1
Vraag
2
Reacties
auke.van.geel

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitval internet verbinding

Heb regelmatig vast lopers en signaalverlies op de kabel en wireless, gebeurt meerdere malen per dag
Ben al driekwart jaar bezig om hier ook een oplossing voor te vinden.
Al meerdere malen een monteur voor geweest, en alle kabels, AOP, en splitter vervangen, echter geen oplossing.
Ziggo kwam nu met het geweldige id om wireless punten aan te bieden om het probleem op te lossen. Dit is natuurlijk geen optie. (Ook nooit gekregen trouwens)

Ikzelf denk dat het in de wijkcentrale zit, echter zijn de medewerkers van Ziggo hier niet van te overtuigen.
Enige wat nog niet verwisseld voor nieuw is, is het modem zelf.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik ben aan deze kant ook een kijkje gaan nemen naar je signaal, @auke.van.geel. Ik zie ook terug dat het nog niet helemaal soepel gaat. Begrijp ik het goed dat je inmiddels het modem direct hebt aangesloten op de hoofdaansluiting en de problemen dan nog steeds ervaart? In dat geval denk ik dat het handig is om een monteur langs te laten komen. 

 

De voorwaarden van een afspraak met de monteur kun je op deze pagina terug vinden. Ben je akkoord met die voorwaarden en wil je graag dat er een monteur langskomt, laat het dan weten in een reactie. Dan plan ik een afspraak voor je in. 

Bekijk in context

17 Reacties 17
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zou je de downstream/upstream/log-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

auke.van.geel
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1602000000538256qam1
2610000000538256qam2
3618000000538256qam3
4626000000538256qam4
5634000000538256qam5
6642000000538256qam6
7658000000538256qam8
8666000000638256qam9
9674000000638256qam10
10682000000538256qam11
11690000000537256qam12
12706000000538256qam14
13714000000537256qam15
14722000000537256qam16
15730000000438256qam17
16738000000437256qam18
17746000000437256qam19
18762000000337256qam21
19778000000237256qam23
20786000000237256qam24
21794000000237256qam25
22802000000237256qam26
23810000000236256qam27
24818000000337256qam

28

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De gegevens laten tot nu toe geen bijzonderheden zien. Zou je de volledige downstream-tabellen en tevens de historie willen plaatsen?

auke.van.geel
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.60548212681251
2Goed (Locked)38.98348113717255
3Goed (Locked)38.98348113822063
4Goed (Locked)38.60548113991853
5Goed (Locked)38.60548114077550
6Goed (Locked)38.60546250892744
7Goed (Locked)38.60548113629151
8Goed (Locked)38.98348114062849
9Goed (Locked)38.60548114050244
10Goed (Locked)38.98348114378849
11Goed (Locked)37.63648114364052
12Goed (Locked)38.25848114372454
13Goed (Locked)37.63648113591556
14Goed (Locked)37.63648114307084
15Goed (Locked)38.60548114394669
16Goed (Locked)37.63648114406376
17Goed (Locked)37.63648114393084
18Goed (Locked)37.35648114407394
19Goed (Locked)37.356481143925102
20Goed (Locked)37.356481145093110
21Goed (Locked)37.356481145264116
22Goed (Locked)37.356481145756104
23Goed (Locked)36.61048114585392
24Goed (Locked)37.63646251142171
auke.van.geel
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

138400000475.12064qam16
245200000475.12064qam15
352000000475.12064qam14
458800000475.12064qam13

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00010
22.00000
32.00000
42.00000
auke.van.geel
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

13-07-2022 17:30:50noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2401:e180:8872:d5d9:d017:bce8:6134:aabb MAC=01:5C:6C:34:46:86;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 17:30:46noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 17:29:48noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2002:5fd3:165d:0000:0000:0000:5fd3:165d MAC=01:5C:6C:34:46:86;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 17:13:31noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 17:12:50noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2001:0f40:0904:5825:d095:2c74:f2cf:3c29 MAC=01:5C:6C:34:46:86;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 17:10:30noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 17:09:49noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2400:2411:4422:4d00:651f:9b83:e451:d61f MAC=01:5C:6C:34:46:86;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 13:32:18noticeTR069 start;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 13:31:31noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.38 MAC=A8:5E:45:6F:78:EA;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 13:31:25noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 13:31:14noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.38 MAC=A8:5E:45:6F:78:EA;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 13:31:13warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 13:29:51noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.213 MAC=E8:AB:FA:A1:0F:2A;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 13:29:38criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 13:29:24noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.213 MAC=E8:AB:FA:A1:0F:2A;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 13:29:20noticeTR069 stop ;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 13:29:05noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.38 MAC=A8:5E:45:6F:78:EA;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 13:28:32criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 13:01:42noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=161.35.92.7 MAC=00:01:5C:6C:34:46;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-07-2022 07:38:58errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik zie dat er om 13:28 uitval geweest is door een T4 timeout, de periodieke communicatie naar het CMTS mislukte. Hierop volgde een reset en om 13:31 was de verbinding opnieuw opgebouwd. Op DS-kanaal 6 en 24 zijn de aantallen unerrored RS codewords ('Pre RS Errors') afwijkend.

 

Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (dus zonder de splitter)? Dit om te controleren of de uitval dan blijft voorkomen.

auke.van.geel
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb dit 2 dagen gedaan, echter nog steeds uitval en modem reset.

In het begin leek het goed te gaan, echter na een tijdje begonnen de storingen weer.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zou je nogmaals de downstream/upstream/historie-gegevens willen plaatsen?

 

Zijn er nog steeds signaalproblemen zichtbaar wanneer het modem direct op het AOP aangesloten is, dan is verder onderzoek door Ziggo nodig.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @auke.van.geel, zo te lezen houdt dit je al een hele tijd bezig! We kunnen stellen dat het tijd is voor een definitieve oplossing. Ik zie dat @tobiastheebe met je mee kijkt. Zou je, zoals gevraagd nogmaals de downstream/upstream/historie gegevens willen delen? Mocht het nodig zijn dan kunnen we altijd een monteur inplannen. 

auke.van.geel
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1610000000538256qam2
2602000000538256qam1
3618000000538256qam3
4626000000538256qam4
5634000000538256qam5
6650000000538256qam7
7658000000538256qam8
8666000000638256qam9
9674000000638256qam10
10682000000538256qam11
11690000000538256qam12
12698000000538256qam13
13706000000538256qam14
14730000000438256qam17
15738000000438256qam18
16746000000437256qam19
17754000000337256qam20
18770000000337256qam22
19778000000337256qam23
20794000000237256qam25
21826000000337256qam29
22834000000337256qam30
23842000000337256qam31
24850000000337256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.98312733727127
2Goed (Locked)38.98312636075140
3Goed (Locked)38.98312636195734
4Goed (Locked)38.98312636209630
5Goed (Locked)38.60512636191821
6Goed (Locked)38.98312636206019
7Goed (Locked)38.98312635979525
8Goed (Locked)38.60511705945715
9Goed (Locked)38.98312636211122
10Goed (Locked)38.60512636204623
11Goed (Locked)38.60512636288720
12Goed (Locked)38.60512636304627
13Goed (Locked)38.60512636283819
14Goed (Locked)38.60512635989739
15Goed (Locked)38.60512636411027
16Goed (Locked)37.63612636462441
17Goed (Locked)37.63612636401731
18Goed (Locked)37.63612636330219
19Goed (Locked)37.35612636385040
20Goed (Locked)37.63612636228932
21Goed (Locked)37.35612636245134
22Goed (Locked)37.35612636232429
23Goed (Locked)37.63612636242722
24Goed (Locked)37.35612636222215
auke.van.geel
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

138400000485.12064qam16
245200000485.12064qam15
352000000485.12064qam14
458800000485.12064qam13

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00010
22.00000
32.00000
42.00000
auke.van.geel
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

22-07-2022 16:10:33noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.38];CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 15:50:23noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2606:4700:4400:0000:0000:0000:6812:2973 MAC=01:5C:6C:34:46:86;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 15:10:07noticeTR069 start;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 15:09:49noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=20.54.36.229 MAC=00:01:5C:6C:34:46;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 15:09:20noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 15:09:11noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.213 MAC=E8:AB:FA:A1:0F:2A;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 15:09:10warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 15:09:10noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.213 MAC=E8:AB:FA:A1:0F:2A;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 15:08:49criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 15:08:30noticeTR069 stop ;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 15:08:28noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.101 MAC=08:BE:AC:02:9D:3F;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 15:07:47criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 14:50:24noticeTR069 start;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 14:49:41noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.213 MAC=E8:AB:FA:A1:0F:2A;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 14:49:36noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 14:49:29noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.38 MAC=A8:5E:45:6F:78:EA;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 14:49:27warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 14:49:27noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.38 MAC=A8:5E:45:6F:78:EA;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 14:48:41noticeTR069 stop ;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-07-2022 14:48:27noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.213 MAC=E8:AB:FA:A1:0F:2A;CM-MAC=38:43:7d:9e:05:40;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:34:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Om 15:07 is er opnieuw een reset vanwege een T4 timeout geweest, daarvoor was er om 14:49 vanwege onbekende reden (niet meer zichtbaar in log). Het signaalprobleem speelt duidelijk nog steeds.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik ben aan deze kant ook een kijkje gaan nemen naar je signaal, @auke.van.geel. Ik zie ook terug dat het nog niet helemaal soepel gaat. Begrijp ik het goed dat je inmiddels het modem direct hebt aangesloten op de hoofdaansluiting en de problemen dan nog steeds ervaart? In dat geval denk ik dat het handig is om een monteur langs te laten komen. 

 

De voorwaarden van een afspraak met de monteur kun je op deze pagina terug vinden. Ben je akkoord met die voorwaarden en wil je graag dat er een monteur langskomt, laat het dan weten in een reactie. Dan plan ik een afspraak voor je in. 

auke.van.geel
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Marije,

Ik heb het 2 dagen geprobeerd rechtstreeks op de AOP, geeft na een tijdje ook inderdaad weer storing.

Wat betreft de monteur, er zijn al een aantal keer een monteur langs geweest en steeds konden zij niets vinden in het signaal.

Ik heb dus ook weinig tot geen vertrouwen dat zij iets zullen vinden. 

Wat wel opvalt is dat sinds enkele dagen de storingen minder zijn geworden. Nog niet geheel weg maar zichtbaar minder.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@auke.van.geel dan is dat toch een soort van goed nieuws.

Mocht je alsnog een afspraak willen, dan regelen we dit. Op afstand is dit namelijk altijd lastig kort te sluiten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic