kan ik zelf de mode wijzigen, volgens mij. Kan dat bij het nieuwe modem niet meer ?
brandt gelig. Verder brandt er niks.
Kom er toch nog even op terug. Als je onder 3/ Deco in AP zet, moet het nieuwe Sagemcom modem dus in router mode staan. Als deze default de oude instelling overneemt, wordt deze bridge mode. kan ik dan het nieuwe Sagemcom modem zelf omzetten naar router mode ?
je huidige modem staat in router modus (dus neit in bridge = groen lampje ipv wit/gelig).
als je het nieuwe modem hebt de wifi ervan uitzetten en je deco erop aansluiten. deco's instellen in ap modus. zou probleemloos moeten werken op die manier. maximumsnelheid van deco m4 is wel maar rond de 850mbit/s. 1gb/s is sowieso lastig om te halen, zelfs direct op het modem 😉
Verwijdert na bericht @Gio2903 👍
Dan zit ik toch nog met een vraag: als mijn Arris modem nog in router modus staat, had ik de Deco’s toch in AP mode moeten kunnen zetten?
Als ik het goed begrijp:: Arris wit - router mode; hierin is wifi uitgezet.
Deco’s ook in router mode.
Dan zou ik nu twee apparaten in router modus hebben, waarbij op één de wifi uit staat. Geeft dat geen probleem?
Dank.
vraagt dat nog bepaalde volgorde?
kan ik alles aanlaten en gewoon in de Deco app het vinkje bij de AP modus zetten?
Je kan in dit geval gewoon via de app het vinkje bij AP zetten en het zal na een herstart dan als het goed is allemaal weer up and running zijn!Verder geen speciale acties nodig in principe.
Zo niet, laat maar weten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.