Peter23!
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitvallen modem

De internet verbindeing valt geregeld uit. Kijk ik dan in de meterkast zie ik dat alle lampjes van het modem rood zijn en vervolgens knippert het onderste lamje groen en start het modem opnieuw op. Ik heb van jullie al een nieuw modem gekregen. Ook is jullie monteur ter plaatse geweest en heeft in de meterkast de aansluiting met splitter ge-upgrade. Het probleem blijft echter bestaan. Hoe nu verder?

23 Reacties 23
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4379Posts
  • 230Oplossingen
  • 1445Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Peter23!
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

152000000445.12064qam2
236000000445.12064qam4
344500000445.12064qam3
458800000445.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00000
32.00000
42.0000

0

 

 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000640256qam3
2602000000640256qam1
3610000000640256qam2
4626000000640256qam4
5634000000638256qam5
6642000000538256qam6
7650000000640256qam7
8658000000640256qam8
9666000000640256qam9
10674000000640256qam10
11682000000640256qam11
12690000000640256qam12
13698000000640256qam13
14706000000640256qam14
15714000000640256qam15
16722000000638256qam16
17730000000638256qam17
18738000000739256qam18
19746000000740256qam19
20754000000738256qam20
21762000000738256qam21
22770000000639256qam22
23778000000538256qam23
24786000000538256qam24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)40.366994276205
2Goed (Locked)40.366963879510
3Goed (Locked)40.946963772295
4Goed (Locked)40.946963811294
5Goed (Locked)38.9839638393113
6Goed (Locked)38.983963821634
7Goed (Locked)40.366963793025
8Goed (Locked)40.366963842306
9Goed (Locked)40.366963847766
10Goed (Locked)40.366963808185
11Goed (Locked)40.366963751924
12Goed (Locked)40.946963849265
13Goed (Locked)40.366963854745
14Goed (Locked)40.366963866916
15Goed (Locked)40.366963869195
16Goed (Locked)38.983963881323
17Goed (Locked)38.983963886036
18Goed (Locked)39.855963758477
19Goed (Locked)40.366963887525
20Goed (Locked)38.983963759596
21Goed (Locked)38.983963863476
22Goed (Locked)39.397963894496
23Goed (Locked)38.983963902630
24Goed (Locked)38.983963747745
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4379Posts
  • 230Oplossingen
  • 1445Likes

Dat ziet er tot nu toe allemaal prima uit.

 

Gebruik je toevallig een laptop met Intel Killer WiFi-chipset, zoals de Dell XPS 13/15/17?

 

Zou je de gegevens op het tabblad 'Netwerk historie' willen plaatsen?

Peter23!
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

23-09-2021 16:47:51noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=20.190.160.132 MAC=28:52:61:FA:50:19;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 16:47:33noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.171];CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 16:47:01noticeGUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.171];CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 16:43:16noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=20.69.137.228 MAC=28:52:61:FA:50:19;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 16:36:19noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.171];CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 16:35:50noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=91.228.74.133 MAC=28:52:61:FA:50:19;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 16:33:54warning[90:5C:44:73:D0:F1][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 100 to 48
Peter23!
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik gebruik een laptop asus N75S

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4379Posts
  • 230Oplossingen
  • 1445Likes

Zijn de bovenstaande gegevens alles wat wordt getoond?

 

De laptop is een ouder type en mag geen problemen veroorzaken.

Peter23!
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit zijn alle gegevens, modem was weer uitgevallen.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4379Posts
  • 230Oplossingen
  • 1445Likes

Je kunt deze instellingen toepassen om te kijken of de stabiliteit van het modem verbetert.

 

Verder wil ik je vragen om, na uitval van het modem, hierop in te loggen en bovenstaande gegevens opnieuw te plaatsen zodat we hopelijk een oorzaak kunnen zien/afleiden.

Peter23!
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sorry hier zijn meer gegevens.

 

Taal EngelsTsjechischPoolsSloveensFransItaliaansDuitsTurksRoemeensHongaarsNederlands
 
Status
 
Downstream
 
Upstream
 
Configuratie
 
Netwerk historie
 
Ververs gegevens
Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
23-09-2021 16:47:51noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=20.190.160.132 MAC=28:52:61:FA:50:19;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 16:47:33noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.171];CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 16:47:01noticeGUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.171];CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 16:43:16noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=20.69.137.228 MAC=28:52:61:FA:50:19;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 16:36:19noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.171];CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 16:35:50noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=91.228.74.133 MAC=28:52:61:FA:50:19;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 16:33:54warning[90:5C:44:73:D0:F1][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 100 to 48
23-09-2021 15:55:52noticeTR069 start;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 15:55:50noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=142.250.179.142 MAC=28:52:61:FA:50:19;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 15:54:31noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 15:54:23noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.241 MAC=00:11:32:0C:BB:01;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 15:54:09warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 16:54:04noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.241 MAC=00:11:32:0C:BB:01;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:23noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2021 15:49:23noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=209.54.176.128 MAC=28:52:61:FA:50:19;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-09-2021 22:38:53criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-09-2021 22:31:28noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=95.217.31.46 MAC=28:52:61:FA:50:19;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2021 17:52:59criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2021 17:52:17noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2001:0b88:0001:0104:0000:0000:0000:0009 MAC=52:61:FA:50:19:86;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2021 11:41:02criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-09-2021 11:40:47noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a03:2880:f206:00c6:face:b00c:0000:7260 MAC=52:61:FA:50:19:86;CM-MAC=90:5c:44:66:b4:99;CMTS-MAC=28:52:61:fa:51:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4379Posts
  • 230Oplossingen
  • 1445Likes

Helaas enkel een vrij algemene melding: 'Cable Modem Reboot - due to power reset'.

 

Ik zie dat er wel vrij snel achtereenvolgens T3 timeouts voorkwamen vóór het opnieuw opstarten. Het lijkt mij daarom verstandig om het signaal door een moderator te laten uitlezen, zij hebben inzage in meer gegevens en kunnen ook op wijkniveau kijken.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Peter23!
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Prima ik wacht af. Alvast bedankt.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1585Posts
  • 174Oplossingen
  • 306Likes

@Peter23!

 

In je signaal en netwerk kom ik geen problemen tegen die uitval mogen veroorzaken. Op de werkzaamheden van de monteur heb je gelukkig 2 weken garantie. Onder deze garantie heb ik een nieuwe afspraak voor je ingepland op di 28-09-2021 8:00-13:00 uur.

Mocht het niet uitkomen, kun je via MijnZiggo de afspraak wijzigen.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 523Posts
  • 51Oplossingen
  • 111Likes

Hoi @Peter23!, we zijn benieuwd hoe de afspraak met de monteur is gegaan. Is het probleem opgelost? Ik hoop dat je weer een top verbinding hebt! 

Peter23!
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top geholpen, nu nog even afwachten hoe de verbinding blijft.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 523Posts
  • 51Oplossingen
  • 111Likes

Hoe gaat het met de verbinding @Peter23!? We blijven graag op de hoogte. 

Peter23!
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is goedgegaan van dinsdagmorgen 28 september (monteur geweest) tot zaterdag 2 oktober 20:00 uur.

Toen viel de verbinding weer weg. Vanaf zaterdag avond niet meer uitgevallen, dus blijft spannend.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 175Posts
  • 18Oplossingen
  • 39Likes

Zeker spannend! Laten we inderdaad de focus leggen op de periode vanaf zaterdag. Mocht er opnieuw uitval zijn horen we het graag en onderzoeken we dit voor je waar dit vandaan komt.

Peter23!
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

Helaas op donderdag 7-10-21 weer internet uitval met automatisch herstart modem, en op maandag 11-10-21 om 16:00 uur en 19:15 weer internet uitval gevolgd door automatische herstart modem.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 523Posts
  • 51Oplossingen
  • 111Likes

@Peter23! Wat jammer dat het opnieuw misgaat 😞 Het klonk allemaal zo hoopvol na het monteursbezoek. Ik heb wel een vraagje over de uitval. Zie je in de logs "Cable Modem Reboot - due to power reset" te staan of wat anders? Met de exacte melding kunnen we weer verder op onderzoek uit. 

Uitgelicht topic