1
Vraag
2
Reacties
pvt

Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Update firmware extra-wifibooster via stopcontact

Ik ben sinds gisteren erachter gekomen via ander topics op dit forum dat de wifiboosters via stopcontact een nieuwe firmware update gehad zouden moeten hebben.

Ik heb twee wifiboosters:
1)een op de bovenverdieping die altijd verbonden is. Deze heeft de nieuwe versie van de firmware: ZG-w26.7c.p9.4c. Werkt prima overigens.

2) De tweede wifibooster is alleen actief indien nodig (dode hoek in keuken). De booster wordt van netwerk afgehaald indien niet meer nodig (al genoeg wifi stoorsignalen van buren). Deze extra wifibooster heeft de update nog niet gehad! Werkt overigens uitstekend met de oude firmware(!)

Via andere topics op forum begrepen dat de update automatisch moet gebeuren. De wifibooster is nu 72 uur online. Helpdesk Ziggo wist niet meer dan dat er een monteur langs zou moeten komen.

Vraag: Is de monteur de oplossing(?), of moet ik meer geduld hebben en wordt de update automatisch een dezer dagen geïnstalleerd. De wifibooster is nu permanent online.
345 Reacties 345
mdsm

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wifi kanalen staan op auto, helaas is 5GHz langzamer dan 2.4GHz, hierdoor heeft het geen nut ondanks dat ik wifi 5.Ghz kanaal range 36-52 uitgeprobeerd heb.
mdsm

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil softwareversie: ZG-w26.9c.p9.4c uitproberen, helaas kan ik dit nergens terug vinden of downloaden. Wie kan mij een link sturen zodat ik deze versie kan testen? Ik ben gisteren hele avond bezig geweest met Wifi booster en haal amper 12 MB/s met 2.4ghz en met 5Ghz haal ik amper 6 MB/s.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Mijn advies is om in de 2.4 GHz de kanalen 1, 6 of 11 te gebruiken met een bandbreedte van 20 MHz. Kijk met een WiFi-analyzer welk kanaal het minst gestoord wordt door andere gebruikers.
mdsm

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Jan, jou advies is al uitgeprobeerd, resultaat blijft het zelfde.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
danimar mdsm - Jullie hebben nog niet de laatste firmware versie (ZG-w26.9.1c...), deze heb ik zojuist per e-mail verstuurd.
danimar

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

profile_mask2.png

Beste Mark,

Dank je voor deze update, maar even de volgende vraag: 

mvg,
Danimar

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je kunt de update gebruiken, hij werkt hier goed. danimar

De main device krijgt later automatisch de update.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
danimar wrote:
Dank je voor deze update, maar even de volgende vraag: als ik wil updaten krijg ik de melding dat de ap device geupdated zal worden en de main device niet, is dit juist? Als dit juist is kan ik updaten en de resultaten op dit forum delen...
Ik vermoed dat dat slaat op mijn eerdere uitleg, je kunt de firmware handmatig updaten maar de PLC-component niet.

...een stukje opheldering over de softwareversie: ZG-w26.9.1c.p9.4.2

Het eerste deel (ZG-w26.9.1c) betreft de software versie die we kunnen updaten, w26.9.1c is momenteel de nieuwste versie.
Het tweede deel (p9.4.2) is de zogenaamde PLC-component, die is niet via de user interface te updaten.
danimar

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Dank jullie voor de reacties, heb zojuist de firmware geupdated. De snelheid lijkt iets beter, maar staat nog steeds niet in verhouding tot de snelheid in de woonkamer (speedtest slaapkamer 30 mb/s was 20mb/s, woonkamer 220mb/s). Ik hoop dat dit nog verbeterd, ik houd jullie via dit forum op de hoogte.
danimar

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Ik gebruik de wifi booster nu een aantal dagen met de nieuwe firmware maar helaas geen verbetering. De snelheid is nog steeds veel te laag om bv. Ziggo go te kunnen kijken, dit zowel via de wifi als bedraad, ook valt de verbinding om de paar minuten weg, dit ook zowel met de wifi als bedraad. Heeft er nog iemand suggesties of tips voor mij om dit te verhelpen, of is de enigste optie om over te stappen naar een andere provider.
pablorindt

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas ook hier enorm slechte wifi via de powerline adapter. 3mbps download. Hij draait op firmware ZG-w26.7c.p9.4c, zou ik ook de nieuwe firmware opgestuurd kunnen krijgen om dat eens te testen? De klantenservice kon deze helaas niet opsturen.
peterharte

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Graag ook een firmware-update via de mail. Draai nu ZG-w26.7c.p9.4c
Bij voorbaat dank.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
pablorindt en peterharte, ik heb jullie zojuist de nieuwste firmware gemaild.
danimar

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb nu een paar weken de laatste firmware op de booster en heb na nogmaals een bezoek van een monteur van Ziggo de booster in een andere ruimte in een stopcontact geplaatst. De snelheid is nog steeds niet echt hoog, maar het is acceptabel, de ziggo go app is nu te gebruiken en de wifi verbinding is stabiel. Maar aan welke van de 2 oplossingen dit te danken is weet ik niet. Maar probeer in ieder geval eens een ander stoptcontact voor je booster als je problemen ondervindt, wellicht helpt het...
Hatseflats

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Graag ook een firmware update via mail. Ik draai nu ZG-w26.7c.p9.6c

Bij voorbaat dank!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hatseflats wrote:
Graag ook een firmware update via mail. Ik draai nu ZG-w26.7c.p9.6c

Bij voorbaat dank!

Verstuurd!
Mike Sc

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zou ik firmware ZG-w26.9.1c.p9.6.0 kunnen ontvangen?
Deze draait nu op mijn powerline op de slaapkamer en deze werkt perfect.

Echter draait de powerline op de zolder op ZG-w26.9c.p9.6c
Deze lijkt problemen te geven, zodra er een LAN kabel aangesloten is en er een data vraag is. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zou hem ook graag ontvangen ZG-w26.9.1c.p9.6.0
Ik heb nu ZG-w26.9c.p9.4c
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Mike Sc wrote:
Zou ik firmware ZG-w26.9.1c.p9.6.0 kunnen ontvangen?


Be rt wrote:
Ik zou hem ook graag ontvangen ZG-w26.9.1c.p9.6.0

Check, dubbelcheck!
Mike Sc

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Mark, voor de snelle reactie en de nieuwste update.
Heb deze zonder problemen kunnen installeren.
Maar het probleem blijft hetzelfde.
Zodra er een kabel in de powerline gaat begint deze te sputteren.
En wanneer er data vraag is, laat de verbinding het helemaal afweten.

Ga nog kijken of het misschien aan de kabel ligt, probeer nog een cat6 op de kop te tikken, misschien maakt dat nog een verschil.

Maar zou je mij nog de ZG-w26.9.1c.p9.6.0 kunnen sturen?
Deze loopt nu op de ander powerline zonder problemen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic