1
Vraag
2
Reacties
DEF4U

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update firmware deco M4 alleen maar 1 set

Hallo,

 

Ik heb een giganet modem en 2 x een set 3 deco M4 modules door het huis staan.

 

Een set van 3 is ge-update naar de laatste 1.5.4 firmware maar de andere set van 3 blijft maar op 1.5.0 staan.

 

Weet iemand hoe je dit kunt oplossen. Via de app iig niet helaas.

 

mvg

 

Dave

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

Et zijn meerdere hardware versies, die kunnen het verschil in firmware verklaren.

Onderop staat welke hardware versie. Zie ook Hierzo .

Bekijk in context

7 Reacties 7
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

kan zijn dat de hardware net iets anders is van die andere set en de update dus nog niet uitgerold is, zoiets denk ik in ieder geval

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

Et zijn meerdere hardware versies, die kunnen het verschil in firmware verklaren.

Onderop staat welke hardware versie. Zie ook Hierzo .

DEF4U
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Pasi,

Kijk daar heb ik nog eens wat aan. Super bedankt.

Set 1 is v2 met firmware 1.5.4 en set 2 is v3 met firmware 1.5.0. beide de laatste versie.

De reden dat ik op zoek was naar de laatste firmware was omdat ik sinds gisteren de Ziggo Giganet router (in de meterkast) heb en de snelheid via de router beter is dan via de deco's.

Rechtstreek Router via utp kabel naar notebook +/- 900-950mb en via wifi 450-500mb.

De Deco's in de huiskamer 200-500mb en dat is langzamer dan de vorige Ziggo router. Toen had ik 300-350mb 😉

Eventueel nog interessante tips?? 

beneden meterkast - Router en hoofd deco net daarbuiten en 2 achter in de huiskamer (15 mtr) 

1e verdieping 2 deco's en op zolder ook 1 deco. 

 

mvg

Dave

 

 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hebt u de Leidraad al gelezen?

DEF4U
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bedankt, interessant artikel. 

Laatste vraag 😉 Smartwifi pods een betere oplossing denk jij?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

denk ik niet. maar je kunt een aantal van die boosters huren voor 1 maand (1,25 per stuk) en als het niet bevalt stuur je ze de 2e maand weer terug, bevalt het wel dan stuur je de deco's terug 🙂

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@DEF4U  schreef:

....Laatste vraag 😉 Smartwifi pods een betere oplossing denk jij?


Ik heb alleen maar Deco's, dus kan ik niets zinnigs zeggen over de pods. Beide 'systemen' worden veel gebruikt en hebben hun eigen voor- en nadelen en hun eigen 'problemen'.

Maar als u de Deco's gehuurd hebt, kan u die natuurlijk terugsturen en een paar pods huren. Dan kan u zelf proberen, misschien werken die bij u wel beter dan de Deco's?

Maar staart u vooral niet blind op maximaal haalbare waarden. Voor standaard internet werk ( b.v. browsen, mailen, netflix'en, streamen e.d. ) is een 100Mb verbinding ( per apparaat ) meer dan voldoende. Bij gemiddeld gebruik is het verschil tussen ( zeg ) 300Mb en 1000Mb nauwelijks merkbaar ( alleen meetbaar ). Of u moet wel erg grote bestanden downloaden en dan is wifi zo-wie-zo niet het beste medium, want dan is bekabeld veel beter.


Ps. vragen is natuurlijk altijd vrij, maar of ik antwoord geef ....😉


Suc6

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic