Vraag
Reacties
Oplossing
MIKESSS
Level 1

Unifi USG / Switch Connectbox

Hey,

Ik heb een USG, 8Ports Switch 60W en 3 AC AP lite geinstalleerd.

Aansluiting
Router port 1 naar Wlan USG
USG LAN naar Switch (Non POE port)
3 x POE UTP naar Access point

Ik zie de devices niet in mijn App of op https://localhost:8443/manage
Heb de chrome discovery tool ook gebruikt zonder resultaat.

In de Admin van ConnectBox zie ik UBNT staan op http://192.168.178.10/

Wellicht moet ik een poort openzetten op de ConnectBox?
Ik zal Bridge aanvragen zodra het werkt, of moet ik die aanvragen voordat het uberhaubt werkt?

Thanks voor jullie hulp alvast

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MIKESSS
Level 1
Topicstarter
DennyW wrote:
De USG wordt niet opgenomen in het netwerk van de Connectbox. De USG is toch een router? (Gateway).
Je moet eerst even een PC aansluiten op de USG. In de snel startgids staat wel aangegeven welke in welk poortje het netwerkkabeltje moet prikken. Zet dan wel even netwerkkaart van de PC op een statisch IP-adres in de range van / het subnet van 192.168.1.1.

Wat ik uiteindelijk gedaan heb, mocht iemand dezelfde vraag ooit hebben 😉

Uiteindelijk heb ik de Access points eerst direct op de connectbox aangesloten en toen kon ik ze adapten via de App. Allemaal geupdate eerst. Toen de switch ertussen en die adapten en toen de USG (firewall) erbij. Toen de connectbox in bridge mode gezet. Werkt nu allemaal goed.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
DennyW
Level 17
MIKESSS
Dit heeft niks met open zetten van poorten of bridge modus te maken. Je wilt / moet immers van "binnenuit" het Ubnt-thuisnetwerk de configuratie doen. Via de Wifi of het LAN van de Connectbox zal dit niet lukken.

Er zit toch een z.g. "snel-start-gids" bij de spullen?
Voor zo ver ik weet heeft het unbt-spul standaard (af fabriek) statisch IP-adres dat je hierin terug moet kunnen vinden. Op dat adres is de web-interface ook te bereiken (maar dan moet je even jouw PC tijdelijk een statisch IP-adres geven in dat subnet).

EDIT:
Hier nog een link naar de fabrikant voor de Getting Started info.
0 Kudos
MIKESSS
Level 1
Topicstarter
DennyW
Thanks voor je reply

Voor Unifi heb je een app, maar die werkt helaas niet.
IP default is http://192.168.1.1/

Ik heb met Angry IP scanner gekeken in de 168.x range maar daar vind hij niks, alleen in de 192.168.178.x range die de Connectbox afgeeft (mijn laptop en iphone)

Het lijkt erop dat de USG niet wordt opgenomen in het netwerk. Ik heb ook al een Access point direct in de Router gehangen die krijgt wel een IP maar wordt niet herkent
0 Kudos
DennyW
Level 17
De USG wordt niet opgenomen in het netwerk van de Connectbox. De USG is toch een router? (Gateway).
Je moet eerst even een PC aansluiten op de USG. In de snel startgids staat wel aangegeven welke in welk poortje het netwerkkabeltje moet prikken. Zet dan wel even netwerkkaart van de PC op een statisch IP-adres in de range van / het subnet van 192.168.1.1.
DennyW
Level 17
MIKESSS

Hier nog een link je naar instructie filmpje gevonden op YouTube. Hij gebruikt ook een Cloud Key voor configuratie enz.. Een Cloud key is optioneel; is niet noodzakelijk!
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
De aan te bevelen opzet is meteen het eenvoudigst:
ConnectBox in Bridge laten zetten & je netwerk door de USG laten bestieren.

Je kunt best eerst de USG Router op de ConnectBox Router gaan aansluiten om de boel zo te kunnen testen. Dan is wel wat extra configuratiewerk nodig om deze setup goed aan de praat te krijgen.
Waarom zou je dat gaan doen?

Ik vind: hup, de Connectbox meteen in Bridge.
MIKESSS
Level 1
Topicstarter
DennyW wrote:

Uiteindelijk heb ik de Access points eerst direct op de connectbox aangesloten en toen kon ik ze adapten via de App. Allemaal geupdate eerst. Toen de switch ertussen en die adapten en toen de USG (firewall) erbij. Toen de connectbox in bridge mode gezet. Werkt nu allemaal goed.
0 Kudos
Ga naar reactie
DennyW
Level 17
MIKESSS wrote:

DennyW wrote:

MIKESSS

Mooi, dat kan natuurlijk ook.
Achteraf zag ik dat de USG in tegen stelling tot de EdgeRouterX (die goedkoper is maar net zo goed presteert / gelijke rekenkracht) default de DHCP-server actief heeft. Dat maakt het een stukje makkelijker met opzetten.

Nu kan je de rest van jouw thuisnetwerk overzetten naar het nieuwe thuisnetwerk op de USG om daarna eventueel de Connectbox in bridge mode te laten zetten. Dat is op zich niet "een verplichtnummer", maar wel handiger in geval je een server draait, ergens anders voor moet port forwarden of als gamers hinder ondervinden van dubbel NAT.

Voordat je de CB om zet naar bridge, raad ik aan om deze eerst terug te zetten naar fabrieksinstellingen en daarna in te loggen om de beide Wifi-radio's uit te zetten. Zo ben je er meer zeker van dat er geen instellingen op de CB, op de achtergrond gaan "spoken".

Groet,
DennyW
0 Kudos
MIKESSS
Level 1
Topicstarter
Bedankt voor je hulp!
0 Kudos