Dit klopt, het werkt wel via poort 25 maar met haken en ogen. Poort 587 kun je beter gebruiken, er is geen reden om te hechten aan poort 25 😉 Zie ook de 'Uitgaande Serverinstellingen' op onze website. Als je die settings precies toepast is het altijd helemaal in orde!
Anne H Ziggo (1) er blijken nog een hoop smtp.ziggo.nl:25 instellingen in omloop op apparaten die thuis staan (het werkt alleen binnen het Ziggo network);
(2) een port 25 instelling is af te raden omdat de connectie niet versleuteld is, zoals bij 587 wel het geval is; dat afraden doe ik dan ook;
(3) een port 25 instelling kan voor thuis een
tijdelijke workaround zijn als er een blokkade is van het Email Account voor verzenden via 587; dat komt 'wel eens' voor, dacht ik zo.
Nav (3) snap ik deze nogal resolute uitspraak over port 587 niet zo goed:
Als je die settings precies toepast is het altijd helemaal in orde!Ook via VPN, ook in het buitenland? Hoezo: altijd?
Dit was Ziggo Email cynisme 2019. Er zijn, zover ik weet, bij Ziggo geen goede voornemens op dit punt. Bij mij ook niet.:wink:
Gr Han