Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je een foto van jouw WifiBooster type? Zoals mijn collega eerder al heeft aangegeven vinden wij geen WifiBooster terug in je account, en zeker geen extra adapters. Dat maakt het voor ons verwarrend. Ik heb zo mijn vermoedens dat jouw WifiBoosters geen diensten zijn van Ziggo.
Voor hulp bij de WifiBoosters van Ziggo, vind je ook tips op deze pagina
Dag @Jamyla,
Bedankt voor je reactie. Ik heb de boosters via marktplaats gekocht een jaar of twee geleden. Ik heb een foto toegevoegd om aan te tonen dat het wifiboosters van Ziggo zijn.
@Bert, als ik de aangeraden configuratie gebruik (1A en 2B modules). Werkt het netwerk ook goed, maar komt er na 48 uur nog geen update van de firmware.
Ik ben bang dat er toch iets mis gaat met de verbinding naar buiten en naar binnen via je router.
Ik weet dat deze wifiboosters vaker problemen hebben achter routers/Access-points/switches anders dan van Ziggo.
Waar dat fout gaat, geen idee, dat kan zoveel zijn.
Dag @JodJo! Mijn collega Jamyla heeft vorige week een verzoek gedaan tot het pushen van de firmware naar je boosters maar jammer genoeg is dat niet gelukt wegens de bridge mode welke actief is op je modem. Het blijkt dat het pushen van dergelijke firmware niet mogelijk is als je modem in bridge mode staat. Heb ik jouw goedkeuring om je modem in router mode te plaatsen zodat we het verzoek opnieuw kunnen uitzetten? Laat het me weten hier 🙂
kan je mij ook de update sturen
Hey @Melles8. Kan je aangeven welke booster je hebt en welke firmware je op dit moment op de Wifibooster hebt staan? En zou je jouw adresgegevens toe willen voegen aan je profiel? Ook hoor ik graag van je of je nog dingen geprobeerd hebt, bijvoorbeeld een fabrieksreset.
Zou ik hem ook mogen? Ik zit nog op ZG-w27.5c.p10.1c
bedankt!
Hi @fuzzyduck welke wifiboosters heb jij op dit moment, ik zie dat jij op dit moment geen abonnement meer bij ons hebt, heb ik dat correct?
Hoi Judith,
Het is een setje pg-9072lg-zg met ZG-w27.5c.p10.1c
Ik heb inderdaad geen abbo meer.
Tevens heb ik sinds dit setje een onbekend dhcp IP in mijn netwerk met een open poort 7547? Voorlopig maar geblokkeerd.
alvast bedankt!
@fuzzyduck schreef:Hoi Judith,
Het is een setje pg-9072lg-zg met ZG-w27.5c.p10.1c
Ik heb inderdaad geen abbo meer.
Tevens heb ik sinds dit setje een onbekend dhcp IP in mijn netwerk met een open poort 7547? Voorlopig maar geblokkeerd.
alvast bedankt!
als er geen abbo en daarmee modem van ziggo is kan je die set niet updaten
Aaaaaah, de bekende 1+1=3 methodiek.
Een andere manier van denken zou kunnen zijn: Meneer is jaaaaaaaaren afnemer geweest van zowel internet als televisie, het minste wat we voor hem kunnen doen is meneer de firmware geven als bedankje.
Maar ik snap dat anno nu de middelvingertactiek beter aansluit bij de huidige tijdgeest.
@fuzzyduck schreef:
Aaaaaah, de bekende 1+1=3 methodiek.
Een andere manier van denken zou kunnen zijn: Meneer is jaaaaaaaaren afnemer geweest van zowel internet als televisie, het minste wat we voor hem kunnen doen is meneer de firmware geven als bedankje.
Maar ik snap dat anno nu de middelvingertactiek beter aansluit bij de huidige tijdgeest.
@fuzzyduck Hoe kom je aan bovenstaande conclusie? Ik zie geen enkele reden daarvoor.
Als laatste reactie van Ziggo, is alleen een vraag gesteld door Ziggo, waarop je een antwoord hebt gegeven en nu is het wachten op een antwoord van Ziggo.
@Judith van Ziggo schreef:
Hi @fuzzyduck welke wifiboosters heb jij op dit moment, ik zie dat jij op dit moment geen abonnement meer bij ons hebt, heb ik dat correct?
Heb je de powerlines al een keer volledig gereset, door de resetknop op alle apparaten 30 seconden ingedrukt te houden?
Verdwijnt dan de port forward?
Ok fair. Misschien wat voorbarig, maar ik dacht in eerste instantie dat het een antwoord van Ziggo was.
Ik wacht af
De primaire vraag betrof de nieuwste firmware. Dit hoop ik tzt in een PM bericht te mogen ontvangen😊
@fuzzyduck Ik zie in dit topic dat de laatste software ZG-w27.5c.p10.1c is.
Er is wel aanvullende software ZG-w27.7c.p10.2c, maar die krijg je alleen als er een abonnement is met een SmartWifi modem, dit om samen te kunnen werken met het modem in één mesh systeem en is IPv6 management toegevoegd.
Dus de powerlines zonder SmartWifi modem gaan niet beter werken met deze software, mogelijk zelfs slechter, omdat die dan een mesh verbinding verwachten die er niet is.
Verder is deze link van belang voor je: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Update-firmware-extra-wifibooster-via-stopcontact/m-p/835580/...
Cecilia van Ziggo schreef daar : Kort samengevat zijn wij gestopt met het toesturen van de software per e-mail waarmee je de GUI handmatig kan upgraden. Gebleken is dat het handmatig upgraden van de GUI voor diverse problemen en uitdagingen heeft geleid die niet wenselijk zijn. Een klein beetje achtergrond informatie. De PG-9072 heeft twee aparte images (PLC en WiFi). Een handmatige upgrade van de GUI doet alleen het WiFi component, waardoor de WiFi en PLC componenten out-of-sync kunnen raken. De eventuele problemen die dit met zich mee brengt (en uitdagingen) willen we niet herhalen.
bedankt voor heldere uitleg!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.