pvt
Liefhebber
  • 48Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Update firmware extra-wifibooster via stopcontact

Ik ben sinds gisteren erachter gekomen via ander topics op dit forum dat de wifiboosters via stopcontact een nieuwe firmware update gehad zouden moeten hebben.

Ik heb twee wifiboosters:
1)een op de bovenverdieping die altijd verbonden is. Deze heeft de nieuwe versie van de firmware: ZG-w26.7c.p9.4c. Werkt prima overigens.

2) De tweede wifibooster is alleen actief indien nodig (dode hoek in keuken). De booster wordt van netwerk afgehaald indien niet meer nodig (al genoeg wifi stoorsignalen van buren). Deze extra wifibooster heeft de update nog niet gehad! Werkt overigens uitstekend met de oude firmware(!)

Via andere topics op forum begrepen dat de update automatisch moet gebeuren. De wifibooster is nu 72 uur online. Helpdesk Ziggo wist niet meer dan dat er een monteur langs zou moeten komen.

Vraag: Is de monteur de oplossing(?), of moet ik meer geduld hebben en wordt de update automatisch een dezer dagen geïnstalleerd. De wifibooster is nu permanent online.
330 Reacties 330
Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1534Reacties
  • 202Oplossingen
  • 260Likes

Hi @JodJo & @Johanvdv! Ik heb intern even navraag gedaan naar firmware ZG-w27.7c.p10.2c. Deze brengt verbeteringen voor de nieuwe SmartWifi app met zich mee en in deze release wordt ondersteuning voor management via IPv6 toegevoegd.

Johanvdv
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank Erik. Ik zou toch wel graag de laatste en voorlaatste firmware ergens als file willen kunnen downloaden (of ontvangen). Komt best vaak voor dat er door locale omstandigheden problemen zijn en dat je blij bent dat je kunt downgraden om het weer werkbaar te krijgen. Een firmware aasnpassing is nou niet het moeilijkste wat er is, zeker icm met huidige interface kan dta vrij gemakkelijk. 

 

Kan er dus op een of ander manier firmware files toegankeliijk gemaakt worden? Zou heel erg fijn zijn!

 

Groeten, Johan

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 658Reacties
  • 26Oplossingen
  • 101Likes

@Johanvdv, al met al zeker geen slecht idee. Maar ik ben wat gaan rondneuzen en helaas, dat is (nog?) niet aan de orde. We weten niet wat de toekomst brengt maar voor nu niet. 

Wazige24
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zou ook die firmware willen ik heb 3mbps dowload 🤮 kun je die mailen naar ***@telfort.nl 

Mvg 

Francois

** e-mail wegens privacy verwijderd door moderator - Let op! Dit is een openbaar forum **

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2518Reacties
  • 322Oplossingen
  • 460Likes

Hey @Wazige24

 

Super balen dat je nu maar 3 Mbps download haalt! Ik kan mij voorstellen dat je daar graag snel een oplossing voor wilt. Kun je aangeven wat je allemaal al hebt getest en welke firmware je op dit moment op de Wifibooster hebt staan? 

Francois83
Gedreven Raadgever
  • 465Reacties
  • 31Oplossingen
  • 173Likes

@Marije @Jacob @Mark kan ik de firmware ZG-w27.7c.p10.2c krijgen of downloden?

ik heb momenteel nog ZG-w27.5c.p10.1c

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5217Reacties
  • 1188Oplossingen
  • 1574Likes

Hi @Francois83

Een hele goede en terechte vraag! In het verleden hebben wij inderdaad de software per e-mail naar diverse klanten toegestuurd. Gezien het feit dat dit een oudere software versie betreft dan degene die jij momenteel gebruikt ben ik achter de schermen even voor je gaan informeren.

Kort samengevat zijn wij gestopt met het toesturen van de software per e-mail waarmee je de GUI handmatig kan upgraden. Gebleken is dat het handmatig upgraden van de GUI voor diverse problemen en uitdagingen heeft geleid die niet wenselijk zijn. Een klein beetje achtergrond informatie. De PG-9072 heeft twee aparte images (PLC en WiFi). Een handmatige upgrade van de GUI doet alleen het WiFi component, waardoor de WiFi en PLC componenten out-of-sync kunnen raken. De eventuele problemen die dit met zich mee brengt (en uitdagingen) willen we niet herhalen.

Momenteel draait jouw Wifibooster via het stopcontact nog niet op de meest recente software. Dit kan meerdere oorzaken hebben. De hoofdverdachte hierin is geen of geen betrouwbare verbinding met ACS. Dit kan veroorzaakt worden door een slechte PLC-verbinding tussen PG-9072 of PG-9073 of doordat bijvoorbeeld s’nachts de PC-9072 uit het stopcontact wordt getrokken.
Het kan ook komen door firewall-rules op de router (als poort 7547 uitgaand geblokkeerd is lukt het niet), of door gebruik op non-Ziggo netwerk (bij de buren etc.). Wil je eens controleren of één van bovenstaande bij jou het geval is? Zo niet, dan wil ik je vragen om mij het serienummer van de PG-9072 eens toe te sturen. Dan ga ik voor je kijken of het mogelijk is om een upgrade te pushen.

Francois83
Gedreven Raadgever
  • 465Reacties
  • 31Oplossingen
  • 173Likes

@Cecilia 

het is gelukt om nieuwe firmware te update

om de booster volledig naar de fabriek instellingen te resetten en 30 min wachten.

( een herstart werkte niet voor de update daarmee krijgt hij de update niet

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7904Reacties
  • 656Oplossingen
  • 1677Likes

@pvt Super dat het gelukt is! Laat je het weten als wij je verder ergens mee kunnen helpen?

JodJo
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag @Cecilia,

 

Graag kom ik met je in contact voor het pushen van updates naar mijn 5 stuks PG-9072.

 

1 van de 5 is in de afgelopen maanden zelf geupdate. De overige 4 blijven op versie 26.9.1 hangen.

 

Huidige setup:

- Ziggo Modem in Bridge modus op mijn verzoek.

- Eigen router met firewall erachter.

- 1x PG-7092: ZG-w27.7c.p10.2c

- 4x PG-7092: ZG-w26.9.1c.p10.2.0

 

Dingen die ik geprobeerd heb:

- Diverse stopcontacten die normaliter een stabiele netwerk verbinding geven.

- Hardreset van alle apparaten (incl. PG-9073) dmv de fysieke knop en webinterface.

- Reset van router om zeker te zijn dat geen instellingen de updates blokkeren.

- Firewall van router volledig uitgezet.

- Firewall rule toegevoegd om uitgaande poort 7547 open te zetten voor alle PG's op het netwerk.

- Na elk van bovenstaande oplossingen heb ik de PG's minimaal 48 uur in het stopcontact laten zitten.

 

Graag verneem ik het als ik iets over het hoofd heb gezien of waar ik de serienummers van mijn PG's naartoe kan sturen voor een handmatige push.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46806Reacties
  • 2825Oplossingen
  • 10235Likes

@JodJo Bedoel je de PG-9072LG-ZG?

Heb je die allemaal tegelijk werkend?

Bij mijn weten werken er maar 2 B modules tegelijk op 1 A module en kunnen er geen 2 A Modules met 4-5 B modules tegelijk werken.

Uitgelicht topic