1
Vraag
2
Reacties
pvt

Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Update firmware extra-wifibooster via stopcontact

Ik ben sinds gisteren erachter gekomen via ander topics op dit forum dat de wifiboosters via stopcontact een nieuwe firmware update gehad zouden moeten hebben.

Ik heb twee wifiboosters:
1)een op de bovenverdieping die altijd verbonden is. Deze heeft de nieuwe versie van de firmware: ZG-w26.7c.p9.4c. Werkt prima overigens.

2) De tweede wifibooster is alleen actief indien nodig (dode hoek in keuken). De booster wordt van netwerk afgehaald indien niet meer nodig (al genoeg wifi stoorsignalen van buren). Deze extra wifibooster heeft de update nog niet gehad! Werkt overigens uitstekend met de oude firmware(!)

Via andere topics op forum begrepen dat de update automatisch moet gebeuren. De wifibooster is nu 72 uur online. Helpdesk Ziggo wist niet meer dan dat er een monteur langs zou moeten komen.

Vraag: Is de monteur de oplossing(?), of moet ik meer geduld hebben en wordt de update automatisch een dezer dagen geïnstalleerd. De wifibooster is nu permanent online.
345 Reacties 345
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Oke, succes 🙂
Laten we hopen dat het dan nu allemaal weer blijft werken.
Fijn weekend alvast gewenst!
Hanked

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit momenteel nog op ZG-w26.7c.p9.4c. Ik hoop dat de nieuwe firmware dit apparaat nog enigszins bruikbaar zal maken, zie deze dan ook graag tegemoet.
SK1

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Mark,

ik heb hier een setje liggen van 2 ap's via stroomnet.
Nu heb ik er 1 de update gegeven die je mij gezonden hebt.
Daarna kon deze zich niet meer koppelen.
De ander heb ik maar niet een update gegeven.
Bang dat ik dan helemaal niks meer heb.
Zal hem een reset moeten geven denk degene die nu niks meer doet. 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
SK1 Druk module B eens op module A en kijk dan of ze verbinding met elkaar maken, druk zo nodig op de zijkant de verbindingsknopjes in?
Desnoods een reset uitvoeren op de B module.
D.A. Bosklopper

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes
Hallo,

Ik heb ook nog versie 9.4c deze update niet automatisch, kan ik ook de update file ontvangen?
Tompieejj

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo. Zelf ook nog de versie: ZG-w26.7c.p9.4c

Graag ontvang ik de update ook!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hanked D.A. Bosklopper Tompieejj - Jullie hebben mail van mij in je inbox!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Een stukje opheldering over de laatste softwareversie: ZG-w26.9.1c.p9.4.2 ZG-w27.5c.p10.1c

Het eerste deel (w27.5c) betreft de software versie die we kunnen updaten, w27.5c is momenteel de nieuwste versie. Dit betreft het wifi deel van de B adapter (adapter A plaats je bij het modem, die zendt geen wifi uit).
Het tweede deel (p10.1c) is de zogenaamde PLC-component, die is niet via de user interface te updaten. PLC is de verbinding over het stroomnetwerk tussen adapter A en B, deze is niet handmatig bij te werken.

Wijkt jouw software af van ZG-w27.5c...?
Dan kan ik je de nieuwste versie toesturen om deze handmatig te updaten. Dit hoort automatisch te gaan, maar zoals je in dit topic kunt lezen gaat dat niet altijd goed.
Helaas heb ik de nieuwste versie nog niet ontvangen, deze kan ik dus ook niet toesturen. Als je nog een oude versie op je Wifibooster via het stopcontact hebt staan kan ik je de vorige versie sturen (w26.9.1c) waarna de laatste update hopelijk automatisch binnengehaald wordt.
NB: Vermeld in ieder geval de huidige softwareversie in je bericht.

Ronnie68

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Goedemiddag
mik heb Software version:ZG-w26.9.1c.p9.4.0
met vriendelijke groet
ronnie
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ronnie68 wrote:
Goedemiddag
mik heb Software version:ZG-w26.9.1c.p9.4.0
met vriendelijke groet
ronnie

Dat is dus de nieuwste software wat betreft de wifi component, geen update nodig!
Ronnie68

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Top dank u ?
marcelboon

Level 1
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
ik heb Software version:ZG-w26.7c.p9.4c
mag ik dan ook de nieuwste?
joosth84

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, kan iemand mij ook de nieuwste versie op sturen?
ik heb nu ZG-w26.7c.p9.4c (haal nu maar 3mb) alvast bedankt
marcelboon

Level 1
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
joosth84 wrote:
Hallo, kan iemand mij ook de nieuwste versie op sturen?
ik heb nu ZG-w26.7c.p9.4c (haal nu maar 3mb) alvast bedankt

ik nog niets eens 3mb ??
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Be rt schreef:
Een voorlopige mogelijke oplossing:
Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.


Voor meer informatie dit topic:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmware-u...
marcelboon

Level 1
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Be rt wrote:
Be rt schreef:
Een voorlopige mogelijke oplossing:
Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.


Voor meer informatie dit topic:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmware-u...

thanks.
dat is al beter, nu alleen die software nog.
haal nu 20/40 ongeveer.
joosth84

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi!,
hier ook dikke verbetering! Dank
marcelboon

Level 1
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
alleen heb ik nog het probleem dat me mobiel niet automatisch overschakelt van de connectbox naar de wifibooster ondanks dat ik de sidd's hetzelfde heb.
nou had ik wel gelezen dat ze allebei op wpa-psk moet staan en de kanalen verschillend van elkaar moeten staan.
maarja dat verhaal van die wpa-psk gaat ff niet op omdat ik dan maar 2mb snelheid heb ??.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
marcelboon "alleen heb ik nog het probleem dat me mobiel niet automatisch overschakelt van de connectbox naar de wifibooster ondanks dat ik de sidd's hetzelfde heb."

Wat voor apparaat is dat waar je automatisch mee wilt overschakelen?
Niet alle apparaten willen dit even vlot doen.
marcelboon

Level 1
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
ik wil automatisch over kunnen schakelen van connectbox naar wifibooster in stopcontact.
dus als boven de verbinding beter is dan moet hij automatisch overschakelen daarheen.
de sidd staat dus op dezelfde naam, maar ik moet nog steeds handmatig overschakelen met mijn mobiel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic