Robin37

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Unitymedia Connectbox stopt iedere zaterdag +/- 20.00 uur

De afgelopen weken is mijn Unitymedia Connectbox al een 5 tal keren rond 20.00 uur gestopt. Alleen  de stroom van de box halen en een minuut of 10 wachten helpt. Daarna start alles gewoon weer op. Komt dit fenomeen iemand bekend voor. Het is te frequent om toeval te zijn. De rest van de week functioneert alles perfect.

7 Reacties 7
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Robin37 en welkom op de Community,

Vervelend dat je dagelijks rond 20 uur merkt dat het modem geen internetverbinding meer heeft en dat je genoodzaakt bent om te resetten. Ik heb even een blik geworpen op het signaal en 
dat ziet er verder goed uit. Heb je toevallig randapparatuur in de buurt van het modem aangesloten die het signaal op de coaxaansluiting van het modem zou kunnen verstoren?
Denk hierbij aan een basisstation (DECT Station) van je vaste telefoon, (draadloze) speaker en/of subwoofer of andere elektronische apparaten. 

Mijn advies is het modem in ieder geval eens opnieuw aan te sluiten. Controleer of de coaxkabel goed aangesloten zit op de RF In coaxaansluiting van het modem. Plaats randapparatuur verder dan 25 a 30 centimeter van het modem.
Zorg ervoor dat de voedingskabel goed in het modem gestoken zit en probeer ook een ander stopcontact.Test dan nog eens of je nog uitval ervaart. Laat onder dit topic maar weten wat je bevindingen zijn.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Hallo @Robin37,

Is het nog gelukt om het probleem op te lossen met de tips die wij eerder aan jou gegeven hebben? We zijn erg benieuwd of je nog last hebt van uitval op de verbinding.
Mocht dit nog het geval zijn, dan pakken wij de draad graag weer met je op onder dit topic.

Alvast bedankt voor je reactie en nog een mooie dag gewenst!
Groeten,

Paul 

Robin37
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afgelopen zaterdag opnieuw. Ik denk dat, het de zevende keer was, tussen 20.00 en 20.30. Nu kwam de router na 5 minuten zelf weer terug. 

Vr. Gr. rob

Metenisweten

Level 7
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

@Robin37  Ik lees jouw berichtje met belangstelling. Ik heb namelijk een Connectbox die ook op hetzelfde tijdstip reboot. Maar bij mij zit het exact in een cyclus van twee weken.

De tips die Paul geeft kunnen mogelijk helpen. Wat ook helpt is inzicht geven in de aansluiting en het posten van de downstream en upstream waarden van de Connectbox + de netwerkhistorie. Dan kan je uitsluiten of je signaalproblemen hebt. Die kunnen namelijk ook een reboot veroorzaken.

Robin37
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is bij mij ook niet iedere zaterdag, maar wel altijd op zaterdag om de genoemde tijd. Wij wonen in een appartement, de router staat  in de meterkast op de gang buiten het appartement. Ik ben tevreden over de  downstream en upstream waarden, PING 13 ms, DOWNLOAD 247.5, Mbps UPLOAD 25.6 Mbps. Van m'n Ziggo router op de gang loopt er een kabel naar het appartement. Binnen het appartement gebruikt ik 3 Google Wifi Routers, die een fantastische dekking geven en perfecte cijfers rapporteren. De laptop die die deze cijfers geeft hangt met een kabel aan de Google Wifi hub. Maar ook via Wifi kom ij ij de buurt. Het enig probleem is die intermittent zaterdag uitval. Zou best 1 x in de 2 weken kunnen zijn.

Metenisweten

Level 7
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

@Robin37 . Bij mij zit het ook op een exact tijdstip. Ook dezelfde resultaten als jij met tussentijdse metingen. WIFI is verder ok. Het is dus enkel en alleen een onverklaarbare reboot. Je zou eens in de netwerkhistorie van je Compal kunnen terugkijken wat er op dat moment gebeurt. Bij mij start het met een T4 fout. Vervolgens een reboot.

Ik heb aan Ziggo gevraagd of ze rond het volgende moment een meting willen doen.

Robin37
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Metenisweten dan lijkt mij de enige oplossing het modem wisselen. Komt het niet terug, lag het aan het modem, komt het wel terug, is het extern en zoeken we verder. De +/- 20.00 zaterdag is een vervelende tijdstip. Toen we nog mensen mochten ontvangen, tijdens het eten, Spotify via het netwerk, alles stopt en levert iritatie op. Dank voor het delen van jouw situatie.

Uitgelicht topic