1
Vraag
2
Reacties
mailboks

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitgaande post iphone na update apple - POP instellen

Na jarenlang probleemloos gebruik van een email-account op mijn iPhone werkt de uitgaande post niet meer; mogelijk is een update van apple hiervoor verantwoordelijk, want Ziggo geeft aan dat er niets is gewijzigd aan de SMTP server nl smtp.ziggo.nl met SSL aan serverpoort 587.
Helpdesk Ziggo ligt het maar bij de community: de nieuwe helpdesk blijkbaar
47 Reacties 47
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
EnergieBoy wrote:

Gusto wrote:
Het is geen "vreemd probleem", het is een "apple probleem". 😉
Nou, er zijn best veel dingen waar Apple problemen mee heeft.
Dat moet ik je zeker toegeven. Al blijf ik wel een Apple fan! Dit keer is het toch echt geen Apple maar een Ziggo dingetje. Tenminste, dat denk ik. Zeker ben ik natuurlijk ook niet 🙂

Wat is er veranderd bij Ziggo?
Niets!
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Heren,

meld gewoon een bug bij apple.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het probleem is nu toch opgelost, incorrecte data invoeren pop kiezen en vervolgens het zojuist aangemaakte mailaccount wijzigen of begrijp ik het verkeerd? Zie ook:

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/upcmail-nl-pop3-instellen-op-ipad-mini-22227

** Aangepast door moderator (Mark) **
Link aangepast, ander topic gevonden met dezelfde boodschap maar beter uitgelegd
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Ahum,

Ik vind de apple telefoons en ipads normaal gesproken best goed. Ook al is het een gesloten systeem. Ze helpen me ook heel goed om Google meer buiten de deur te houden. Ik heb nooit problemen gehad, maar hier gaat Apple het Microsoft spoor op. Zij gaan voor je bepalen wat goed voor je is: namelijk of je imap of pop3 nodig hebt. Dit ligt wel degelijk bij Apple en niet bij Ziggo.
It's not a bug, it's a feature.......

Het is ook geen nieuw issue:
https://discussions.apple.com/docs/DOC-4294

Als we deze pop3/imap horde hebben genomen, komen we weer bij het instellen van de uitgaande server terecht, ik ben benieuwd.

mguzz was me al voor geloof ik.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hi mguzz
Bedankt voor de oplossing, daar hebben we zeker iets aan!
Echter, het lukte mij alleen toen ik een verkeerde wachtwoord opgaf met het juiste mail adres. Kwam toen verder en kon op dat moment kiezen voor POP en IMAP.

Super geweldig en bedankt mguzz. Ik denk dat mailboks hier ook wel blij mee zal zijn.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Allen,

Een gemene instinker.
Je mag van geluk spreken dat een fout/fictief domain je beide keuzen geeft en niet iets als 'no email service available'.
De fout bij Ziggo zoeken lag niet erg voor de hand.
Of pop.ziggo.nl up en running is, kun je eenvoudig testen.
https://www.wormly.com/test-pop3-mail-server

Aan diskussies tussen Apple, Windows en Linux kerkgenootschappen doe ik niet mee. Ik vind ze flauw en ze slaan m.i nauwelijks ergens op.
Bugs are everywhere. Dit is helaas een venijnige waar je snel tegenaan kunt lopen, die toevallig Apple betreft.

Gr Han
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
hanh ,

gelukkig zijn het geen kerken. 😉



Hoewel..........................................
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Gusto hanh Toch heb ik stiekum liever Linux...:yum:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
efok Een vergeeflijke emotie. Ik ook. Apple zit daar nog het dichtste bij, toch? Verder niet over zeuren. Windows heeft ook z'n charme, geloof ik. Het is maar net hoe diep je in systemen afdaalt om goed te kunnen beoordelen of het ene 'beter' is dan een ander.
Aan de buitenkant zijn ze allemaal wel min of meer ok. Je keuze voor de fijnste GUI is een kwestie van smaak. Ihb Windows vs Apple. Linux heeft er meer en dat is een prettige bijkomstigheid, waar te weinig mensen van weten.
mailboks
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste allemaal,

bedankt voor ieders reactie.
Zojuist email-account Ziggo toegevoegd conform advies met een foutief wachtwoord en jawel, de foutmelding met daar achter de optie tot een keus imap of pop, die daar eerder niet werd getoond.
Keuze POP gemaakt > wachtwoord gewijzigd in het juiste en de naam van de inkomende server aangepast van imap.ziggo.nl naar pop.ziggo.nl
EN jawel kan probleemloos mail ontvangen en verzenden binnen deze hernieuwde account.
Is natuurlijk wel een bug met een niet-correcte oplossing. Dus Ziggo...werk aan de winkel
Bij Ziggo mag ik het op de mail zetten. Bij het tweede platform werd ik na 24 min "per ongeluk" afgebroken. Maar dat op de mail zetten ga ik niet doen dan kijken ze maar hier.
Ook Apple, die morgen terug belt, zal ik het een en ander doorgeven.

Hartelijk bedankt allemaal. Mijn probleem lijkt vooralsnog opgelost.
Vriendelijke groeten
Frans of mailboks
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
efok wrote:
Gusto hanh Toch heb ik stiekum liever Linux...:yum:

Niks stiekums, ik gebruik Linux. 😉
mailboks
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Toch nog ff.

Probleem lijkt niet geheel opgelost.
Na foutmelding bij foutief wachtwoord weg geklikt te hebben > gekozen voor
server inkomende post pop.ziggo.nl echter de instellingen worden niet automatisch aangepast en dus handmatig imap.ziggo.nl gewijzigd in pop.ziggo.nl in het vak server inkomende post.
Alles lijkt ok , maar al mijn oude berichten worden gedownload logisch, maar na verwijdering van een aantal berichten op mijn iPhone worden deze steeds opnieuw gedownload terwijl er aan andere instellingen geen wijzigingen zijn aangebracht.
Dit was voorheen niet en kon ik probleemloos mail verwijderen van mijn iPhone.
Het lijkt of de functies van imap nog intact zijn.
mailboks
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Opnieuw een uur met Apple aan de lijn, totaal 2,5 uur nu. Het probleem is nu duidelijk en reproduceerbaar maar uiteindelijk denkt men dat het toch bij Ziggo ligt.
Ziggo werkt echter teveel barrières op om daar het probleem kenbaar te maken. Moet maar een mailtje sturen naar phishingetc@ziggo.nl, waarover ik eerder de waarschuwing kreeg dat de afzender van een gestuurd mailtje dan werd beschouwd als fraudeur en dus werd geblokkeerd door de server. Fijn dat Ziggo.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
efok wrote:
..............
Het is ook geen nieuw issue:
https://discussions.apple.com/docs/DOC-4294
...............


Het probleem met het instellen van het Account is een oud Iphone probleem.
Bovenstaande reaktie niet gezien/gelezen?

Wat je verder beschrijft is mij nog niet helemaal duidelijk, laat staan dat ik zover kom Ziggo als schuldige aan te wijzen.

Gr Han
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
mailboks ,
dit probleem is niet veroorzaakt door Ziggo, maar door een Apple-update!
Daar moet je de oplossing zoeken.
mailboks
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Gusto,

ik weet het niet waar de oorzaak ligt. Mij is in ieder geval duidelijk dat Ziggo niet wil meewerken naar het zoeken van de oorzaak en dirigeert het maar naar de community terwijl ik inmiddels met Apple 45 min in de chat heb gehangen en bijna 2 uur aan de telefoon...…
De optie POP verschijnt niet als je een Ziggo email-adres invoert met de juiste gegevens.
Doe ik dit bv met mijn gmail-adres via de optie "anders" dan verschijnt die optie POP wel.
Dat moment van al of niet die optie krijgen is NA je ingevoerde gegevens bij de provider worden gecontroleerd.
Waarom dat die optie WEL verschijnt als je een foutief wachtwoord invoert....??????? > wegklikken foutmelding> wachtwoord corrigeren en imap inkomende server wijzigen in POP.ziggo.nl en het lukt wel om die die pop-account te realiseren.
Maar het moment is na de controle bij Ziggo in mijn geval.
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Hallo mailboks ,
bel 0800 0201581 en laat die je probleem oplossen. 😉
mailboks
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist gechat met Ziggo>>>>
men wil gewoon af van POP-accounts en wordt ook niet echt meer ondersteund is mijn conclusie.
De chatmedewerker was helder: "als het niet lukt een pop-account toe te voegen houdt het voor ons ook op".
Dus heel duidelijk Apple gaat vrijuit en Ziggo zou zijn arrogantie eens moeten inperken met al zijn hindernissen, die ze neerleggen, en moeten communiceren naar hun klanten als ze dit nb weten en hun dit probleem wordt voorgelegd: "nee leg maar voor aan de community" . Het wordt er niet beter op bij Ziggo.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dus heel duidelijk Apple gaat vrijuit en Ziggo zou zijn arrogantie eens moeten inperken met al zijn hindernissen


Wat de servicemedewerker beweert over POP3 kan flauwekul zijn Daar ook rekening mee gehouden?
Al meer keer hier aangetoond: het is minstens ook een Apple probleem en zij gaan dus niet vrijuit. Geloof je de opgegeven bronnen niet? Waarom dan wel 1 servicemedewerker over POP3.

Je conclusie is voorbarig en mist heldere onderbouwing.

Gr Han
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Ik kan bij Ziggo nog steeds een POP3 account toevoegen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic