Uitval modem

• Internet modem valt enkelendagen meermaals weg bij a elke 30 min timeouts staan op 0 maar zie historische context 
Bryansmeets
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
4 Reacties 4

Uit val modem is niet fijn, als eerste vraag wat voor modem gebruikt u.

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Dit om alvast voorbereiding zodat we dit eventueel aan een Ziggo Moderator kunnen doorgeven.

We zijn een klant helpt klant Community en staan u graag bij.

Dave-
Super Expert
Super Expert
  • 13677Reacties
  • 552Oplossingen
  • 2612Likes

Hi @Bryansmeets
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Het is zeker niet de bedoeling dat jouw internet regelmatig wegvalt. Hier moeten we dan ook zeker mee aan de slag gaan. Als ik de netwerkmonitoring erbij pak en de afgelopen 7 dagen controleer, dan is je signaal behoorlijk instabiel en zie ik ook ruis terug op downstream niveau. Het issue lijkt dus signaalgerelateerd te zijn. 

Wat overigens ook opvalt is dat de de downstream RX sinds gisteren ineens 10 dBmV hoger is dan de dagen ervoor. Heb je iets veranderd in de aansluiting? Daarnaast wil ik je vragen om foto's te delen van het AOP en de aansluiting(en) naar je modem. Dan kijken we graag met je mee. 

Cecilia Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4151Reacties
  • 826Oplossingen
  • 1100Likes

Je kan me gedachten lezen @Cecilia Z  ik had hem nog niet vermeld om meer data te krijgen voor jullie maar blij dat je hem hebt opgepakt 😉

Dave-
Super Expert
Super Expert
  • 13677Reacties
  • 552Oplossingen
  • 2612Likes

Ik heb inderdaad de hoofdaansluiting vervangen aangezien dit me het meest logisch leek hoe ziet het er nu uit 

Bryansmeets
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgelicht topic