pvt
Liefhebber
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Update firmware extra-wifibooster via stopcontact

Ik ben sinds gisteren erachter gekomen via ander topics op dit forum dat de wifiboosters via stopcontact een nieuwe firmware update gehad zouden moeten hebben.

Ik heb twee wifiboosters:
1)een op de bovenverdieping die altijd verbonden is. Deze heeft de nieuwe versie van de firmware: ZG-w26.7c.p9.4c. Werkt prima overigens.

2) De tweede wifibooster is alleen actief indien nodig (dode hoek in keuken). De booster wordt van netwerk afgehaald indien niet meer nodig (al genoeg wifi stoorsignalen van buren). Deze extra wifibooster heeft de update nog niet gehad! Werkt overigens uitstekend met de oude firmware(!)

Via andere topics op forum begrepen dat de update automatisch moet gebeuren. De wifibooster is nu 72 uur online. Helpdesk Ziggo wist niet meer dan dat er een monteur langs zou moeten komen.

Vraag: Is de monteur de oplossing(?), of moet ik meer geduld hebben en wordt de update automatisch een dezer dagen geïnstalleerd. De wifibooster is nu permanent online.
343 Reacties 343
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1749Posts
  • 190Oplossingen
  • 356Likes

@JodJo

 

Heb je een foto van jouw WifiBooster type? Zoals mijn collega eerder al heeft aangegeven vinden wij geen WifiBooster terug in je account, en zeker geen extra adapters. Dat maakt het voor ons verwarrend. Ik heb zo mijn vermoedens dat jouw WifiBoosters geen diensten zijn van Ziggo. 
Voor hulp bij de WifiBoosters van Ziggo, vind je ook tips op deze pagina

JodJo
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag @Jamyla,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb de boosters via marktplaats gekocht een jaar of twee geleden. Ik heb een foto toegevoegd om aan te tonen dat het wifiboosters van Ziggo zijn.

 

@Bert, als ik de aangeraden configuratie gebruik (1A en 2B modules). Werkt het netwerk ook goed, maar komt er na 48 uur nog geen update van de firmware.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49300Posts
  • 3022Oplossingen
  • 11002Likes

Ik ben bang dat er toch iets mis gaat met de verbinding naar buiten en naar binnen via je router.

 

Ik weet dat deze wifiboosters vaker problemen hebben achter routers/Access-points/switches anders dan van Ziggo.

Waar dat fout gaat, geen idee, dat kan zoveel zijn.

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1667Posts
  • 226Oplossingen
  • 302Likes

Dag @JodJo! Mijn collega Jamyla heeft vorige week een verzoek gedaan tot het pushen van de firmware naar je boosters maar jammer genoeg is dat niet gelukt wegens de bridge mode welke actief is op je modem. Het blijkt dat het pushen van dergelijke firmware niet mogelijk is als je modem in bridge mode staat. Heb ik jouw goedkeuring om je modem in router mode te plaatsen zodat we het verzoek opnieuw kunnen uitzetten? Laat het me weten hier 🙂

Uitgelicht topic