Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
efok wrote:
Kun je eens die waarden van je up en downstream hier posten?
ArChie.DVB wrote:
Indien mogelijk ook graag wat foto's van de kabel infrastructuur in de meterkast inclusief de omvormer.
Bleis wrote:
bedoelde je deze logs?
ArChie.DVB wrote:
Heb je misschien een iets scherpere foto van die splitter of het merk/type nummer? Waar zit de aansluiting voor de modem? In de woonkamer? En zitten er misschien nog meer componenten tussen die splitter en het modem?
Wat hier in ieder geval opvalt is dat je maar één downstream hebt en de twee upstreams hebben een nogal sterke signaalsterkte voor een dergelijk minimale coax infrastructuur. Heeft zo'n Horizon box nog iets van een DOCSIS status log?
efok wrote:Bleis wrote:Ja, exact die bedoel ik. Interessant geval dit, omdat jij van CAI Bleiswijk glas tot in je huis hebt (!). Leuk hoe een kleine kabelstichting groot kan zijn. Jij hebt je eigen overgang van glas naar coax in huis.
bedoelde je deze logs?
De waarden uit je connectbox die je laat zien, zijn niet zoals wij ze gewend zijn. De DPON (Docsis over Passive Optical Network) die je laat zien doet de vertaalslag van optisch naar coax waar de mediabox mee werkt. Ik kom er niet helemaal hoe dit exact werkt, maar het lijkt me dat je up en downstream waarden, betrekking hebben op de communicatie met de DPON. Er lijkt jaartal 2007 op te staan, dus of dit ding ook goed met docsis 3.0 overweg kan is voor mij gissen.
In elk geval zien we dat de upstream waarde van je box inderdaad hoog is, en maar op 2 kanalen verbinding krijgt. Downstream heb je zelfs maar 1 kanaal, waar je tegenwoordig alle 8 op locked zou verwachten.
het gaat dus niet goed tussen je dpon en je mediabox. De vraag blijft zit dat in je bekabeling of in je DPON, en wie is daarvoor verantwoordelijk. Het lijkt me dat CAI Bleiswijk verantwoordelijk is voor je DPON. Het kan natuurlijk ook aan je eigen bekabeling of het punt waar je de mediabox op het aangesloten liggen. Het type splitter in je meterkast kan ik niet lezen.
Be rt wrote:
Ziggo heeft een compensatieregeling betreffende storingen:
Neem contact op met Ziggo als het probleem is opgelost, dan weten ze ook precies hoelang het probleem heeft gespeeld en kun je gebruik maken van de compensatieregeling.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
efok wrote:
De DPON (Docsis over Passive Optical Network) die je laat zien doet de vertaalslag van optisch naar coax waar de mediabox mee werkt. Ik kom er niet helemaal hoe dit exact werkt, maar het lijkt me dat je up en downstream waarden, betrekking hebben op de communicatie met de DPON. Er lijkt jaartal 2007 op te staan, dus of dit ding ook goed met docsis 3.0 overweg kan is voor mij gissen.
Bleis wrote:
De aansluiting van het modem zit in de woonkamer met een korte coax kabel verbonden met de box. Verder geen componenten. Pretty straight forward dacht ik zo.
efok wrote:
Je foto’ s laten zien dat de mediabox zijn signaal dus zelfs af en toe verliest. Eigenlijk zou je hem een direct op de DPON moeten aansluiten, en kijken of het verbetert.
Voor leken is DPON vast voor de splitter. Het signaal dat uit de omvormer komt.
Dat is volgens mij wel een ander soort aansluiting dan het kabeltje tussen de box en de muur. In de meterkast hebben die aansluitingen schroefdraad.
Zal eens kijken of ik er iets mee kan 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.