1
Vraag
2
Reacties
pvt

Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Update firmware extra-wifibooster via stopcontact

Ik ben sinds gisteren erachter gekomen via ander topics op dit forum dat de wifiboosters via stopcontact een nieuwe firmware update gehad zouden moeten hebben.

Ik heb twee wifiboosters:
1)een op de bovenverdieping die altijd verbonden is. Deze heeft de nieuwe versie van de firmware: ZG-w26.7c.p9.4c. Werkt prima overigens.

2) De tweede wifibooster is alleen actief indien nodig (dode hoek in keuken). De booster wordt van netwerk afgehaald indien niet meer nodig (al genoeg wifi stoorsignalen van buren). Deze extra wifibooster heeft de update nog niet gehad! Werkt overigens uitstekend met de oude firmware(!)

Via andere topics op forum begrepen dat de update automatisch moet gebeuren. De wifibooster is nu 72 uur online. Helpdesk Ziggo wist niet meer dan dat er een monteur langs zou moeten komen.

Vraag: Is de monteur de oplossing(?), of moet ik meer geduld hebben en wordt de update automatisch een dezer dagen geïnstalleerd. De wifibooster is nu permanent online.
345 Reacties 345
Booster

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Graag ontvang ik update ZG-w26.9.1c.p9.4.2c via mail. De huidige versie is ZG-w26.7c.p9.4c


Niet van toepassing

Can Iask for the last firmware for the booster? Thanks

abassis

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Huidige softwareversie: ZG-w26.9.1c.p9.4.2c is dit de laatste? Zo niet, kunt u mij de nieuwste versie sturen?

Alvast dank!

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dit Topic heeft een antwoord.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/update-firmware-extra-wifibooster-via-stopcontact-...

Daarin staat de laatste versie. Die heb je.

Risjard

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, ik ervaar momenteel snelheidsproblemen met mijn wifi-booster. De firmware die gebruikt wordt is: ZG-w26.7c.p9.4c

Kunt u mij de laatste versie van de firmware toezenden? 

 

groet Richard

 

Jaap Houtman

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb gemerkt dat de firmware versie van mijn WifiBooster, mogelijk na een reset, automatisch is geupdate. Een zowaar historisch momentin het bestaan van dit apparaat. De geinstalleerde firmware heeft als versie ZG-w27.5c.p10.1c. Is er een beschrijving beschikbaar waarin de aanpassingen staan beschreven?
Is deze versie ook beschikbaar in de vorm van een upload file welke ik ergens kan downloaden dan wel mij toegestuurd kan worden?

Mijn dank voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

     Jaap Houtman

JodJo

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mark Ziggo 

 

Mijn AP is net als die van @Jaap Houtman Onlangs geüpdate. Echter heb ik een losse AP in de kast liggen welke de update nog niet heeft gehad.

Kun je mij de nieuwste firmware toesturen?

Jaap Houtman

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zie dat @Mark Ziggo tot en met 30 augustus afwezig is. Is er wellicht een collega moderator die hem tijdens zijn afwezigheid vervangt en inhoudelijk kan reageren op mijn bericht?

Met vriendelijke groet,

       Jaap Houtman

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @Jaap Houtman en @JodJo

Helaas heb ik geen omschrijving van wat er is aangepast maar ik stuur jullie direct een email met het bestand waardoor de booster gaat updaten naar de nieuwste versie. 

Jaap Houtman

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Mariska, mijn dank voor jouw reaktie. Het bestand dat jij mij toestuurde betreft de versie van de firmware waarvan ik al een upgrade file bezat en waarmee ik eerstijds offline de firmware van de adapter heb geupdate. Met deze firmware is recentelijk de firmware online bijgewerkt naar versie ZG-w27.5c.p10.1c. Van deze versie had ik graag, indien beschikbaar, ook een upgrade file ontvangen zodat hiermee de firmware van de adapter ook offline bijgewerkt kan worden.  

JodJo

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mariska Ziggo Bedankt voor het toezenden van de firmware. Dit was echter niet de meeste recente.

In de bijgevoegde foto zijn mijn twee wifiboosters te zien. De linker (192.168.178.3) heeft de update gehad toen deze in het stopcontact zat naar versie:  ZG-w27.5c.p10.1c. De rechter (192.168.178.5) heeft de update gehad toen ik deze in een later stadium in het stopcontact heb gedaan naar versie: ZG-w27.5c.p9.4_02c .

Er is een verschil te zien in firmware. Als ik de pagina’s in dit forum teruglees lijkt het dat een deel van mijn systeem niet is geüpdatet. Dit deel is, voor zover ik het begrijp, niet handmatig te updaten.

Een aantal zaken werken na de (onvolledige) automatische update niet meer:

  • Hard reset dmv de fysieke resetknop aan de buitenzijde van het apparaat.
  • Hard reset dmv de digitale “systeem reset”- knop op de webinterface.

Ik heb nog niet geprobeerd de oude firmware te installeren, omdat ik niet weet of dit mogelijk is / meer schade toe kan brengen.

Vooralsnog lijkt de stabiliteit van mijn netwerk niet beïnvloed.

Graag ontvang ik advies.

 

 

Harie72

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De softwareversie op mijn booster PG-9073LG-ZG is ZG-w27.5c.p10.1c.

Geen idee of dit de laatste is maar mijn internetsnelheden aan de andere kant van de booster zijn verre van goed. Bedraad 44,6Mbps down en 6 Mbps up. op wifi 54,3 Mbps down en 24,5 Mbps up. Aan mijn router beneden haal ik makkelijk 250 Mbps bedraad en op wifi 125 Mbps down en 24,5 Mbps up.

Mocht er een update nodig zijn ontvang ik graag die file

Jaap Houtman

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mijn meest recente bericht dateert alweer van 14 dagen geleden en wacht nog immer op een reaktie. Kan dit bericht door een moderator even opgepakt worden? Mijn dank daarvoor.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Jaap Houtman wrote:

Ik heb gemerkt dat de firmware versie van mijn WifiBooster, mogelijk na een reset, automatisch is geupdate. Een zowaar historisch momentin het bestaan van dit apparaat. De geinstalleerde firmware heeft als versie ZG-w27.5c.p10.1c. Is er een beschrijving beschikbaar waarin de aanpassingen staan beschreven?
Is deze versie ook beschikbaar in de vorm van een upload file welke ik ergens kan downloaden dan wel mij toegestuurd kan worden?

Hi @Jaap Houtman, helaas heb ik geen patch-notes gekregen en ook heb ik geen kopie van de file die ik je kan toesturen. (Beste antwoord bij dezen geupdated naar de nieuwe versie.)

 

Harie72 wrote:

De softwareversie op mijn booster PG-9073LG-ZG is ZG-w27.5c.p10.1c.

Geen idee of dit de laatste is maar mijn internetsnelheden aan de andere kant van de booster zijn verre van goed. Bedraad 44,6Mbps down en 6 Mbps up. op wifi 54,3 Mbps down en 24,5 Mbps up. Aan mijn router beneden haal ik makkelijk 250 Mbps bedraad en op wifi 125 Mbps down en 24,5 Mbps up.

Je hebt de nieuwste versie al. Aangezien je bedraad en via wifi zo'n lage snelheid haalt zal de PLC verbinding vermoedelijk de bottleneck zijn die de maximale snelheid beperkt. Kun je de B adapter eens in een ander stopcontact proberen? Misschien een andere stroomgroep opzoeken die wel de wifi dekking geeft waar je hem nodig hebt en een betere PLC verbinding biedt.

 

JodJo wrote:

In de bijgevoegde foto zijn mijn twee wifiboosters te zien. De linker (192.168.178.3) heeft de update gehad toen deze in het stopcontact zat naar versie:  ZG-w27.5c.p10.1c. De rechter (192.168.178.5) heeft de update gehad toen ik deze in een later stadium in het stopcontact heb gedaan naar versie: ZG-w27.5c.p9.4_02c .

...

Vooralsnog lijkt de stabiliteit van mijn netwerk niet beïnvloed.

Graag ontvang ik advies.

Mijn advies: if it ain't broke, don't fix it! Als je netwerk goed presteert zou ik er niets aan doen voorlopig.

giuseppeb

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn wifibooster heeft software versie ZG-w26.9c.p9.4c
Ik begrijp dat er een nieuwere is. Wanneer en hoe worden automatische updates op dit apparaat uitgevoerd en kan ik ook handmatig de software updaten?

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

@giuseppeb 

Haal de booster even van de stroom af

giuseppeb

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Jariel,

Dankje voor je reactie.

Ik kom er achter dat antwoorden nieuwe vragen oproepen.

De booster, is dat het kleine doosje aan het modem of de wifi-doos?
Ik heb beide overigens uit de wandcontactdoos gehaald en nog steeds geeft na weer inpluggen de web interface dezelfde softwareversie aan. Hoe kan ik een update forceren?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @giuseppeb, ik heb je de vorige firmwareversie per mail toegestuurd. Na installatie daarvan hoop ik dat hij automatisch de laatste update kan installeren.

Robbert J.

Level 6
  • 122Posts
  • 7Oplossingen
  • 18Likes

Ik heb mijn Comtrend Wifi Booster weer eens uit de mottenballenvloot gehaald.
Krijg ze alleen niet meer gepaired aan elkaar.
Vreemde is dat ik ook geen Ziggo brand zie als ik inlog op de 9072.
Gaat het pairen met de nieuwe FW wel weer werken ?

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @Robbert J., ik hoop dat een nieuwere firmwareversie je probleem oplost. Niet geschoten is altijd mis!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic