1
Vraag
2
Reacties
mailboks

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitgaande post iphone na update apple - POP instellen

Na jarenlang probleemloos gebruik van een email-account op mijn iPhone werkt de uitgaande post niet meer; mogelijk is een update van apple hiervoor verantwoordelijk, want Ziggo geeft aan dat er niets is gewijzigd aan de SMTP server nl smtp.ziggo.nl met SSL aan serverpoort 587.
Helpdesk Ziggo ligt het maar bij de community: de nieuwe helpdesk blijkbaar
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het probleem is nu toch opgelost, incorrecte data invoeren pop kiezen en vervolgens het zojuist aangemaakte mailaccount wijzigen of begrijp ik het verkeerd? Zie ook:

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/upcmail-nl-pop3-instellen-op-ipad-mini-22227

** Aangepast door moderator (Mark) **
Link aangepast, ander topic gevonden met dezelfde boodschap maar beter uitgelegd

Bekijk in context

47 Reacties 47
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Mischien eens klagen bij Apple? 😉
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Apple is gek op standaarden, helaas hun eigen standaarden. 😞
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mailboks De Helpdesk bemoeit zich niet met instellingen van een Email Client.
Hoe zou het anders kunnen? Dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Gebruik je smtp.ziggo.nl:587 als uitgaande server voor verzenden bij een Email Account dat niet van Ziggo afkomstig is?
Verander dit dan in de smtp server die hoort bij het Account.
Gegevens kunnen worden opgezocht bij de Provider van het Account.

Gr Han
mailboks
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Hanh, het is een Ziggo-account en heeft met deze instellingen altijd gewerkt.
Maar bedankt voor je reactie.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mailboks
Jammer. Dan begrijp ik het ook niet.
Ziggo heeft recent iets gewijzigd waardoor je in het soort probleem terecht kan komen, waar ik op doel.
Heb geen Iphone.
EnergieBoy iets voor jou?
Gr Han
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi mailboks
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Sorry dat ik iets later antwoord geef maar ben niet altijd online.
Ik heb even gekeken maar je kan gewoon uit mailen met smtp.ziggo.nl en dan serveerpoort 587. Zo staat het hier ook al jaren en ik heb er geen last van met mijn iPhone. Wat je zou kunnen doen is je Netwerkinstellingen even herstellen. Dit wil wel eens helpen, echter, je bent dan wel al je Netwerkinstellingen kwijt!! Daarnaast kan je ook proberen om je mail te deleten en opnieuw in te stellen. Soms blijft er wel eens iets hangen en dan gaat het mis, en soms goed mis.

Verder kan ik geen idee vinden wat er mis gaat en waarom. Want dit zijn de juiste instellingen en zoals Ziggo aangeeft is er niets aangepast de laatste tijd.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Gusto wrote:
Apple is gek op standaarden, helaas hun eigen standaarden. 😞

jJe suggereert nu dat Apple zich niet aan de standaarden zou houden wat betreft e-mail? Dat is niet zo.

mailboks krijg je ook een specifieke foutmelding?
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
efok ,
mischien met email (nog) niet. 😉
En ja ik heb een hekel aan Apple (vooral aan apple-gebruikers)! om die reden.
mailboks
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Energieboy, Gusto en anderen,

bedankt voor jullie reacties!!

Ik denk te weten waar het probleem zit. Na de laatste update van Apple van mijn iPhone blijken er geen POP3 email-accounts meer te installeren. Die optie wordt niet meer aangegeven of ik zie hem over het hoofd. Alleen dus IMAP dat ik in mijn situatie ZEEEEEER vervelend vind.
Dit bleek na het verwijderen van een email-account en het terugplaatsen daarvan.
Dus Apple zorgt opnieuw voor problemen met hun eigen standaarden. Helaas.
Ben ook niet kapot van Apple, maar nog minder van Google en alles dat daar mee samenhangt als ik de Huawei zie van mijn vrouw; helemaal vreselijk, maar dat is buiten mijn vraag.
Iemand die weet of er toch een pop3 account geïnstalleerd kan worden op een iPhone na de laatste update te weten 12.0.1 ( 16A404)?
Bedankt in ieder geval
Mailboks ofwel Frans
mailboks
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De melding die ik krijg is/was overigens:
"de server accepteert het afzenderadres "mijn emailadres" niet.
Deze melding kreeg ik jaren geleden ook maar dan bleek het een tijdelijk probleem bij Ziggo, maar dat is nu niet.
Frans
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Beste mailboks
Lees deze info, misschien helpt het:
https://www.helpforsmartphone.com/public/en/apple/iphone-7/ios-12/guides/28/Set-up-POP3-IMAP-email-Apple-iPhone-7
mailboks
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Energieboy,
ik bedoel niets negatiefs naar jou toe anders heb ik me verkeerd uitgedrukt. Ik ben blij met elke hulp en dus je positiviteit!!
Je link heb ik gelezen en het klopt allemaal totdat je kunt kiezen tussen imap en pop.
Deze keuze geeft mijn telefoon niet meer. Zojuist 1,5 uur met Apple ( chat en via telefoon ).
Wat een intelligentia: een simpele vraag waar zit die optie te kiezen tussen imap en pop>>
Morgen bellen ze terug na andere raadplegingen intern.
gr Frans
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Die keuze zou je toch gewoon moeten hebben, in elk geval bij het nieuw instellen van je account
https://devicehelp.singtel.com/apple/iphone-x-ios-12-0/messaging/set-up-your-mobile-phone-for-pop3-e...

maar dit kost je verzenden probleem niet op vrees ik. Heb je de gegevens voor uitgaande server al eens helemaal opnieuw ingesteld?
mailboks
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi efok,

alle schermen kloppen tot aan imap/pop >> deze optie verschijnt niet bij mij ondanks nu de update naar 12.1 van mijn iPhone 6.
Ik weet ook niet of dat het probleem oplost, maar het was een try-out om na herinstallatie van die email-account het probleem msch over zou zijn.
gr Frans
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Het is heel vreemd hoor...
Ook hier even gekeken en je hebt gelijk, na punt 7 met keuze POP of IMAP krijg je alleen IMAP. Dat is wel heel vreemd en heb ik ook nog nooit gezien. Nu is alles hier met iOS 12.1 geüpdatet, dus ik niet terug zien of een andere device met minder iOS het niet heeft.

Ik heb het eens met een ander e-mail adres gedaan en dan krijg ik die keuze wel!! Dus ik denk dat het ligt aan Ziggo, misschien stuurt die alleen nog iMAP uit? of is er iets bij instellingen gedaan?

Hoe dan ook, de info die is toegezonden om te volgen klopt echt nog steeds! Heb net een test gedaan met een ander e-mail account en daar krijg ik de vraag of ik een POP of IMAP wil. Deze vraag krijg je bij je Ziggo account niet dus ik verwacht toch een Ziggo probleem!

Afwachten op een moderator? Misschien dat die het kan uitzoeken?!
mailboks
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste energieboy,

je hebt gelijk. Zo maar een nieuwe fictieve mail-account toevoegen geeft die optie imap/pop WEL.
Dus eens kijken wat Ziggo ervan zegt. ik ga eens bellen.
Dank je wel!!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mailboks
Ho. Stel er is een check op pop/imap tijdens het invullen van de Account gegevens,
dan verwacht je bij een fictief adres als dinges@danges.donges noch pop noch imap.
Er lijkt iets anders aan de hand.
Wat?
Zou het niet weten.

Gr Han
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Het is geen "vreemd probleem", het is een "apple probleem". 😉

** Aangepast door moderator (Mark) **
Voorgaande posts (en quote in deze) verwijderd, voegt niets toe aan dit topic.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Gusto wrote:

Het is geen "vreemd probleem", het is een "apple probleem". 😉

Nou, er zijn best veel dingen waar Apple problemen mee heeft.
Dat moet ik je zeker toegeven. Al blijf ik wel een Apple fan! Dit keer is het toch echt geen Apple maar een Ziggo dingetje. Tenminste, dat denk ik. Zeker ben ik natuurlijk ook niet 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic