1
Vraag
2
Reacties
Jeroen D.

Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Uitval internet bij gebruik ViaPlay app mediabox

Misschien dat het onderwerp al voorbij gekomen is maar via de zoekfunctie kan ik het niet vinden.

 

Tijdens gebruik van de ViaPlay app op de Mediabox Next, welke bekabeld is aangesloten, komt het regelmatig voor dat de internetverbinding wegvalt. Het beeld blijft dan hangen en 2 rode icoontjes op de Mediabox branden (ten teken dat hij offline is).

Ik moet dan de app afsluiten, terug naar "gewone TV", en een paar minuten later is de internetverbinding hersteld en kan ik de ViaPlay app weer opstarten.

 

Het komt zelden voor dat ik een vrije training, kwalificatie of race van de Formule 1 kan kijken zonder dat 1, 2 of zelfs meerdere keren de Mediabox even offline gaat.

Bij andere apps of een gewone doordeweekse dag gebeurt dit niet, dus

echt puur en alleen tijdens gebruik van de ViaPlay app op de Mediabox.

 

Zijn er meer mensen die dit herkennen, of liever nog een tip hebben dit op te lossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Deze aansluiting moet vervangen worden.

 

Steefb_0-1668188980170.png

 

 

Op deze aansluiting komen allerlei stoorsignalen ongehinderd binnen, waarschijnlijk ook de connector aan de andere kant van de kabel.

 

Kabels en splitters controleren | Klantenservice | Ziggo

Bekijk in context

20 Reacties 20
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Jeroen D. 

Een knap lullige manier om op deze manier Formule 1 te kijken en eerlijk gezegd ben ik een dergelijke melding nooit eerder tegen gekomen. Het lijkt erop dat de Viaplay app op uw Mediabox Next op de een of andere manier vastloopt. Maar ik ga puur af op gevoel en logica.

Heeft u de mediabox via de :interface_go_instellingen: Instellingen al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Uw mediabox start dan opnieuw op en uw  bewaarde en geplande opnames blijven bewaard, want die worden opgeslagen op de servers van Ziggo.

Wilt u laten weten of dit enig effect sorteert.

Jeroen D.
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Wim,

Dank voor je reactie. Reset inderdaad al gedaan, heeft niets opgeleverd. 

Vreemde vind ik dat het wifi icoon en de 2 pijltjes rood gaan branden.

De FAQ zegt daar over: Zie je twee rode pijltjes én het wifi-teken branden? Dat betekent dat de wifi is aangezet op je box, maar er geen verbinding is met het wifi-netwerk. 

 

Maar ik heb de box bekabeld aangesloten zitten... Dus dat aangezet is en hij er geen verbinding mee kan maken, prima, het zij zo, maar de kabel zit er in...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het lukt dus niet om de instelling voor een bekabelde verbinding te voltooien? 

 

Met de andere apps bedoeld u onder andere Netflix het ondemand aanbod en Replay werken ook goed?

 

Ik heb wel een tip. Gebruik de Viaplay app op een ander apparaat!

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Jeroen D. Kunnen we je nog helpen? Ik kan me goed voorstellen dat deze situatie knap irritant is. Ik ben dus ook benieuwd naar de antwoorden op de laatste vragen die nog gesteld zijn. 

Jeroen D.
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
 
De mediabox zit bekabeld aangesloten, maar als de Viaplay app bevriest/stopt, dan verschint het rode wifi incoon en de (rode) pijltjes op de box. Die gaan niet weg, totdat ik de Viaplay app afsluit en een paar minuten wacht tot de Mediabox weer online komt.
Mijn inziens gaat hij dan opzoek naar een wifi signaal, wat dus helemaal niet nodig is omdat de Mediabox bekabeld aangesloten is.
Lijkt wel alsof de Mediabox na een tijdje 'vergeten' is dat er in kabel inzit en een wifi verbiding gaat zoeken/opzetten.

Tijdens gebruik van Netflix en YouTube apps heb ik het nog niet eerder meegmaakt, alleen tijdens gebruik van de Viaplay app.
Mediabox is up-to-date en al terug gezet naar fabrieksinstellingen. 
 
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Het is een hele vreemde zaak wel. Heb je dit al sinds je de mediabox Next hebt, of ging het eerder wel goed? 
Ik neig op dit moment naar het omwisselen van de mediabox om te testen of het dan wel goed gaat. Hoe sta je hier tegenover? 

Jeroen D.
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik denk dat het omwisselen de enige manier is om uit te sluiten of het in de box zit. Als blijkt dat een andere box hetzelfde doet, moet ik verder zoeken waar het probleem zit.

Jeroen D.
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Overigens speelt het probleem al sinds dat de Mediabox in bezit is. Hoe kunnen we de omruiling het beste in gang zetten. Stuur ik een mailtje of pb-tje?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Afwachten totdat een van ons hier een reactie op geeft 🙂 dat is de werkwijze. Ik heb je zojuist via je PB geholpen om een wijziging naar Next Mini te regelen. Laat je het weten of het gelukt is? 

Jeroen D.
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Gisteren (supersnel, dank hiervoor!) een Mediabox Mini ontvangen en (bekabeld) aangesloten op de router en TV.
Waar voorheen alleen problemen waren met uitval tijdens gebruikt van de ViaPlay app, is er nu ook uitval van de gewone TV zenders.

In het eerste 1,5 uur, 3 maal uitval gehad tijdens het TV kijken.
Wat nu opviel is dat het Cisco modem zichzelf herstart. Als het TV signaal wegvalt, gaan ook alle lampjes uit op de Cisco (behalve het power lampje) en in de 3 tot 5 minuten daarna gaan ze 1 voor 1 weer aan, en is er weer signaal.

Voorheen is mij dat niet opgevallen omdat ik gefocust was op de Mediabox Next die aangaf dat het signaal weggevallen was, ik heb nooit naar het Cisco router gekeken. Maar die zal toen wellicht ook uitgevallen zijn en dus eigenlijk het probleem veroorzaakt hebben.

Is het mogelijk dat Ziggo op afstand de Cisco uitleest waarom en hoe vaak deze de verbinding verliest?
Of kan ik dat zelf terugkijken met een log bestand uit de Cisco?

Graag nogmaals advies 🙂

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Dan lijkt er iets helemaal mis te gaan in de signalen. 

 

Zou je eens fotos kunnen plaatsen van het eerste aansluitpunt van Ziggo in de woning en hoe het van daar naar de modem en mediabox gaat? 
En lukt het om de up- en downstreamwaardes van je modem hier te plaatsen? 🙂 

Jeroen D.
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hieronder de gegevens, ik heb ook een screenshot gemaakt. En de foto's van het aansluitpunt en de Cisco.

Vandaaruit gaat de UTP kabel in de stroomadapter van de Mini.

 

 

Channel 1:

Channel ID: 11

Downstream Frequency: 682000000 Hz

Modulation: 256 QAM

Power Level: 8.7 dBmV

Signal to Noise Ratio: 43.9 dB

MER: 43.9 dB

Correctable FEC: 33 codewords

Uncorrectable FEC: 0 codewords

Microreflections: 42 dBc

Channel 2:

Channel ID: 9

Downstream Frequency: 666000000 Hz

Modulation: 256 QAM

Power Level: 8.1 dBmV

Signal to Noise Ratio: 43.9 dB

MER: 43.9 dB

Correctable FEC: 27 codewords

Uncorrectable FEC: 0 codewords

Microreflections: 41 dBc

Channel 3:

Channel ID: 10

Downstream Frequency: 674000000 Hz

Modulation: 256 QAM

Power Level: 8.5 dBmV

Signal to Noise Ratio: 43.2 dB

MER: 43.2 dB

Correctable FEC: 16 codewords

Uncorrectable FEC: 0 codewords

Microreflections: 39 dBc

Channel 4:

Channel ID: 12

Downstream Frequency: 690000000 Hz

Modulation: 256 QAM

Power Level: 8.8 dBmV

Signal to Noise Ratio: 43.9 dB

MER: 43.9 dB

Correctable FEC: 20 codewords

Uncorrectable FEC: 0 codewords

Microreflections: 42 dBc

Channel 5:

Channel ID: 13

Downstream Frequency: 698000000 Hz

Modulation: 256 QAM

Power Level: 8.8 dBmV

Signal to Noise Ratio: 43.9 dB

MER: 43.9 dB

Correctable FEC: 23 codewords

Uncorrectable FEC: 0 codewords

Microreflections: 39 dBc

Channel 6:

Channel ID: 14

Downstream Frequency: 706000000 Hz

Modulation: 256 QAM

Power Level: 8.7 dBmV

Signal to Noise Ratio: 43.9 dB

MER: 43.9 dB

Correctable FEC: 12 codewords

Uncorrectable FEC: 0 codewords

Microreflections: 41 dBc

Channel 7:

Channel ID: 15

Downstream Frequency: 714000000 Hz

Modulation: 256 QAM

Power Level: 8.8 dBmV

Signal to Noise Ratio: 43.8 dB

MER: 43.9 dB

Correctable FEC: 11 codewords

Uncorrectable FEC: 0 codewords

Microreflections: 42 dBc

Channel 8:

Channel ID: 16

Downstream Frequency: 722000000 Hz

Modulation: 256 QAM

Power Level: 8.6 dBmV

Signal to Noise Ratio: 43.9 dB

MER: 43.9 dB

Correctable FEC: 15 codewords

Uncorrectable FEC: 0 codewords

Microreflections: 42 dBc

   

Upstream Channels    

Channel1:

Channel ID: 1

Upstream Frequency: 58800000 Hz

Modulation: 64 QAM

Bit Rate: 30720 kBits/sec

Power Level: 47.5 dBmV

Channel2:

Channel ID: 2

Upstream Frequency: 52000000 Hz

Modulation: 64 QAM

Bit Rate: 30720 kBits/sec

Power Level: 46.0 dBmV

Channel3:

Channel ID: 3

Upstream Frequency: 45200000 Hz

Modulation: 64 QAM

Bit Rate: 30720 kBits/sec

Power Level: 46.0 dBmV

Channel4:

Channel ID: 4

Upstream Frequency: 38400000 Hz

Modulation: 64 QAM

Bit Rate: 30720 kBits/sec

Power Level: 45.5 dBmV

Statistics    

T3Timeouts: 4 timeouts

T4Timeouts: 1 timeouts

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Deze aansluiting moet vervangen worden.

 

Steefb_0-1668188980170.png

 

 

Op deze aansluiting komen allerlei stoorsignalen ongehinderd binnen, waarschijnlijk ook de connector aan de andere kant van de kabel.

 

Kabels en splitters controleren | Klantenservice | Ziggo

Jeroen D.
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Oke, de rechthoekige bedoel je dan? Die zal ik in ieder geval eerst eens loshalen. Die is van de televisie boven, die zelden gebruikt wordt. Kijk of dat beter gaat en dat de Cisco niet meer uitvalt.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

goedemiddag @Jeroen D. 

 

Ben je er al aan toegekomen de aansluitingen te vervangen? Hoe gaat het sindsdien?

Jeroen D.
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Aansluitingen niet vervangen, maar losgekoppeld. Alleen nog een kabel rechtstreeks van het AOP naar de Cisco lopen en de Mini daar weer bekabeld op aangesloten. Afgelopen 3 dagen geen uitval meer gehad, zowel de gewone zenders niet als de ViaPlay app niet, dus dat lijkt goed te gaan. Ik kijk het nog een paar dagen aan of het goed blijft gaan.

 

Enige probleem wat er nu nog is (en dat had ik voorheen niet), is de lokale tv-omroep, zodra ik die zender inschakel (ik dacht 41), valt na een paar seconden het beeld op grijs, geluid blijft wel aanwezig. Soms komt na een minuut het beeld weer terug, soms helemaal niet.

Maar als dit het enige probleem blijft en de rest blijft werken, is het prima.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jeroen D. Dat Lokale kanaal is dat de regio Venlo? Toevallig viel mijn oog op een soortgelijk probleem met een Mini. Dat moet bijna in de Ziggo systemen zitten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Jeroen D. en @RoWi. - Klopt! Er is een probleem met de lokale omroep Venlo, precies zoals je omschrijft: Het beeld wordt grijs en/of valt weg. We hebben het op dit moment in onderzoek.

 

Fijn om te lezen dat je verder geen uitval meer hebt gehad!

Jeroen D.
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Sinds woensdag werkt de lokale zender ook weer prima, dus wat mij betreft is het voor nu opgelost. Even de laatste F1 wedstrijd dit weekend afwachten, maar het ziet er goed uit!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic