pvt
Liefhebber
  • 48Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Update firmware extra-wifibooster via stopcontact

Ik ben sinds gisteren erachter gekomen via ander topics op dit forum dat de wifiboosters via stopcontact een nieuwe firmware update gehad zouden moeten hebben.

Ik heb twee wifiboosters:
1)een op de bovenverdieping die altijd verbonden is. Deze heeft de nieuwe versie van de firmware: ZG-w26.7c.p9.4c. Werkt prima overigens.

2) De tweede wifibooster is alleen actief indien nodig (dode hoek in keuken). De booster wordt van netwerk afgehaald indien niet meer nodig (al genoeg wifi stoorsignalen van buren). Deze extra wifibooster heeft de update nog niet gehad! Werkt overigens uitstekend met de oude firmware(!)

Via andere topics op forum begrepen dat de update automatisch moet gebeuren. De wifibooster is nu 72 uur online. Helpdesk Ziggo wist niet meer dan dat er een monteur langs zou moeten komen.

Vraag: Is de monteur de oplossing(?), of moet ik meer geduld hebben en wordt de update automatisch een dezer dagen geïnstalleerd. De wifibooster is nu permanent online.
324 Reacties 324
Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1478Reacties
  • 187Oplossingen
  • 246Likes

Hi @JodJo & @Johanvdv! Ik heb intern even navraag gedaan naar firmware ZG-w27.7c.p10.2c. Deze brengt verbeteringen voor de nieuwe SmartWifi app met zich mee en in deze release wordt ondersteuning voor management via IPv6 toegevoegd.

Johanvdv
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank Erik. Ik zou toch wel graag de laatste en voorlaatste firmware ergens als file willen kunnen downloaden (of ontvangen). Komt best vaak voor dat er door locale omstandigheden problemen zijn en dat je blij bent dat je kunt downgraden om het weer werkbaar te krijgen. Een firmware aasnpassing is nou niet het moeilijkste wat er is, zeker icm met huidige interface kan dta vrij gemakkelijk. 

Kan er dus op een of ander manier firmware files toegankeliijk gemaakt worden? Zou heel erg fijn zijn!

Groeten, Johan

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 542Reacties
  • 17Oplossingen
  • 73Likes

@Johanvdv, al met al zeker geen slecht idee. Maar ik ben wat gaan rondneuzen en helaas, dat is (nog?) niet aan de orde. We weten niet wat de toekomst brengt maar voor nu niet. 

Wazige24
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zou ook die firmware willen ik heb 3mbps dowload 🤮 kun je die mailen naar ***@telfort.nl 

Mvg 

Francois

** e-mail wegens privacy verwijderd door moderator - Let op! Dit is een openbaar forum **

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2349Reacties
  • 301Oplossingen
  • 417Likes

Hey @Wazige24

Super balen dat je nu maar 3 Mbps download haalt! Ik kan mij voorstellen dat je daar graag snel een oplossing voor wilt. Kun je aangeven wat je allemaal al hebt getest en welke firmware je op dit moment op de Wifibooster hebt staan? 

Uitgelicht topic