met product compleet zou de snelheid 300/30 moeten zijn.
bij ons echter 80/30
wat nu?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Probleem telefoon via mobiel snel verholpen. Probleem bleek te liggen bij nog niet aangemeld en/of verwerkt bij Ziggo zelf. Daaraan voorafgaand uitstekende begeleiding om te controleren of ik de aansluiting wel goed had gedaan. Alle lof voor de kalme wijze waarop de Ziggo medewerkster mij door dit controleproces loodste.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Waarschijnlijk wordt er een ''fast'' verbinding gemaakt. ''Fast'' is max 100 mb met wat overhead kom je dan uit op zo'n 80 mb. Dit kan komen doordat je netwerkkaart geen gigabit aankan, ook dienen je kabels minimaal cat 5e zijn. Ook een 100mb switch gebeurt nogal eens.
Een draadje stuk of een losse/defecte aansluiting veroorzaakt ook een terugval naar deze ''fast'' verbinding.
Dank voor snelle antwoord, steefb.
Connecties en kabel zijn in orde, maar er zit inderdaad een switch 100Mb tussen.
Dus die is de 'boosdoener'.
Groet,
Bert
Dag Steefb,
Heb nu gecheckt rechtstreeks op de catkabel, dus zonder tussenkomst van de switch. Resultaat 60/30. Dus nog slechter dan via de switch.
Mijn laptop is pas een jaar oud, met RJ45 ingang. Ook gecheckt op de pc, iets ouder dan de laptop. Ook daar dezelfde lage prestaties.
Groet,
Bert Knijnenburg
Goedemorgen @kramer.cm,
Ik had mijn geld al ingezet op de aangereikte oplossing van Steefb.
Persoonlijk vind het erg vreemd dat je zonder de switch een lagere snelheid haalt. Dit apparaat kan de snelheid namelijk niet boosten, hooguit voor een beetje snelheidsverlies zorgen tenzij de doorvoersnelheid veel lager ligt zoals in jouw geval.
Wil je de internetkabel eens rechtstreeks aansluiten op je modem en zonder tussenkomst van andere apparaten aansluiten op je laptop/pc? En vervolgens nogmaals testen? Zorg er wel voor dat er een LAN-verbinding tot stand komt. Bij dit soort testen zet ik voor de zekerheid de wifi altijd uit op mijn laptop.
Dank voor meedenken Sander Z,
Rechtstreeks aansluiten op modem zonder tussenliggende andere apparaten heb ik al gedaan.
Ik denk nu aan een andere oorzaak: mijn modem Ubee3200 is al 7 jaar oud. Laat een blauw lampje (max 100Mbs) zien waar het groen zou moeten zijn. Ik neem maandag contact op met Ziggo met de vraag of het modem aan vervanging toe is.
Groet,
Bert Knijnenburg
Je modem is inderdaad flink verouderd! Ik zie dat je nog geen contact hebt gehad, vandaar dat ik je nu een nieuw modem toestuur. Deze heb je binnen uiterlijk 5 werkdagen in huis. Je huidige modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij een milieustraat in je omgeving.
Het valt me overigens wel op dat je huidige modem (te) sterk signaal binnenkrijgt. Wil je een foto delen van de hoofdaansluiting?
Dankjewel, Vincent.
Dat is nog eens service!
Bijgaand twee foto's.
Het modem staat in de vensterbank van de erker, bedrading voor het zicht verborgen achter het gordijn.
Computers op eerste etage.
Er is maar een klein stukje te zien van de WCD. Kun je nog een foto maken waar het AOP (=WCD) volledig op staat?
Uiteraard kan electronica door veelvuldig en langdurig gebruik 'slijten' echter niet zo extreem dat er bedraad geen 300Mb of dicht daarbij kan worden door gegeven. De plek van de Ubee zo in het zonnetje kan reden zijn dat het apparaat te warm wordt.
AOP
Ubee staat op noorden
Zelfs in de namiddag / vroege avond niet in de zon.
Hier gaat het al deels fout, de modem wordt niet meer via een versterker aangesloten, tegenwoordig middels een POA 1-B splitter direct op het aansluitpunt. Dat kan het sterke signaal verklaren.
@kramer.cm, bedankt voor de update. Ik mis nog even in het verhaal of de te behalen snelheid nu wel acceptabel is?
Desnoods kan je het modem eens direct koppelen op het aansluitpunt. Puur voor de test.
Beste jacob Z,
Ik heb het nieuwe modem nog niet ontvangen.
Het huidige modem is direct gekoppeld aan het aansluitpunt.
Dwz aan het 'verdeelkastje' (weet de vakterm niet) merk Tratec FRA-752/N.
Als ik me goed herinner heb ik dat 3 á 4 jaar geleden aangebracht.
Mocht dit kastje inmiddels verouderd zijn, dan verneem ik graag welk nieuwe type op dit moment door Ziggo het meest aanbevelenswaardig wordt genoemd.
NB
De TV geeft de laatste maanden ook storing: kort stilstaand beeld terwijl geluid doorloopt.
Komt dat doordat Ziggo bezig is Mediabox XL te upgraden?
De coaxkabel naar de tv met Mediabox XL is 20m. Aan de lange kant, zo is mij bekend, maar korter kan niet.
groet,
Bert Knijnenburg
Modem ontvangen en geïnstalleerd.
Downloadsnelheid zowel via kabel als wifi is perfect.
Moet nog wel de switch vervangen voor een exemplaar dat 300Mbs aan kan.
Enige probleem is de telefoon. Die werkt niet.
Ga morgen technische dienst bellen.
Nou, doe mij ook maar een nieuw modem dan.
Ik heb ook zo'n Ubee 3200 en haal ook sinds de laatste snelheidsverhoging niet meer dan 125 / 30.
Al van alles geprobeerd maar het blijft bij die snelheid.
Daarvoor had ik nooit problemen. De vorige 250/25 haalde ik altijd.
Super dat je daar de klantenservice voor gaat bellen, @kramer.cm. Laat je hier weten hoe het is gegaan en of we je daar nog verder mee kunnen helpen?
@Andreotti, ik zie dat jij inderdaad ook een ouder modem hebt (Ubee 320B). Ik heb nu een nieuw modem voor je besteld. Die komt zo snel mogelijk je kant op, waar je een Track & Trace code voor krijgt. De Ubee hoeft niet terug naar ons en kun je dus naar de milieustraat brengen bij jou in de buurt.
Ik wens jullie beiden veel plezier van het nieuwe modem!
Top, bedankt!
Probleem telefoon via mobiel snel verholpen. Probleem bleek te liggen bij nog niet aangemeld en/of verwerkt bij Ziggo zelf. Daaraan voorafgaand uitstekende begeleiding om te controleren of ik de aansluiting wel goed had gedaan. Alle lof voor de kalme wijze waarop de Ziggo medewerkster mij door dit controleproces loodste.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.