Momenteel bezit ik de connectbox met een 600/40 Mb abo, ga binnenkort over op 1Gb abo.....moet dan de connectbox ook weer vervangen worden ?.....had de handel net zo lekker aan het lopen met alle wifi spullen eraan. hoor graag jullie comments.groet Anton
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor Internet Giga is een SmartWifi modem Giga vereist, deze ondersteunt DOCSIS 3.1.
Ook moet het AOP c.q. de hoofdaansluiting een TRISZ-DG300, btv 1 IEC-NL (meterkast) of btv 01-SET (woonkamer) zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Voor Internet Giga is een SmartWifi modem Giga vereist, deze ondersteunt DOCSIS 3.1.
Ook moet het AOP c.q. de hoofdaansluiting een TRISZ-DG300, btv 1 IEC-NL (meterkast) of btv 01-SET (woonkamer) zijn.
Hi @carpenter
Leuk dat je wilt gaan overstappen naar Internet Giga. Wat betreft jouw vraag. Ik zie dat je op dit moment een Connectbox in gebruik hebt. Zoals @tobiastheebe al aangeeft is voor Internet Giga een Docsis 3.1 modem vereist. In jouw situatie zal dit betekenen dat jouw huidige Connectbox zal worden vervangen voor een Connectbox Giga. Met je huidige set-up is Internet Giga niet mogelijk, omdat je nu een Docsis. 3.0 modem gebruikt.
is er een mogelijkheid de settings van het ene modem over te zetten !?
of het nieuwe modem dezelfde naam en ww te geven zodat opnieuw aanmelden van alle wifi componenten niet noodzakelijk is of is dit te kort door de bocht?
Er is een backup/restore-functie, maar voor zover ik weet is deze alleen geschikt voor hetzelfde type modemrouter. Modem en eRouter + AP maken elk gebruik van een eigen configuratie, voor het modem wordt deze wel automatisch overgenomen (via de boot file) maar voor de router en het AP niet.
Je moet de instellingen (SSID en PSK) dus handmatig overzetten, daarna moeten de apparaten in het thuisnetwerk inderdaad weer opnieuw verbinding maken, mogelijk is het wel nodig om (Wi-Fi op) deze apparaten opnieuw op te starten.
@ carpenter Dit is helaas niet mogelijk. Je kunt alleen een back-up maken om weer op je huidige modem te zetten. Zie hiervoor dit topic.
Terwijl ik deze reactie typ, zie ik dat @tobiastheebe al reageert op je tweede vraag! Super! 🙂
allemaal bedankt voor het meedenken...we gaan het nw modem afwachten en dan ons ding doen ! 👍💪💡🏠
toppie !
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.