1
Vraag
2
Reacties
karinorage

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Uitval verbinding na omruil Sagem Modem

Hallo,

 

Ik heb tot 18 januari jl. een pNieuw AOPNieuw AOPrima internet verbinding gehad met mijn oude (witte) modem en de 3 Deco TP links. Het modem en 1 deco link staan in de meterkast, een 2e Deco staat op dezelfde etage als de meterkast in de woonkamer en de 3e Deco staat op de etage erboven. Verbinding was goed, zelfs YouTube en ZiggoGo waren goed te zien op de bovenverdieping.


Ik zou ook gegaan zijn voor het motto "never change a winning team", ware het niet dat Ziggo in zijn brief aankondigde een nieuwe modem te sturen en stelde dat ik deze binnen 2 weken mòest gebruiken omdat het oude modem niet meer zou werken.

Omdat ik atechnisch ben, meteen geregeld dat een monteur het nieuwe modem kwam installeren. Dat was 18 januari, en sindsdien heb ik doorlopend uitval gehad.
 

Monteur 1 heeft het nieuwe modem 18 januari geinstalleerd en ook een nieuwe aansluiting aangemaakt, de originele aansluitingen waren twee aparte witte dozen aan de muur uit de UPC tijd.
Diezelfde dag begon het internet uit te vallen. Zowel op de beneden- als bovenverdieping en op alle apparaten die op wifi aangesloten zijn.
Monteur 2 is 20 januari gekomen, zei dat de eerste monteur "iets niet goed heeft gedaan", wat hij precies heeft gedaan weet ik niet, hij adviseerde wel de Deco app te installeren en gaf de tip om bij problemen de bewerkingsmodus van access point naar wifi router om te zetten. Diezelfde dag weer uitval, zijn tip opgevolgd, bood geen soelaas en na een strenge vermaning van Ziggo Support weer teruggezet naar Access Point.


Monteur 3 suggereerde om de deco die verbonden is met het modem te verplaatsen naar de woonkamer, en de kabel te gebruiken die in de muur van de meterkast naar de woonkamer loopt en uitkomt in het telefooncontact. IMG_20230124_112659b.jpg Hij zou daar dan wel een (UTP?) stekkertje opzetten en het modem op die manier met deco 1 te verbinden. Dat zou al een muurblokkade en afstand schelen. Maar dat zou wel geld kosten, volgens hem. En hij kon me geen garantie geven dat dit het probleem zou oplossen. Toen ik daar niet direct op in ging stelde hij voor om de situatie in de meterkast te laten voor wat die is, maar de deco uit de woonkamer dichter bij de meterkast te zetten, dat is bij ons in de hal. Verder heeft hij vervolgens het modem naar fabrieksinstellingen teruggebracht en gereset. Heeft allemaal niet geholpen.

Monteur 4 vond de conclusie van zijn collega's ook raar, als alles hiervoor prima liep en sinds het nieuwe modem niet, zou het toch niet aan de TP Decos moeten liggen? Hij heeft een nieuw modem geïnstalleerd (wel van hetzelfde type als die op 18 januari geïnstalleerd is). Hij gaf ook aan niet te weten waar de uitval aan ligt en hoopte dat dit zou helpen. Helaas is dat niet het geval.

Monteur 5 staat ingepland op maandag 30 januari, maar ik heb lage verwachtingen.
Ik hou sinds 23/1 een log bij, deze betreft alleen mijn PC , ik voeg deze bij als PDF, verder een PDF met wat ik uit https://smartwifiweb.ziggo.nl/nl/network-info/network-status.html heb gehaald. Beiden tot en met vandaag 26/1 vanmiddag.

Ik hoop dat iemand met een goede suggestie kan komen, voor mij maar zeker ook voor de monteur.

 

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@karinorage "Mij viel op dat de monteur verbaasd was over de kleur van de kabels ("grijs") in de Ziggokast, alsof dat al een tijdje geleden vervangen zou moeten zijn."

 

Er zijn een flink aantal grote appartementen complexen waar de interne coax kabels ook direct zijn aangelegd door de aannemers die de appartementen bouwden en die aannemers gebruikten en gebruiken grijze coax kabels voor binnen gebruik, dus geen groene grondkabels voor buitengebruik.

Mijn schoonzus woont in een appartementencomplex waar alles wat coax is grijs is en dat gebouw is nu 12 jaar oud.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic