1
Vraag
2
Reacties
heuveltjes

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Upgrade naar 1Gbps nieuw modem, maar geen publiek IP adres

Hi,

 

Vandaag nieuw modem van Ziggo ontvangen ivm upgrade van 600M naar 1Gbps.

Modem ontvangen in brigde modus. Echter krijg ik geen publiek IP adres en kan dus niet internetten.

Modem zonder netwerk kabels helemaal laten opstarten. Eigen router gekoppeld (Google Wifi) maar ontvangt geen publiek IP adres. Zelfde exercitie met een MacBook Air ook geen publiek IP adres, maar een self-assigned...

 

2x met helpdesk gebeld die mij niet verder kunnen helpen en die helpdesk heeft aangegeven dit probleem op dit forum te zetten opdat ik misschien beter geholpen kan worden.

 

Ik heb een ander item gelezen waarbij iemand met hetzelfde probleem door de helpdesk werd geholpen door de router weer in router modus te laten opstarten en daarna weer aan te passen naar bridge modus. Echter ik kan dat niet op mijn modem op 192.168.100.1. Want die optie staat daar niet. Wie kan helpen?

 

Mvg,

Robert

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16067Posts
  • 1022Oplossingen
  • 7046Likes

Je kunt inderdaad bridge mode niet zelf aanpassen naar router mode, dat was alleen in voormalig UPC-gebied mogelijk, sinds eind juni kan het ook daar niet meer. Je kunt dit formulier gebruiken om router mode aan te vragen, het verzoek wordt dan binnen 24 uur opgepakt.

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16067Posts
  • 1022Oplossingen
  • 7046Likes

Je kunt inderdaad bridge mode niet zelf aanpassen naar router mode, dat was alleen in voormalig UPC-gebied mogelijk, sinds eind juni kan het ook daar niet meer. Je kunt dit formulier gebruiken om router mode aan te vragen, het verzoek wordt dan binnen 24 uur opgepakt.

heuveltjes
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Tobias bedankt voor je reaktie. Formulier ingevuld met "bridge modus uit". Wel jammer dat dit niet gedaan kon worden als je de helpdesk belt...

heuveltjes
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

"Je verzoek is in goede orde ontvangen. Wij nemen je aanvraag binnen 24 uur in behandeling." 

Ik hoop voor mijn gezondheid (vrouw en kind) dat dit sneller gebeurt 🙂

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16067Posts
  • 1022Oplossingen
  • 7046Likes

De klantenservice moet ook gewoon router mode kunnen inschakelen, al lukte dat in dit topic ook niet met de F3896.

heuveltjes
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Modem is herstart met "bridge modus uit". We hebben weer internet toegang. Het thuisnetwerk (Google WIFI) werkt nu ook weer (na complete factory reset). Nu aanvraag gedaan voor "bridge modus aan".

 

heuveltjes
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

"Bridge modus aan" is ingesteld. Er was nog wel een reboot van het Ziggo modem (alle kabels los) en het Google WIFI home netwerk nodig om alles aan de praat te krijgen. Bedankt voor de hulp.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16067Posts
  • 1022Oplossingen
  • 7046Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic