1
Vraag
2
Reacties
AlexBijhold

Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Uitschakelen Ziggo firewall

om mijn TomTom te kunnen updaten moet ik verbinding maken met wifi. updaten lukt sinds kort niet meer en TomTom geeft aan dat ik de firewall van ziggo uit moet zetten. Ziggo verwijst me naar de leverancier (TomTom). dat schiet dus niet op. is de tip van tomtom verstandig en zo ja, hoe doe ik dat?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Graag stoppen met de goed bedoelde tips! Zonder de goede informatie over apparatuur en situatie leidt het tot niets. Zonde van onze kostbare tijd. Ik heb me weer bij de helpdesk gemeld en zal een monteur bestellen.

Bekijk in context

38 Reacties 38
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Waarom wil je updaten via wifi? Dan kan vele problemen opleveren. Zie hier.
De ervaring leert dat updaten het best via de pc met vaste verbinding kan plaatsvinden op deze manier.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76241Posts
  • 5192Oplossingen
  • 22462Likes
Mochten de goede tips hierboven je nog niet geholpen hebben?

Is het een apparaat wat alleen via Wifi kan zoals een TomTom GO 5200 Wi-Fi?

Hier doet hij het goed, zonder firewall uit te zetten, want dat is vragen om moeilijkheden, je zet je netwerk open voor heel de wereld met meer dan 65000 poorten maal 2.

Wifinamen hebben hier op 2,4 en 5 GHz een aparte naam.
Mocht je IPv6 hebben op je modem, zet dan je DHCP server in je modem op Stateful.

En je Firewall:

AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
bedankt voor de tips! ik was zelf ook niet overtuigd van het nut en de noodzaak om het zo te doen. heb inderdaad een TomTom 5200 die alleen met wifi updated. Maar de helpdesk van TomTom was zeer vasthoudend aan dit advies. mijn idee is dat de TomTom niet goed werkt. maar dat is het laatste waar een helpdesk blijkbaar vanuit gaat. ik denk zelf dat de updates van windows 10 debet zijn aan het niet meer goed werken van de apparatuur. Ook mijn wifi verinding van Ziggo is in gebruik instabiel geworden. De helpdesk van Ziggo zegt dat het niet zo is. tja, het leven als klant gaat niet over rozen 😉
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76241Posts
  • 5192Oplossingen
  • 22462Likes
AlexBijhold Dan gaan we hier met z'n allen op zoek naar de mogelijke oorzaak voor je problemen.

Welk modem heb je in gebruik?
Graag merk, model, cijfers en letters.

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
type modem:
ConnectBox | Arris
Type
CH7465
Serienummer
AAAP80517416

250 download en 25 upload (wisselt af en toe naar lagere snelheden waardoor bv. mail verzenden ook niet werkt).

ik heb ingelogd op mijn modem maar vindt niets over downstream en upstream (ligt aan mij hoor 😉

wel een diagnose netwerk gedaan:
Hieronder staan de test resultaten met mogelijke tips
1Je hebt een IPv4/IPv6 adres voor internet.2Je internetverbinding werkt.3De temperatuur van de Connect Box is normaal.4De signaalsterkte van het apparaat 0c:cb:85:0c:38:85 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan.5De signaalsterkte van het apparaat 90:94:97:91:39:d0 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan.6De signaalsterkte van het apparaat 8c:fe:57:7a:48:c7 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan.7De signaalsterkte van het apparaat b4:9c:df:11:84:b9 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan.8De signaalsterkte van het apparaat a0:c9:a0:b7:fa:53 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan.9De signaalsterkte van het apparaat 48:d2:24:f2:df:7d is laag, ga dichter bij de Connect Box staan.10Plaats je wifi-apparaat zo dicht mogelijk bij de Connect Box.

wat betreft installatie: alles is professioneel aangelegd (9 jaar geleden). de monteur van Ziggo heeft alle aansluitingen internet/tv etc. aangelegd. ik heb geen extra splitters oid. Het werkt altijd. de enige verstoringen zijn opgelost door vervangen van de modem. is een paar keer gedaan. eind vorig jaar ook een storing en toen zijn alle kabels die te maken hebben met de verbnding vervangen. zelfs de kabels van een televisie die we net uit de doos hadden gehaald en aangesloten 😉 Mijn recente contact met Ziggo helpdesk had als eerste resultaat ... toezenden van nieuwe kabels (...). ondanks het feit dat ik gemeld heb dat het daar niet aan ligt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76241Posts
  • 5192Oplossingen
  • 22462Likes
Als je op de link klikt, dan wordt je stap voor stap naar de up- en downstreamwaardes geleid.

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Mocht deze wandcontactdoos, het AOP = Abonnee Overname Punt, nog 9 jaar oud zijn, is die niet meer hedendaags geschikt tegen allerlei instraling van b.v. 4G en andere zenders en kan storingen veroorzaken.
AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Eind vorig jaar zijn alle kabels vervangen door een monteur van Ziggo. Ook die in de meterkast. Maar ik zal een foto maken.modem
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76241Posts
  • 5192Oplossingen
  • 22462Likes
Ik zie een filter op je modem, wat is dat voor filter?
Ik wacht even je downstream en upstream waarden af om daar een advies over te kunnen geven.
AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Upstream:

Gebundelde upstream-kanalen


KanaalFrequentie (Hz)Vermogen (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulatieKanaalnummer1520000254.5512064 qam52588000534.55512064 qam83360000394.35512064 qam74444995134.425512064 qam6

Gebundelde upstream-kanalen


KanaalKanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts1ATDMA00002ATDMA00003ATDMA00004ATDMA0000
AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Downstream:

Gebundelde downstream-kanalen


KanaalFrequentie (Hz)Vermogen (dBmV)SNR (dB)ModulatieKanaalnummer1377000000040256 qam182241000000-1.540256 qam13249000000-1.540256 qam24257000000-1.440256 qam35265000000-1.240256 qam46273000000-1.240256 qam57281000000-140256 qam68289000000-140256 qam79297000000-0.940256 qam810305000000-0.740256 qam911313000000-0.440256 qam1012321000000-0.240256 qam1113329000000040256 qam1214337000000040256 qam1315345000000040256 qam1416353000000040256 qam15173610000000.240256 qam1618369000000040256 qam1719385000000-0.240256 qam1920393000000040256 qam2021401000000040256 qam2122409000000-0.240256 qam2223417000000-0.540256 qam2324425000000-0.440256 qam24

Gebundelde downstream-kanalen

AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
wat is een filter? het is volgens mij een standaard modem.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
AlexBijhold om een screen print te maken gelijktijdig de windows toets en printscreen indrukken. Om ze daarna aan je reactie toe te voegen druk je op de paperclip onderaan je reactie. Dan opent verkenner en de toe te voegen items vind je onder schermopnamen.
Dat leest op die manier overzichtelijker.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76241Posts
  • 5192Oplossingen
  • 22462Likes
AlexBijhold wrote:
wat is een filter? het is volgens mij een standaard modem.

De coax kabel gaat niet direct je modem binnen, er zit iets tussen wat normaal er niet tussen zit.

Wat betreft je downstream en upstream, het is moeilijk uitzoeken zo, alle cijfers staan achter elkaar en dan is het moeilijk beoordelen.
Kun je een screenshot/schermafbeelding hiervan plaatsen en de laatste meldingen van de Netwerk historie?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
De TomTom 5200 heeft een USB aansluiting volgens de gebruikershandleiding op blz. 121.
Het updaten hoeft dus niet slechts met wifi.
AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb printscreen gemaakt maar ... er kunnen niet meer dan 3000 tekens in een bericht. geen idee hoe ik de informatie in dit forum krijg ... 🙂

de filter is bij de laatste kabelvervanging door Ziggo monteur geleverd. ik ben niet technisch dus op dit forum is al een hele bezoeking ... hahaha ... fijn dat er mensen zijn die het een uitdaging vinden om te helpen ... maar eigenlijk moet Ziggo dit natuurlijk gewoon oplossen.

ik ben een standaard computer gebruiker. verander nooit iets aan hard of software behalve de automatische updates. ik heb het helaas als leek vaak bij het goede einde ... maar ik snap dat het vertrouwen in klanten niet groot is bij leveranciers. mijn idee is dat alle hardware gewoon is wat het moet zijn en up to date (dus alle bekabeling is state of the art). De software is allemaal legaal en functioneerde tot voor kort uitstekend ... maar het gedoe begon ermee dat de mail niet meer verzonden werd ... check gedaan van de snelheid en die was inderdaad 50 mb in plaats van 250. Ik heb dat hersteld door me op advies van de helpdesk opnieuw aan te melden. eureka ... maar voor korte duur. de verbinding is nu af en toe weer 50 tot 60 mb. even wachten en dan gaat het weer prima. voor vandaag ben ik er even klaar mee. fijn weekend!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76241Posts
  • 5192Oplossingen
  • 22462Likes
Een print screen/schermafbeelding is niet meer dan een plaatje van wat er op dat moment op het scherm te zien is en op je klembord komt te staan als plaatje, dat wordt of moet eerst opgeslagen worden als een foto/plaatje en kan worden geupload, zoals je eerdere foto's hebt geupload via het fototoestelletje onderin het scherm.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Sorry. Ik schreef paperclip. Moest uiteraard fototoestel zijn.:confounded:
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Het is een Technetix 6 dB Forward Path Attenuator (FGTC11392) die de signaalsterkte voor de downstream kanalen met 6 dB verzwakt. Kennelijk heeft AlexBijhold nogal een hoge signaalsterkte op het AOP.

Interessant om te zien wat de schermprints van het status pagina's van het modem te vertellen hebben.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic