Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
pvt
Level 5

Update firmware extra-wifibooster via stopcontact

Ik ben sinds gisteren erachter gekomen via ander topics op dit forum dat de wifiboosters via stopcontact een nieuwe firmware update gehad zouden moeten hebben.

Ik heb twee wifiboosters:
1)een op de bovenverdieping die altijd verbonden is. Deze heeft de nieuwe versie van de firmware: ZG-w26.7c.p9.4c. Werkt prima overigens.

2) De tweede wifibooster is alleen actief indien nodig (dode hoek in keuken). De booster wordt van netwerk afgehaald indien niet meer nodig (al genoeg wifi stoorsignalen van buren). Deze extra wifibooster heeft de update nog niet gehad! Werkt overigens uitstekend met de oude firmware(!)

Via andere topics op forum begrepen dat de update automatisch moet gebeuren. De wifibooster is nu 72 uur online. Helpdesk Ziggo wist niet meer dan dat er een monteur langs zou moeten komen.

Vraag: Is de monteur de oplossing(?), of moet ik meer geduld hebben en wordt de update automatisch een dezer dagen geïnstalleerd. De wifibooster is nu permanent online.
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen
355 Reacties 355
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

@JodJo

 

Heb je een foto van jouw WifiBooster type? Zoals mijn collega eerder al heeft aangegeven vinden wij geen WifiBooster terug in je account, en zeker geen extra adapters. Dat maakt het voor ons verwarrend. Ik heb zo mijn vermoedens dat jouw WifiBoosters geen diensten zijn van Ziggo. 
Voor hulp bij de WifiBoosters van Ziggo, vind je ook tips op deze pagina

0 Kudos
JodJo
Level 2

Dag @Jamyla,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb de boosters via marktplaats gekocht een jaar of twee geleden. Ik heb een foto toegevoegd om aan te tonen dat het wifiboosters van Ziggo zijn.

 

@Bert, als ik de aangeraden configuratie gebruik (1A en 2B modules). Werkt het netwerk ook goed, maar komt er na 48 uur nog geen update van de firmware.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik ben bang dat er toch iets mis gaat met de verbinding naar buiten en naar binnen via je router.

 

Ik weet dat deze wifiboosters vaker problemen hebben achter routers/Access-points/switches anders dan van Ziggo.

Waar dat fout gaat, geen idee, dat kan zoveel zijn.

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dag @JodJo! Mijn collega Jamyla heeft vorige week een verzoek gedaan tot het pushen van de firmware naar je boosters maar jammer genoeg is dat niet gelukt wegens de bridge mode welke actief is op je modem. Het blijkt dat het pushen van dergelijke firmware niet mogelijk is als je modem in bridge mode staat. Heb ik jouw goedkeuring om je modem in router mode te plaatsen zodat we het verzoek opnieuw kunnen uitzetten? Laat het me weten hier 🙂

0 Kudos
Melles8
Level 1

kan je mij ook de update sturen 

0 Kudos
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @Melles8. Kan je aangeven welke booster je hebt en welke firmware je op dit moment op de Wifibooster hebt staan? En zou je jouw adresgegevens toe willen voegen aan je profiel? Ook hoor ik graag van je of je nog dingen geprobeerd hebt, bijvoorbeeld een fabrieksreset. 

0 Kudos
fuzzyduck
Level 3

Zou ik hem ook mogen? Ik zit nog op ZG-w27.5c.p10.1c

 

bedankt!

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Hi @fuzzyduck welke wifiboosters heb jij op dit moment, ik zie dat jij op dit moment geen abonnement meer bij ons hebt, heb ik dat correct? 

0 Kudos
fuzzyduck
Level 3

Hoi Judith,

 

Het is een setje pg-9072lg-zg met ZG-w27.5c.p10.1c

Ik heb inderdaad geen abbo meer.


Tevens heb ik sinds dit setje een onbekend dhcp IP in mijn netwerk met een open poort 7547? Voorlopig maar geblokkeerd.

 

alvast bedankt!

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@fuzzyduck  schreef:

Hoi Judith,

 

Het is een setje pg-9072lg-zg met ZG-w27.5c.p10.1c

Ik heb inderdaad geen abbo meer.


Tevens heb ik sinds dit setje een onbekend dhcp IP in mijn netwerk met een open poort 7547? Voorlopig maar geblokkeerd.

 

alvast bedankt!


als er geen abbo en daarmee modem van ziggo is kan je die set niet updaten

fuzzyduck
Level 3

Aaaaaah, de bekende 1+1=3 methodiek.

 

Een andere manier van denken zou kunnen zijn: Meneer is jaaaaaaaaren afnemer geweest van zowel internet als televisie, het minste wat we voor hem kunnen doen is meneer de firmware geven als bedankje.

 

Maar ik snap dat anno nu de middelvingertactiek beter aansluit bij de huidige tijdgeest.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@fuzzyduck  schreef:

Aaaaaah, de bekende 1+1=3 methodiek.

 

Een andere manier van denken zou kunnen zijn: Meneer is jaaaaaaaaren afnemer geweest van zowel internet als televisie, het minste wat we voor hem kunnen doen is meneer de firmware geven als bedankje.

 

Maar ik snap dat anno nu de middelvingertactiek beter aansluit bij de huidige tijdgeest.


@fuzzyduck Hoe kom je aan bovenstaande conclusie? Ik zie geen enkele reden daarvoor.

Als laatste reactie van Ziggo, is alleen een vraag gesteld door Ziggo, waarop je een antwoord hebt gegeven en nu is het wachten op een antwoord van Ziggo.

 


@Judith  van Ziggo schreef:

Hi @fuzzyduck welke wifiboosters heb jij op dit moment, ik zie dat jij op dit moment geen abonnement meer bij ons hebt, heb ik dat correct?


 Heb je de powerlines al een keer volledig gereset, door de resetknop op alle apparaten 30 seconden ingedrukt te houden?

Verdwijnt dan de port forward?

0 Kudos
fuzzyduck
Level 3

Ok fair. Misschien wat voorbarig, maar ik dacht in eerste instantie dat het een antwoord van Ziggo was.

Ik wacht af

fuzzyduck
Level 3

De primaire vraag betrof de nieuwste firmware. Dit hoop ik tzt in een PM bericht te mogen ontvangen😊

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@fuzzyduck Ik zie in dit topic dat de laatste software ZG-w27.5c.p10.1c is.

Er is wel aanvullende software ZG-w27.7c.p10.2c, maar die krijg je alleen als er een abonnement is met een SmartWifi modem, dit om samen te kunnen werken met het modem in één mesh systeem en is IPv6 management toegevoegd.

Dus de powerlines zonder SmartWifi modem gaan niet beter werken met deze software, mogelijk zelfs slechter, omdat die dan een mesh verbinding verwachten die er niet is.

 

Verder is deze link van belang voor je: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Update-firmware-extra-wifibooster-via-stopcontact/m-p/835580/... 

 

Cecilia van Ziggo schreef daar : Kort samengevat zijn wij gestopt met het toesturen van de software per e-mail waarmee je de GUI handmatig kan upgraden. Gebleken is dat het handmatig upgraden van de GUI voor diverse problemen en uitdagingen heeft geleid die niet wenselijk zijn. Een klein beetje achtergrond informatie. De PG-9072 heeft twee aparte images (PLC en WiFi). Een handmatige upgrade van de GUI doet alleen het WiFi component, waardoor de WiFi en PLC componenten out-of-sync kunnen raken. De eventuele problemen die dit met zich mee brengt (en uitdagingen) willen we niet herhalen.

fuzzyduck
Level 3

bedankt voor heldere uitleg!