Vraag
Reacties
Oplossing
Bleis
Level 1

Uitsturingsniveau modems in wijk te hoog

Sinds zondagochtend heb ik geen wifi en een klapperende internetverbinding. 1 of 2 internetpagina's openen lukt soms, maar dan ben ik weer offline. Tv doet het gewoon. Ik heb alleen een horizonbox als modem. Mijn aansluiting is glas tot in de woning en een omvormer naar koper in de meterkast
Gebeld met ziggo en donderdag kan er pas een monteur komen.
Nu zijn er gisteren en vandaag twee monteurs geweest van CAI Bleiswijk en zij geven aan dat het Uitsturingsniveau van mijn modem te hoog is waardoor de problemen ontstaan. Een collega van deze monteur heeft waargenomen dat alle modems in de wijk te hoog uitsturen waarvan mijn modem het hoogste is (YAY)
Tot aan de wijkcentrale van CAI heeft de monteur geen problemen geconstateerd en geeft aan dat Ziggo dit op moet lossen.
Na het bezoek van de CAI monteur vandaag heb ik gebeld met Ziggo en nu kan er de 31e pas een netwerkmonteur worden ingepland.
Ik vind, wanneer het een probleem is waar de hele wijk last van (kan) hebben, dit toch sneller opgepakt moet worden.
Dat is uiteindelijk mijn vraag. Vinden jullie ook dat er in dit geval sneller actie ondernomen zou moeten worden omdat het niet een individueel probleem is maar een potentieel breder issue?

Gisteren heb ik nog wel een apart modem gevraagd omdat ik denk dat deze wellicht wat minder gevoelig is dan de horizonbox

Ik vind het ongehoorde termijnen voor reparatie en overweeg nu over te stappen naar glasvezel van XS4ALL.
Ben ik te gefrustreerd of zijn jullie het met me eens?

Groeten Bleis.
0 Kudos
Oplossing
52 Reacties 52
Meldingen
Aan Uit
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hm, ik ben erg benieuwd of de netwerkmonteur aanstaande woensdag dan de uitkomst kan bieden. Wel een aparte omgeving voor ons hoor, met zo'n glasvezel aansluiting in de meterkast. Even wennen!
0 Kudos
Bleis
Level 1
Topicstarter
Mark Ziggo wrote:
Hm, ik ben erg benieuwd of de netwerkmonteur aanstaande woensdag dan de uitkomst kan bieden. Wel een aparte omgeving voor ons hoor, met zo'n glasvezel aansluiting in de meterkast. Even wennen!

Hoi Mark Ziggo
Vandaag is de netwerkmonteur geweest en hij gaf vrijwel direct aan niets te kunnen doen omdat de wijkkast en in beheer zijn bij CAI. Dit moet opgelost worden op engineers niveau tussen CAI en Ziggo volgens hem.
Hij bood aan om een versterker te plaatsen die dan weer meer weerstand zou geven op de Upstream.
Kosten 50 euro...
Omdat ik geen andere uitweg zag heb ik daarmee ingestemd.
Omdat mijn wifi sinds het plaatsen van het witte modem ook dramatisch was heb ik dat ook laten meten. Uitslag wifi super slecht.
Daarop heb ik gerefereerd aan de Ziggo Power Promise.
Ook dat was op te lossen voor 59 euro.
Doe maar zei ik. Maar dan wel per maand een euro bij de abonnementskosten
Ik zie terwijl hij er is dat de box nog steeds klappert.
Oh ik zie het al zegt de monteur die box is kapot er staat zelfs nog samsung.
Ik bestel gelijk een nieuwe box.
Nu dacht ik, zijn alle problemen dan daarmee begonnen?
Volgens de monteur niet.
Monteur weg alles in orde
.....Dacht het niet. Nu valt mijn Wifi continu uit......ik ben er helemaal klaar me, wat een ***zooi
Ik heb net ZIGGO naar 7744 gesmst zodat ze mij kunnen bellen.
Ik geef ze tot vrijdag en dan mogen ze alles houden.
Mocht het je in dit bericht nog niet zijn opgevallen, i'm not amused.
Niets persoonlijk trouwens 😉

Up en downstream zal ik zo weer posten voor de kijkers thuis.

Groet Bleis
0 Kudos
Bleis
Level 1
Topicstarter
0 Kudos
Bleis
Level 1
Topicstarter
up

0 Kudos
Bleis
Level 1
Topicstarter
ik probeer nog extra informatie te posten, maar het lukt bijna niet door een klapperende internetverbinding
0 Kudos
Bleis
Level 1
Topicstarter
netwerkhistorie
0 Kudos
Bleis
Level 1
Topicstarter
status
0 Kudos
Bleis
Level 1
Topicstarter
Be rt wrote:
Dit ziet er nog steeds dramatisch uit.
Voor een mogelijk antwoord hoe het nu verder gaat, kun je ook chatten met Ziggo en hoe de afspraken met de monteurs nu staan en gepland zijn:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

het is er sinds vandaag nog slechter op geworden
misschien niet qua getallen, maar nu klappert alles wat ik heb.
0 Kudos
Bleis
Level 1
Topicstarter
Inmiddels is er vandaag al enige tijd een CAI monteur bezig. Deze heeft geconstateerd dat de downstream waarden negatief werden beïnvloed door de door Ziggo geplaatste versterker waardoor het nog minder goed gaat.
De downstream waarden liggen nu rond de 7.8
De Upstream ligt nog te hoog en een aantal kanalen zijn teruggevallen naar 16 QAM en zelfs één naar QPSK.
Op dit moment heeft de CAI monteur een signaal op de lijn gezet die hij gaat meten in de wijkcentrale
0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Dat je not amused bent kan ik me voorstellen, wat een ellende. Het constante heen-en-weer wijzen tussen CAI-B en Ziggo is ontzettend irritant, maar ik ben geen expert in de omgeving Bleiswijk en weet niet precies wie verantwoordelijk is voor welk stukje van het netwerk. Je mag aannemen dat de monteurs (van beide kanten) dat wel weten en daar geen discussie over mag bestaan.

Ik zie nu wel meerdere upstream kanalen op 64qam (waar je er eerst maar ééntje had op 16qam), dat is wel een verbetering. Maar dat is ook het enige lichtpuntje...
Inmiddels staat er vanochtend een nieuwe monteursafspraak in zie ik, wellicht is de monteur er al (geweest). Ik houd mijn hart vast!
0 Kudos
Bleis
Level 1
Topicstarter
inmiddels heeft de monteur van CAI de versterker die Ziggo had geplaatst weer weggehaald en heeft hij alle glasconnectoren vanaf de wijkcentrale tot die hier in huis gepoetst.
nog iets in de wijkkast gedaan en hieronder het resultaat
0 Kudos
Ga naar reactie
Bleis
Level 1
Topicstarter
Mijn diensten werken voor zover ik kan oordelen wel, maar de verbinding lijkt nog niet helemaal top te zijn aan de hoge upstream waardes te zien.
ook zie ik dat enkele kanalen nog terugvallen naar 16 qam
0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hi Bleis, fijn dat je verbinding in ieder geval weer werkt!

Over deze upstream waardes zou ik me geen zorgen maken, in vergelijking met de rest van de wijk zit je nu redelijk onder het gemiddelde. Daarnaast valt dit onder de verantwoordelijkheid van CAI-B en zij hanteren volgens mij net wat andere limieten dan wij (gezien de hoge gemiddelde upstream waardes).

Dat er een upstream kanaal terugvalt naar 16qam is ook niet dramatisch, want de totale capaciteit van alle upstream kanalen die nu gelocked zijn is ver boven de snelheid van je abonnement. Genoeg ruimte voor een foutje hier en daar dus waar je in de praktijk waarschijnlijk niets van merkt.

Mocht je toch weer problemen ervaren hoop ik dat er snel een oplossing komt volgende keer.
0 Kudos