Bjorn1977

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitval connectbox modem

Hallo,

 

Heb sinds enige tijd uitval van WiFi. Nadat ik ongeveer 6 weken geleden een horizon box heb gekregen is het zeer regelmatig. Meerdere malen met de helpdesk gesproken echter nog steeds uitval. 
De laatste dagen elke nacht en nu ook ‘s-ochtends. Stekker eruit en opnieuw opstarten helpt wel. Al moet dit dus elke dag. Hiervoor nooit problemen gehad.

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Heb je de Mediabox XL met een netwerkkabel verbonden aan je modem?

Zo nee, niet doen. Zo ja, laat het hier weten.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 
Bjorn1977
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 deze alvast. Zal morgen nog even de aansluiting fotograferen 

A6FB1C81-8D4F-4CC2-B5FA-022757802019.png

5E0749B5-04B0-455F-9352-C18FDD2DB954.png

04B7B232-050B-4728-9C16-DC01A24B02F6.png

Bjorn1977
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

3D1EEEA0-39FE-4753-9183-D569047A8207.jpeg

hierbij de aansluiting uit de muur

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik zie veel ruis op je signaal, maar geen directe mogelijke oorzaak.

Een Ziggo moderator kan dieper in de systemen kijken en de juiste actie adviseren of uitvoeren.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Bjorn1977! Een warm welkom op de Ziggo Community! 


Ontzettend vervelend dat je continu je modem moet resetten. Daar word je alles behalve vrolijk van. Laten we ervoor zorgen dat je verbinding het weer ongestoord doet 🙂 

Ik heb het signaal van je modem uitgelezen, maar dit ziet er goed uit. Wel in de afgelopen dagen wat uitval inderdaad. Kun je de POA (splitter) eens van de hoofdaansluiting afhalen en de coaxkabel rechtstreeks aansluiten op de hoofdaansluiting? Hoe is de verbinding dan? 

Bjorn1977
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Twee dagen geen uitval gehad nu weer twee nachten wel. Geprobeerd rechtstreeks van hoofdaansluiting op de modem te zetten, maar dan blijft het modem in storing. Aangesloten zoals het modem zat, dus met splitter start ie wel weer opnieuw op.

311C3423-D640-4179-9EEE-0D2F242A5233.png

419BBEA5-943A-4C0C-AE05-D6E3256FA325.png

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Wanneer je het modem rechtstreeks op de hoofdaansluiting aangesloten hebt gehad, moet de verbinding eigenlijk stabiel blijven werken, @Bjorn1977

Ik begrijp van jou dat dit nu niet het geval is. 

Wat ik in de foto niet van je aansluiting niet kan zien is hoe lang de coax kabel naar het modem is. Is die korter dan 2 meter? Zo ja, dan denk ik dat we samen een monteur moeten inplannen om de situatie onder de loep te nemen. 

Op https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/monteur-kiezen#/ik-wil-hulp-met-een-st... lees je precies wat de monteur voor je kan doen en wat de voorwaarden aan een afspraak zijn. Als je daarmee akkoord bent, plan ik graag een afspraak voor je in. Laat dan ook weten op welke dagen een afspraak het beste voor je uitkomt. Dan kan ik daar rekening mee houden ;-).

Uitgelicht topic