Uitgaande post iphone na update apple - POP instellen

Na jarenlang probleemloos gebruik van een email-account op mijn iPhone werkt de uitgaande post niet meer; mogelijk is een update van apple hiervoor verantwoordelijk, want Ziggo geeft aan dat er niets is gewijzigd aan de SMTP server nl smtp.ziggo.nl met SSL aan serverpoort 587.
Helpdesk Ziggo ligt het maar bij de community: de nieuwe helpdesk blijkbaar
mailboks
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Het probleem is nu toch opgelost, incorrecte data invoeren pop kiezen en vervolgens het zojuist aangemaakte mailaccount wijzigen of begrijp ik het verkeerd? Zie ook:

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/upcmail-nl-pop3-instellen-op-ipad-mini-22227

** Aangepast door moderator (Mark) **
Link aangepast, ander topic gevonden met dezelfde boodschap maar beter uitgelegd

Bekijk in context

mguzz
Expert
Expert
  • 1943Reacties
  • 161Oplossingen
  • 527Likes
47 Reacties 47

Mischien eens klagen bij Apple? 😉
Gusto
Expert
Expert
  • 1490Reacties
  • 33Oplossingen
  • 144Likes

Apple is gek op standaarden, helaas hun eigen standaarden. 😞
Gusto
Expert
Expert
  • 1490Reacties
  • 33Oplossingen
  • 144Likes

mailboks De Helpdesk bemoeit zich niet met instellingen van een Email Client.
Hoe zou het anders kunnen? Dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Gebruik je smtp.ziggo.nl:587 als uitgaande server voor verzenden bij een Email Account dat niet van Ziggo afkomstig is?
Verander dit dan in de smtp server die hoort bij het Account.
Gegevens kunnen worden opgezocht bij de Provider van het Account.

Gr Han
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

Hi Hanh, het is een Ziggo-account en heeft met deze instellingen altijd gewerkt.
Maar bedankt voor je reactie.
mailboks
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

mailboks
Jammer. Dan begrijp ik het ook niet.
Ziggo heeft recent iets gewijzigd waardoor je in het soort probleem terecht kan komen, waar ik op doel.
Heb geen Iphone.
EnergieBoy iets voor jou?
Gr Han
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

Hoi mailboks
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Sorry dat ik iets later antwoord geef maar ben niet altijd online.
Ik heb even gekeken maar je kan gewoon uit mailen met smtp.ziggo.nl en dan serveerpoort 587. Zo staat het hier ook al jaren en ik heb er geen last van met mijn iPhone. Wat je zou kunnen doen is je Netwerkinstellingen even herstellen. Dit wil wel eens helpen, echter, je bent dan wel al je Netwerkinstellingen kwijt!! Daarnaast kan je ook proberen om je mail te deleten en opnieuw in te stellen. Soms blijft er wel eens iets hangen en dan gaat het mis, en soms goed mis.

Verder kan ik geen idee vinden wat er mis gaat en waarom. Want dit zijn de juiste instellingen en zoals Ziggo aangeeft is er niets aangepast de laatste tijd.
EnergieBoy
Super Expert
Super Expert
  • 10640Reacties
  • 518Oplossingen
  • 2408Likes

Gusto wrote:
Apple is gek op standaarden, helaas hun eigen standaarden. 😞

jJe suggereert nu dat Apple zich niet aan de standaarden zou houden wat betreft e-mail? Dat is niet zo.

mailboks krijg je ook een specifieke foutmelding?
efok
Expert
Expert
  • 2938Reacties
  • 151Oplossingen
  • 930Likes

efok ,
mischien met email (nog) niet. 😉
En ja ik heb een hekel aan Apple (vooral aan apple-gebruikers)! om die reden.
Gusto
Expert
Expert
  • 1490Reacties
  • 33Oplossingen
  • 144Likes

Hoi Energieboy, Gusto en anderen,

bedankt voor jullie reacties!!

Ik denk te weten waar het probleem zit. Na de laatste update van Apple van mijn iPhone blijken er geen POP3 email-accounts meer te installeren. Die optie wordt niet meer aangegeven of ik zie hem over het hoofd. Alleen dus IMAP dat ik in mijn situatie ZEEEEEER vervelend vind.
Dit bleek na het verwijderen van een email-account en het terugplaatsen daarvan.
Dus Apple zorgt opnieuw voor problemen met hun eigen standaarden. Helaas.
Ben ook niet kapot van Apple, maar nog minder van Google en alles dat daar mee samenhangt als ik de Huawei zie van mijn vrouw; helemaal vreselijk, maar dat is buiten mijn vraag.
Iemand die weet of er toch een pop3 account geïnstalleerd kan worden op een iPhone na de laatste update te weten 12.0.1 ( 16A404)?
Bedankt in ieder geval
Mailboks ofwel Frans
mailboks
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De melding die ik krijg is/was overigens:
"de server accepteert het afzenderadres "mijn emailadres" niet.
Deze melding kreeg ik jaren geleden ook maar dan bleek het een tijdelijk probleem bij Ziggo, maar dat is nu niet.
Frans
mailboks
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste mailboks
Lees deze info, misschien helpt het:
https://www.helpforsmartphone.com/public/en/apple/iphone-7/ios-12/guides/28/Set-up-POP3-IMAP-email-Apple-iPhone-7
EnergieBoy
Super Expert
Super Expert
  • 10640Reacties
  • 518Oplossingen
  • 2408Likes

Hoi Energieboy,
ik bedoel niets negatiefs naar jou toe anders heb ik me verkeerd uitgedrukt. Ik ben blij met elke hulp en dus je positiviteit!!
Je link heb ik gelezen en het klopt allemaal totdat je kunt kiezen tussen imap en pop.
Deze keuze geeft mijn telefoon niet meer. Zojuist 1,5 uur met Apple ( chat en via telefoon ).
Wat een intelligentia: een simpele vraag waar zit die optie te kiezen tussen imap en pop>>
Morgen bellen ze terug na andere raadplegingen intern.
gr Frans
mailboks
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Die keuze zou je toch gewoon moeten hebben, in elk geval bij het nieuw instellen van je account
https://devicehelp.singtel.com/apple/iphone-x-ios-12-0/messaging/set-up-your-mobile-phone-for-pop3-e...

maar dit kost je verzenden probleem niet op vrees ik. Heb je de gegevens voor uitgaande server al eens helemaal opnieuw ingesteld?
efok
Expert
Expert
  • 2938Reacties
  • 151Oplossingen
  • 930Likes

Hoi efok,

alle schermen kloppen tot aan imap/pop >> deze optie verschijnt niet bij mij ondanks nu de update naar 12.1 van mijn iPhone 6.
Ik weet ook niet of dat het probleem oplost, maar het was een try-out om na herinstallatie van die email-account het probleem msch over zou zijn.
gr Frans
mailboks
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is heel vreemd hoor...
Ook hier even gekeken en je hebt gelijk, na punt 7 met keuze POP of IMAP krijg je alleen IMAP. Dat is wel heel vreemd en heb ik ook nog nooit gezien. Nu is alles hier met iOS 12.1 geüpdatet, dus ik niet terug zien of een andere device met minder iOS het niet heeft.

Ik heb het eens met een ander e-mail adres gedaan en dan krijg ik die keuze wel!! Dus ik denk dat het ligt aan Ziggo, misschien stuurt die alleen nog iMAP uit? of is er iets bij instellingen gedaan?

Hoe dan ook, de info die is toegezonden om te volgen klopt echt nog steeds! Heb net een test gedaan met een ander e-mail account en daar krijg ik de vraag of ik een POP of IMAP wil. Deze vraag krijg je bij je Ziggo account niet dus ik verwacht toch een Ziggo probleem!

Afwachten op een moderator? Misschien dat die het kan uitzoeken?!
EnergieBoy
Super Expert
Super Expert
  • 10640Reacties
  • 518Oplossingen
  • 2408Likes

Beste energieboy,

je hebt gelijk. Zo maar een nieuwe fictieve mail-account toevoegen geeft die optie imap/pop WEL.
Dus eens kijken wat Ziggo ervan zegt. ik ga eens bellen.
Dank je wel!!
mailboks
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

mailboks
Ho. Stel er is een check op pop/imap tijdens het invullen van de Account gegevens,
dan verwacht je bij een fictief adres als dinges@danges.donges noch pop noch imap.
Er lijkt iets anders aan de hand.
Wat?
Zou het niet weten.

Gr Han
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

Het is geen "vreemd probleem", het is een "apple probleem". 😉

** Aangepast door moderator (Mark) **
Voorgaande posts (en quote in deze) verwijderd, voegt niets toe aan dit topic.
Gusto
Expert
Expert
  • 1490Reacties
  • 33Oplossingen
  • 144Likes

Gusto wrote:

Het is geen "vreemd probleem", het is een "apple probleem". 😉

Nou, er zijn best veel dingen waar Apple problemen mee heeft.
Dat moet ik je zeker toegeven. Al blijf ik wel een Apple fan! Dit keer is het toch echt geen Apple maar een Ziggo dingetje. Tenminste, dat denk ik. Zeker ben ik natuurlijk ook niet 🙂
EnergieBoy
Super Expert
Super Expert
  • 10640Reacties
  • 518Oplossingen
  • 2408Likes

EnergieBoy wrote:

Gusto wrote:
Het is geen "vreemd probleem", het is een "apple probleem". 😉
Nou, er zijn best veel dingen waar Apple problemen mee heeft.
Dat moet ik je zeker toegeven. Al blijf ik wel een Apple fan! Dit keer is het toch echt geen Apple maar een Ziggo dingetje. Tenminste, dat denk ik. Zeker ben ik natuurlijk ook niet 🙂

Wat is er veranderd bij Ziggo?
Niets!
Gusto
Expert
Expert
  • 1490Reacties
  • 33Oplossingen
  • 144Likes

Heren,

meld gewoon een bug bij apple.
Gusto
Expert
Expert
  • 1490Reacties
  • 33Oplossingen
  • 144Likes

Het probleem is nu toch opgelost, incorrecte data invoeren pop kiezen en vervolgens het zojuist aangemaakte mailaccount wijzigen of begrijp ik het verkeerd? Zie ook:

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/upcmail-nl-pop3-instellen-op-ipad-mini-22227

** Aangepast door moderator (Mark) **
Link aangepast, ander topic gevonden met dezelfde boodschap maar beter uitgelegd

Bekijk in context

mguzz
Expert
Expert
  • 1943Reacties
  • 161Oplossingen
  • 527Likes

Ahum,

Ik vind de apple telefoons en ipads normaal gesproken best goed. Ook al is het een gesloten systeem. Ze helpen me ook heel goed om Google meer buiten de deur te houden. Ik heb nooit problemen gehad, maar hier gaat Apple het Microsoft spoor op. Zij gaan voor je bepalen wat goed voor je is: namelijk of je imap of pop3 nodig hebt. Dit ligt wel degelijk bij Apple en niet bij Ziggo.
It's not a bug, it's a feature.......

Het is ook geen nieuw issue:
https://discussions.apple.com/docs/DOC-4294

Als we deze pop3/imap horde hebben genomen, komen we weer bij het instellen van de uitgaande server terecht, ik ben benieuwd.

mguzz was me al voor geloof ik.
efok
Expert
Expert
  • 2938Reacties
  • 151Oplossingen
  • 930Likes

Hi mguzz
Bedankt voor de oplossing, daar hebben we zeker iets aan!
Echter, het lukte mij alleen toen ik een verkeerde wachtwoord opgaf met het juiste mail adres. Kwam toen verder en kon op dat moment kiezen voor POP en IMAP.

Super geweldig en bedankt mguzz. Ik denk dat mailboks hier ook wel blij mee zal zijn.
EnergieBoy
Super Expert
Super Expert
  • 10640Reacties
  • 518Oplossingen
  • 2408Likes

Allen,

Een gemene instinker.
Je mag van geluk spreken dat een fout/fictief domain je beide keuzen geeft en niet iets als 'no email service available'.
De fout bij Ziggo zoeken lag niet erg voor de hand.
Of pop.ziggo.nl up en running is, kun je eenvoudig testen.
https://www.wormly.com/test-pop3-mail-server

Aan diskussies tussen Apple, Windows en Linux kerkgenootschappen doe ik niet mee. Ik vind ze flauw en ze slaan m.i nauwelijks ergens op.
Bugs are everywhere. Dit is helaas een venijnige waar je snel tegenaan kunt lopen, die toevallig Apple betreft.

Gr Han
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

hanh ,

gelukkig zijn het geen kerken. 😉



Hoewel..........................................
Gusto
Expert
Expert
  • 1490Reacties
  • 33Oplossingen
  • 144Likes

Gusto hanh Toch heb ik stiekum liever Linux...:yum:
efok
Expert
Expert
  • 2938Reacties
  • 151Oplossingen
  • 930Likes

efok Een vergeeflijke emotie. Ik ook. Apple zit daar nog het dichtste bij, toch? Verder niet over zeuren. Windows heeft ook z'n charme, geloof ik. Het is maar net hoe diep je in systemen afdaalt om goed te kunnen beoordelen of het ene 'beter' is dan een ander.
Aan de buitenkant zijn ze allemaal wel min of meer ok. Je keuze voor de fijnste GUI is een kwestie van smaak. Ihb Windows vs Apple. Linux heeft er meer en dat is een prettige bijkomstigheid, waar te weinig mensen van weten.
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

Beste allemaal,

bedankt voor ieders reactie.
Zojuist email-account Ziggo toegevoegd conform advies met een foutief wachtwoord en jawel, de foutmelding met daar achter de optie tot een keus imap of pop, die daar eerder niet werd getoond.
Keuze POP gemaakt > wachtwoord gewijzigd in het juiste en de naam van de inkomende server aangepast van imap.ziggo.nl naar pop.ziggo.nl
EN jawel kan probleemloos mail ontvangen en verzenden binnen deze hernieuwde account.
Is natuurlijk wel een bug met een niet-correcte oplossing. Dus Ziggo...werk aan de winkel
Bij Ziggo mag ik het op de mail zetten. Bij het tweede platform werd ik na 24 min "per ongeluk" afgebroken. Maar dat op de mail zetten ga ik niet doen dan kijken ze maar hier.
Ook Apple, die morgen terug belt, zal ik het een en ander doorgeven.

Hartelijk bedankt allemaal. Mijn probleem lijkt vooralsnog opgelost.
Vriendelijke groeten
Frans of mailboks
mailboks
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

efok wrote:
Gusto hanh Toch heb ik stiekum liever Linux...:yum:

Niks stiekums, ik gebruik Linux. 😉
Gusto
Expert
Expert
  • 1490Reacties
  • 33Oplossingen
  • 144Likes

Toch nog ff.

Probleem lijkt niet geheel opgelost.
Na foutmelding bij foutief wachtwoord weg geklikt te hebben > gekozen voor
server inkomende post pop.ziggo.nl echter de instellingen worden niet automatisch aangepast en dus handmatig imap.ziggo.nl gewijzigd in pop.ziggo.nl in het vak server inkomende post.
Alles lijkt ok , maar al mijn oude berichten worden gedownload logisch, maar na verwijdering van een aantal berichten op mijn iPhone worden deze steeds opnieuw gedownload terwijl er aan andere instellingen geen wijzigingen zijn aangebracht.
Dit was voorheen niet en kon ik probleemloos mail verwijderen van mijn iPhone.
Het lijkt of de functies van imap nog intact zijn.
mailboks
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opnieuw een uur met Apple aan de lijn, totaal 2,5 uur nu. Het probleem is nu duidelijk en reproduceerbaar maar uiteindelijk denkt men dat het toch bij Ziggo ligt.
Ziggo werkt echter teveel barrières op om daar het probleem kenbaar te maken. Moet maar een mailtje sturen naar phishingetc@ziggo.nl, waarover ik eerder de waarschuwing kreeg dat de afzender van een gestuurd mailtje dan werd beschouwd als fraudeur en dus werd geblokkeerd door de server. Fijn dat Ziggo.
mailboks
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

efok wrote:
..............
Het is ook geen nieuw issue:
https://discussions.apple.com/docs/DOC-4294
...............


Het probleem met het instellen van het Account is een oud Iphone probleem.
Bovenstaande reaktie niet gezien/gelezen?

Wat je verder beschrijft is mij nog niet helemaal duidelijk, laat staan dat ik zover kom Ziggo als schuldige aan te wijzen.

Gr Han
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

mailboks ,
dit probleem is niet veroorzaakt door Ziggo, maar door een Apple-update!
Daar moet je de oplossing zoeken.
Gusto
Expert
Expert
  • 1490Reacties
  • 33Oplossingen
  • 144Likes

Hi Gusto,

ik weet het niet waar de oorzaak ligt. Mij is in ieder geval duidelijk dat Ziggo niet wil meewerken naar het zoeken van de oorzaak en dirigeert het maar naar de community terwijl ik inmiddels met Apple 45 min in de chat heb gehangen en bijna 2 uur aan de telefoon...…
De optie POP verschijnt niet als je een Ziggo email-adres invoert met de juiste gegevens.
Doe ik dit bv met mijn gmail-adres via de optie "anders" dan verschijnt die optie POP wel.
Dat moment van al of niet die optie krijgen is NA je ingevoerde gegevens bij de provider worden gecontroleerd.
Waarom dat die optie WEL verschijnt als je een foutief wachtwoord invoert....??????? > wegklikken foutmelding> wachtwoord corrigeren en imap inkomende server wijzigen in POP.ziggo.nl en het lukt wel om die die pop-account te realiseren.
Maar het moment is na de controle bij Ziggo in mijn geval.
mailboks
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo mailboks ,
bel 0800 0201581 en laat die je probleem oplossen. 😉
Gusto
Expert
Expert
  • 1490Reacties
  • 33Oplossingen
  • 144Likes

Zojuist gechat met Ziggo>>>>
men wil gewoon af van POP-accounts en wordt ook niet echt meer ondersteund is mijn conclusie.
De chatmedewerker was helder: "als het niet lukt een pop-account toe te voegen houdt het voor ons ook op".
Dus heel duidelijk Apple gaat vrijuit en Ziggo zou zijn arrogantie eens moeten inperken met al zijn hindernissen, die ze neerleggen, en moeten communiceren naar hun klanten als ze dit nb weten en hun dit probleem wordt voorgelegd: "nee leg maar voor aan de community" . Het wordt er niet beter op bij Ziggo.
mailboks
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dus heel duidelijk Apple gaat vrijuit en Ziggo zou zijn arrogantie eens moeten inperken met al zijn hindernissen


Wat de servicemedewerker beweert over POP3 kan flauwekul zijn Daar ook rekening mee gehouden?
Al meer keer hier aangetoond: het is minstens ook een Apple probleem en zij gaan dus niet vrijuit. Geloof je de opgegeven bronnen niet? Waarom dan wel 1 servicemedewerker over POP3.

Je conclusie is voorbarig en mist heldere onderbouwing.

Gr Han
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3441Likes

Ik kan bij Ziggo nog steeds een POP3 account toevoegen.
Gusto
Expert
Expert
  • 1490Reacties
  • 33Oplossingen
  • 144Likes

Uitgelicht topic