1
Vraag
2
Reacties
pvt

Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Update firmware extra-wifibooster via stopcontact

Ik ben sinds gisteren erachter gekomen via ander topics op dit forum dat de wifiboosters via stopcontact een nieuwe firmware update gehad zouden moeten hebben.

Ik heb twee wifiboosters:
1)een op de bovenverdieping die altijd verbonden is. Deze heeft de nieuwe versie van de firmware: ZG-w26.7c.p9.4c. Werkt prima overigens.

2) De tweede wifibooster is alleen actief indien nodig (dode hoek in keuken). De booster wordt van netwerk afgehaald indien niet meer nodig (al genoeg wifi stoorsignalen van buren). Deze extra wifibooster heeft de update nog niet gehad! Werkt overigens uitstekend met de oude firmware(!)

Via andere topics op forum begrepen dat de update automatisch moet gebeuren. De wifibooster is nu 72 uur online. Helpdesk Ziggo wist niet meer dan dat er een monteur langs zou moeten komen.

Vraag: Is de monteur de oplossing(?), of moet ik meer geduld hebben en wordt de update automatisch een dezer dagen geïnstalleerd. De wifibooster is nu permanent online.
345 Reacties 345
Risjard

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Mark Ziggo, ik heb een paar maanden geleden een verzoek gedaan voor nieuwe firmware voor mijn wifibooster. Ik heb deze echter nog steeds niet in het bezit. Zou je deze mij toe kunnen sturen?

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Ah die is er tussendoor geglipt, sorry @Risjard! Bij dezen alsnog verstuurd.

rabe22

Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Mark Ziggo Ik was vandaag even de FW van mijn ziggo apparatuur aan het checken en zag dat de twee wifiboosters via het stopcontact verschillende versies hebben: eentje heeft: ZG-w26.9.1c.p9.6.0 en de andere heeft ZG-w27.5c.p10.1c

Wordt deze FW automatisch geupdate of is dit iets dat handmatig moet gebeuren? Verder ben ik benieuwd of deze wifiboosters ook in de toekomst voorzien worden van smartwifi, dat zou een mooie aanvulling zijn i.s.m. connectbox. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

In principe gebeurt dat automatisch @rabe22, maar zoals je ziet aan dit topic gebeurt dat niet altijd. Helaas heb ik de laatste versie ook niet als bestand om op te sturen, alleen de versie die er al op staat.

Er zijn op dit moment geen plannen om deze Wifiboosters via het stopcontact te voorzien van SmartWifi, maar ik heb geen glazen bol dus wie weet of dat in de toekomst gaat veranderen.

DennisJohan

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag, ik heb versie ZG-w27.5c.p10.1c op de wifibooster. Is dit de meest recente versie dd. november 2020?

De snelheid is nu prima overigens. 75 Mbps down, 16 Mbps up (abo 250/25)

(Als backup heb ik nog versie PG-9072-ZG-w26.9.1c.p9.4.2c.bin bewaard van meer dan een jaar geleden).


BVD, Dennis

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
DennisJohan wrote:

Goedemiddag, ik heb versie ZG-w27.5c.p10.1c op de wifibooster. Is dit de meest recente versie dd. november 2020?

Hi Dennis, dit is inderdaad de meest recente versie (op dit moment ).

dutchblend

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Huidige softwareversie: PG-9072-WLAN-684123UPN-B01_R20c

 

Goedenmiddag,

 

Graag ontvang ik de nieuwe firmware.

 

Groetjes,

 

Michael

Mike49

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Mark, hoe kom ik aan de nieuwe firmware voor wifibooster stopcontact? mvg Mike

Mike49

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb mijn booster op de stopcontact aangesloten en gebruik verbinding via de LAN bedraad mijn dl speed is 70Mbps en komt niet hoger????Software version:ZG-w27.5c.p10.1c

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Mike49 ZG-w27.5c.p10.1c is de laatste versie.

 

Via de stroom is zeer afhankelijk of je ook de aarde van het stopcontact gebruikt en hoeveel lassen / doorverbindingen er tussen module A en B zitten.

Mike49

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt Bert, hoe kom ik aan de nieuwste firmware upgrade???

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Mike49 Je hebt de laatste software ZG-w27.5c.p10.1c.

Mike49

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik dacht dat ZG-w26.9c.p9.4c de laatste versie was??

 

Mike49

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Bert, hartelijk dank voor je reactie. 

Mike49

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt, ik begrijp dat de snelheid dat ik nu behaal is de hoogste, gezien de aansluitingen??

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Mike49  schreef:

Bedankt, ik begrijp dat de snelheid dat ik nu behaal is de hoogste, gezien de aansluitingen??


Geen idee, ik weet niet hoe je aansluitingen zijn, de snelheid kan wel veel hoger zijn.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Mike49! Wat fijn dat je de juiste software upgrade al hebt 🙂 Je kunt de aansluiting altijd even met ons delen, zodat we je hierbij nog kunnen helpen!

JodJo

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Maud @Mark enig idee wat de nieuwste versie (ZG-w27.7c.p10.2c) voor verbeteringen met zich meebrengt? Deze is de afgelopen week automatisch op al mijn powerline boosters geïnstalleerd.

Johanvdv

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ZG-w27.7c.p10.2c staat er bij ook op. Ik zou ook graag weten wat daarvan de verschillen zijn t.o.v. de vorige versie (blijkbaar was dat ZG-w27.5c.p10.1c). Kan ik tevens een backup maken van de firmware??

 

Groeten, Johan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Johanvdv Je kunt geen backup maken van de firmware.

Updates worden meestal niet vooraf bekend gemaakt, maar worden automatisch geïnstalleerd op alle Ziggo apparaten ten behoeve van verbeterde functionaliteit en veiligheid.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic