1
Vraag
2
Reacties
pvt

Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Update firmware extra-wifibooster via stopcontact

Ik ben sinds gisteren erachter gekomen via ander topics op dit forum dat de wifiboosters via stopcontact een nieuwe firmware update gehad zouden moeten hebben.

Ik heb twee wifiboosters:
1)een op de bovenverdieping die altijd verbonden is. Deze heeft de nieuwe versie van de firmware: ZG-w26.7c.p9.4c. Werkt prima overigens.

2) De tweede wifibooster is alleen actief indien nodig (dode hoek in keuken). De booster wordt van netwerk afgehaald indien niet meer nodig (al genoeg wifi stoorsignalen van buren). Deze extra wifibooster heeft de update nog niet gehad! Werkt overigens uitstekend met de oude firmware(!)

Via andere topics op forum begrepen dat de update automatisch moet gebeuren. De wifibooster is nu 72 uur online. Helpdesk Ziggo wist niet meer dan dat er een monteur langs zou moeten komen.

Vraag: Is de monteur de oplossing(?), of moet ik meer geduld hebben en wordt de update automatisch een dezer dagen geïnstalleerd. De wifibooster is nu permanent online.
345 Reacties 345
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Mike Sc schreef: "Maar zou je mij nog de ZG-w26.9.1c.p9.6.0 kunnen sturen?"

Die heb je toch al binnen of nog niet?
Je kunt hem op beide powerlines zetten.

Of begrijp ik iets niet goed?
Mike Sc

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt
Heb een andere versie ontvangen dan gevraagd.
Maar deze vertoont hetzelfde probleem.
Heb inmiddels ook al andere kabels geprobeerd, enige verschil wat het maakt;
bij cat6 blijft de verbinding redelijk constant, maar krijg geen internet verbinding ivm de gateway?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ai, dat is minder, geen gateway, geen internet.
Daar kan Mark Ziggo mogelijk eens naar kijken.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Nogmaals herhaald:
...een stukje opheldering over de softwareversie: ZG-w26.9.1c.p9.4.2

Het eerste deel (ZG-w26.9.1c) betreft de software versie die we kunnen updaten, w26.9.1c is momenteel de nieuwste versie.
Het tweede deel (p9.4.2) is de zogenaamde PLC-component, die is niet via de user interface te updaten.

Ik kan dus geen update sturen voor het tweede deel, de PLC-component. Welke versie heb je nu exact geïnstalleerd op de wifibooster die nog problemen geeft?
Mike Sc

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De geïnstalleerde versie is ZG-w26.9.1c.p9.4.2c, zoals ook ontvangen.
Dus waar nu dan het probleem zit?
Mike Sc

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We zijn een dag verder en tot mijn verbazing heeft de niet werkende powerline dezelfde software (dus ook PLC component) als de werkende powerline.
Echter is het probleem niet verholpen.
Het verbindingslampje blijft nu redelijk stabiel (voornamelijk groen) maar er is geen internetverbinding mogelijk, kan het apparaat gewoon defect zijn?
Of zie ik iets over het hoofd?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Mike Sc wrote:
We zijn een dag verder en tot mijn verbazing heeft de niet werkende powerline dezelfde software (dus ook PLC component) als de werkende powerline.
Echter is het probleem niet verholpen.
Het verbindingslampje blijft nu redelijk stabiel (voornamelijk groen) maar er is geen internetverbinding mogelijk, kan het apparaat gewoon defect zijn?
Of zie ik iets over het hoofd?

Hmm, wellicht toch een probleem in de verbinding tussen de powerline adapters? Probeer een ander stopcontact of zorg voor een optimale aansluiting daarop:


  • Steek de powerline adapter direct in de muur, niet in een verlengsnoer of stekkerdoos
  • Zijn er meerdere stopcontacten naast elkaar in de muur? Gebruik dan bij voorkeur het stopcontact waar al een stekker in zit en plaats die stekker in de powerline adapter. Let daarbij wel op het wattage van de aangesloten apparaten, de adapter kan maximaal 2300 watt verdragen
gedelaar

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Mark,

wij hebben ook last van trage ziggo wifi booster en hopen dit met een update op te lossen. wil je ons ook de ZG-w26.9.1c.p9.6.0 mailen?
vast bedankt
gerard
Fonzie

Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes
Zou hem ook graag ontvangen de ZG-w26.9.1c.p9.6.0
Heb nu de ZG-w26.9c.p9.6c
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
gedelaar Fonzie - Verstuurd!
Fonzie

Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes
Dank U.
Fons
Hans2691

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Graag ook een firmware update via mail. Ik draai nu ZG-w26.7c.p9.6c

Bij voorbaat dank!
Verkade9

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedendag,

Graag een update, draai nu onder ZG-w26.9.1c.p9.4.2c
Hans2691

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Na het installeren van de nieuwe firmware "ZG-w26.9.1c.p9.4.0" van Mark Ziggo, zijn de volgende problemen bij mij verholpen.

  • De langzame snelheidsbug is verdwenen.
  • In combinatie met een Android telefoon was er soms een crash van de Wifi-booster.
Een algehele reset was het gevolg. (Terug naar standaard instellingen). Is na de
update niet meer voorgekomen.

Mijn vertrouwen in dit product is weer maximaal.:wink:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Hans2691 TOP dat je deze info deelt, dat geeft weer een duidelijker beeld dat deze software wel het beoogde effect heeft.:relaxed:
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Verkade9 wrote:
Graag een update, draai nu onder ZG-w26.9.1c.p9.4.2c

Dit is de nieuwste versie momenteel.

...een stukje opheldering over de softwareversie: ZG-w26.9.1c.p9.4.2

Het eerste deel (ZG-w26.9.1c) betreft de software versie die we kunnen updaten, w26.9.1c is momenteel de nieuwste versie.
Het tweede deel (p9.4.2) is de zogenaamde PLC-component, die is niet via de user interface te updaten.
Nathan S

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Mark Ziggo,
Ik draai op ZG-w26.7c.p9.4c.
Zou je mij ook de laatste nieuwe update kunnen sturen?
Heel veel dank!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Nathan S - Dat kan, verstuurd!
gertrump

Level 1
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Graag ontvang ik ook de nieuwe firmware. bvd
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Mark Ziggo heb er hier ook 2 nog draaiend op de ZG-w26.7c.p9.4c houd me graag aanbevolen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic