1
Vraag
2
Reacties
AlexBijhold

Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Uitschakelen Ziggo firewall

om mijn TomTom te kunnen updaten moet ik verbinding maken met wifi. updaten lukt sinds kort niet meer en TomTom geeft aan dat ik de firewall van ziggo uit moet zetten. Ziggo verwijst me naar de leverancier (TomTom). dat schiet dus niet op. is de tip van tomtom verstandig en zo ja, hoe doe ik dat?
38 Reacties 38
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76372Posts
  • 5203Oplossingen
  • 22515Likes
ArChie.DVB Ah, goed gezien.
Als ik de eerdere Downstream ontrafel, zie ik daar wel een min in staan.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/uitschakelen-ziggo-firewall-46404?postid=482812
AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik lees dat ik de TomTom ook via usb kan updaten. dat is nieuw voor me want als ik inlog bij tomtom dan geeft de software aan dat het via wifi moet. Ook de helpdesk van TomTom heeft deze suggestie niet gedaan tot nu toe dan 😉

maar zeer benieuwd of de kenners op dit platform iets kunnen melden over upstream en downstream ...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76372Posts
  • 5203Oplossingen
  • 22515Likes
AlexBijhold Kun je die 6 dB Forward Path Attenuator er eens tussenuit halen?
Je hebt hem qua signaalsterkte niet nodig, mijns inziens.
AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Behalve mijn pincode weten jullie nu alles ... hahaha ...
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Als je dat filter er tussenuit hebt gehaald, wil je dan nogmaals screenprints plaatsen van de down- en upstream waarden en van het onderste deel van de netwerkhistorie van het modem?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8203Posts
  • 312Oplossingen
  • 3235Likes
AlexBijhold wrote:
type modem:
ConnectBox | ArrisType
wat betreft installatie: alles is professioneel aangelegd (9 jaar geleden). de monteur van Ziggo heeft alle aansluitingen internet/tv etc. aangelegd. ik heb geen extra splitters oid. Het werkt altijd. de enige verstoringen zijn opgelost door vervangen van de modem. is een paar keer gedaan. eind vorig jaar ook een storing en toen zijn alle kabels die te maken hebben met de verbnding vervangen. zelfs de kabels van een televisie die we net uit de doos hadden gehaald en aangesloten 😉 Mijn recente contact met Ziggo helpdesk had als eerste resultaat ... toezenden van nieuwe kabels (...). ondanks het feit dat ik gemeld heb dat het daar niet aan ligt.

Met alle respect ik zie wel een aantal extra splitters zitten daar waar die blauw gekleurde kabels op aangesloten zitten een 2 en een 3 verdeler waar 3 uitgaande witte coax kabels op zitten.

Of zijn die niet aangesloten ?

Ik zie ook nog een groene coax op uitgang 4 van de versterker.

Ook de verzwakker die op de ingang van je modem zit hoort er eigenlijk ook niet maar het kan te maken hebben met de manier waarop het aangesloten zit en als een monteur dit heeft gedaan heeft hij denk door een meting van het signaal beoordeeld dat het nodig was.

En zoals de installatie aangesloten zit zo ver ik het kan beoordelen omdat ik geen overzicht foto zie zit het niet zoals het zou moeten zitten en ik zou het heel anders doen.

( Beetje "zwart " hobby project 😉 )

Los van dit........heeft het denk ik niet veel te maken met je update probleem van je tom tom..........de firewall vraag zal niks te maken hebben met signaalniveau's.

Waarom die vraag word gesteld ? mogelijk iets te maken met een poort forwarding die dicht staat ?

Maar updaten kan je altijd het beste doen met een usb kabel aangesloten op je pc , het lijkt me dat zo een tom tom een en en mogelijkheid moet hebben ?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ronihd een TomTom heeft standaard een usb aansluiting voor o.a. stroomvoorziening in de auto en updaten vanaf een PC.
AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
alle reacties overziend ... Ziggo moet maar eens langskomen. Ik heb zelf gelukkig geen verstand van technische zaken. Is zoals aangegeven allemaal professioneel aangelegd. Ik snap dat het begrip professioneel verschil van aanpak en inzicht oplevert. Maar ik ga ervan uit dat de instructies bij Ziggo in lijn zijn van wat ze bij klanten graag willen ... namelijk waar voor hun geld ... fijn te lezen dat er vele mogelijkheden zijn. Enig nadeel is dat ik geen oplossing heb. Bedankt allen! Ik bel volgende week wel weer met de Ziggo ... en zal mijn best doen om te voorkomen dat ik nieuwe bekabeling toegezonden krijg ... hahaha ... En ja ook TomTom krijgt weer bezoek van me ... zullen ze niet blij mee zijn. 😉
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8203Posts
  • 312Oplossingen
  • 3235Likes
KBX458 wrote:
Ronihd een TomTom heeft standaard een usb aansluiting voor o.a. stroomvoorziening in de auto en updaten vanaf een PC.

Ja dacht ik ook al
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Het updaten van je TomTom is eenvoudig:
een account aanmaken
my drive connect downloaden en installeren op je PC
PC en navigatiesysteem verbinden met usb en de rest wijst zich vanzelf
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76372Posts
  • 5203Oplossingen
  • 22515Likes
KBX458 Ik hoop dat het mogelijk is via My drive connect.

Op deze pagina zie ik dit staan voor een 5200 serienummer begint met ZO :

Je systeem is een TomTom GO 5200 Wi-Fi met 16GB geheugen en updates via Wi-Fi®

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/9512
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Yep. En bijgeleverd wordt een micro usb kabel en een bijbehorende oplader voor in de auto.
Je k u n t hem updaten met wifi. Maar dus ook vanaf de pc.
https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/car/products/go-5200/?gclid=Cj0KCQjwrMHsBRCIARIsAFgSeI3-DQlIPjvEl...
AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik heb mydrive connect ... maar updaten via usb kun je vergeten. ik snap dat het niet al te snugger over komt maar in dit geval helaas geen oplossing. Mijn oude TomTom kon ik via usb updaten. tja, ik kan het niet mooier maken. geen onwil hoor.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
AlexBijhold
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Graag stoppen met de goed bedoelde tips! Zonder de goede informatie over apparatuur en situatie leidt het tot niets. Zonde van onze kostbare tijd. Ik heb me weer bij de helpdesk gemeld en zal een monteur bestellen.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik haal de informatie uit de officiële handleiding.
http://download.tomtom.com/open/manuals/gox20x/html/nl-nl/index.htm#WelcometonavigationwithTomTom-PratoWi-Fi.htm

Ik wens je veel succes.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic