1
Vraag
2
Reageer en help mee
Nickless

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitval verbinding wifi met wifi booster

Heb sinds enkele weken de wifi boosters in gebruik en heb sindsdien het probleem dat op mijn iMac de wifi verbinding uitvalt. Daarna moet ik mijn mac helemaal uit en weer aanzetten om opnieuw verbinding te kunnen krijgen. Wat zou het probleem kunnen zijn?

5 Reacties 5
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Nickless

 

Wat waardeloos dat je iMac steeds de verbinding met de wifi verliest. Het lijkt mij vrij irritant dat je nu steeds onderbroken wordt. Ik denk dan ook graag met je mee! 

 

De Wifiboosters waarvan je gebruik maakt, zijn dat de Deco's? En heb je het modem van Ziggo in bridge mode staan?:-O

Nickless
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Marije,

Heb inderdaad de deco's. Weet niet of ik het modem in bridgemode heb staan. Heb de connectbox. Deco's zijn aangesloten volgens stappenplan. Heb wel de wifi uit moeten zetten van zowel de 2.4 als 5 ghz

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, vreemd! Kun je dan eens de upstream-  en downstreamwaarden van het modem delen? En ook hoe het modem is aangesloten?
Ik mention @Pasi ook alvast, dat is een expert in deco instellingen 🙂

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Nickless  schreef:

... Weet niet of ik het modem in bridgemode heb staan. Heb de connectbox. Deco's zijn aangesloten volgens stappenplan. Heb wel de wifi uit moeten zetten van zowel de 2.4 als 5 ghz



Of de Ziggo Modem/Router in router of in bridge mode staat, is wel belangrijk voor de instelling van de Deco set. Als u verder niets veranderd hebt aan de ZMR, dan het uitzetten van de gehele wifi ( dus zowel 2,4GHz als 5GHz ), dan zou de ZMR gewoon in router mode staan.

Voor de zekerheid toch de onderstaande afbeelding toegevoegd. Afgezien van de instellingen ( die zijn niet belangrijk en die moet u niet overnemen ) maar hebt u ook deze 'DHCP-instellingen' pagina in de ZMR?

40.png


Als de DHCP pagina wel aanwezig is op uw ZMR, dan staat deze in router mode. Dan kan u de Deco set in Access Point mode zetten. Grote kans dat dan wifi stabieler wordt.

Leest u ook dit eens :  Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Nickless
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de info, zal er eens naar gaan kijken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic