Na 3 maanden problemen dan toch maar hier proberen , 1 tot 3x per dag valt opeens de internet verbinding weg . Netwerk setup is een coax kabel (ja in de goeie Port van de splitter) in de Connectbox in bridge mode die bedraad verbind met een set Deco m9 plus . We hebben absoluut geen idee wat het probleem is maar na veel topics hierover te lezen maar de up en downstream delen en mischien ziet een slimmer persoon wat het probleem is . Zoals eerder gezegd gebeurt dit bijna structureel elke dag meestal rond de avond maar niet exclusief als dat helpt .
alvast veel dank
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @DennisJongsma
Jammer om te horen dat nog steeds niet alles werkt zoals het zou moeten werken! Als ik het signaal bekijk dan zie ik dat er nog behoorlijk CER aanwezig is op downstreamniveau. Ook de DS SNR zakt regelmatig behoorlijk in. Gezien het signaal verbaas ik mij dan ook niet dat je regelmatig nog uitval ervaart van jouw verbinding.
Om de koe bij de horens te vatten heb ik een monteur voor je ingepland op dinsdag 25 januari tussen 12:00 en 18:00 uur. Mocht deze afspraak niet gelegen komen, dan kun je deze zelf gemakkelijk wijzigen via Mijn Ziggo onder het kopje 'Gegevens'. Zien we je terug met een update nadat de monteur is geweest :)?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er is veel ruis aanwezig op het signaal, in zowel downstream als upstream. Ik vermoed ook instraling van 5G.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de volledige downstream-gegevens willen plaatsen?
Zoals verwacht duidelijke instraling van 5G, vermoedelijk ook Digitenne en 4G uplink. Ik vermoed verouderde/onvoldoende afgeschermde onderdelen in de installatie, maar mogelijk speelt er ook iets buitenshuis, tussen AOP en EV (straatkast).
Ik kijk uit naar de foto van het AOP.
Het AOP (TRAS-10/1000) is verouderd maar zou nog moeten voldoen.
De splitter (POA-3IEC-NL) is niet meer gangbaar door het verdwijnen van analoge radio. Deze maakt de installatie ruisgevoelig door de open aansluiting en dient vervangen te worden door een POA-01-B. Ook de F/F-kabel naar het modem is verouderd en moet vervangen worden door een IEC/F-kabel (groen/rood).
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic en kan bovenstaand aansluitmateriaal toesturen.
Goedemiddag @DennisJongsma en een warm welkom op de Community,
Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je hulpvraag! Zo te zien is onze expert @tobiastheebe al druk met jou aan het analyseren geslagen en moeten de aansluitmaterialen (POA-3IEC-NL) en F/F- kabel voor het modem worden vervangen door recentere varianten (te weten: POA 1-B, en IEC/F coaxkabel). Ik zorg ervoor dat je de juiste materialen binnen 2 a 3 dagen met de reguliere post in huis ontvangt. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn met de nieuwe aansluitmaterialen?
Goedemiddag Paul dank voor het opsturen van nieuwe materieel , echter heb ik alleen een kabel gekregen geen nieuwe splitter , en van @tobiastheebe had ik begrepen dat dat deel is van het probleem:)?
@DennisJongsma De splitter POA1-B is zo te zien nog onderweg. Binnen 2 a 3 dagen dien je die alsnog te ontvangen. Ik stel voor dat we hier nog even op wachten.
@tobiastheebe de splitter en kabel zijn aangesloten hieronder de nieuwe getallen , als deze nogsteeds niet goed zijn hoor het ik het graag , over paar dagen zou ik melden of er nog problemen zijn .
@DennisJongsma Top, we wachten jouw terugkoppeling over een paar dagen dan even af.
Het modem heeft nog steeds veel last van instraling. Mijns inziens zal er dus een monteursafspraak gemaakt moeten worden voor het vervangen van het AOP en signaalcontrole.
@DennisJongsma Hoe gaat het de afgelopen 2 dagen met de verbinding? Heb je nog last van uitval/storing gehad?
Hallo , we hebben het een paar dagen geprobeerd, en we hebben nogsteeds gemiddeld 3x per dag uitval . Dus ik denk dat het duidelijk is dat nog steeds niet alles werkt naar behoren helaas
In dat geval is een monteursafspraak voor vervangen van het AOP en signaalcontrole de volgende stap.
Ik heb de moderators ingelicht.
Hi @DennisJongsma
Jammer om te horen dat nog steeds niet alles werkt zoals het zou moeten werken! Als ik het signaal bekijk dan zie ik dat er nog behoorlijk CER aanwezig is op downstreamniveau. Ook de DS SNR zakt regelmatig behoorlijk in. Gezien het signaal verbaas ik mij dan ook niet dat je regelmatig nog uitval ervaart van jouw verbinding.
Om de koe bij de horens te vatten heb ik een monteur voor je ingepland op dinsdag 25 januari tussen 12:00 en 18:00 uur. Mocht deze afspraak niet gelegen komen, dan kun je deze zelf gemakkelijk wijzigen via Mijn Ziggo onder het kopje 'Gegevens'. Zien we je terug met een update nadat de monteur is geweest :)?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.