1
Vraag
2
Reacties
Stewy

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitgaande mail naar andere dan ziggo/online accounts werkt niet

Goedemiddag,

 

Sinds een paar dagen kan ik alleen nog maar emails ontvangen, maar niets versturen naar adressen die niet van @online.nl of van @Ziggo.nl zijn. Ik heb met behulp van het stappenplan alles gecheckt en hercheckt, maar onderstaande boodschap blijft:

 

 zorgvlied@amstelveen.nl
   host mailfilters.ezorg.nl [37.9.218.12]
   SMTP error from remote mail server after end of data:
   550 5.7.1 The messages violates the DMARC policy of online.nl (a4403887-f3a6-11ec-983b-005056bdca98)
Reporting-MTA: dns; smtpq4.tb.mail.iss.as9143.net

Action: failed
Final-Recipient: rfc822;zorgvlied@amstelveen.nl
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mailfilters.ezorg.nl
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 The messages violates the DMARC policy of online.nl (a4403887-f3a6-11ec-983b-005056bdca98)

 

Heeft iemand hier ook last van? Ik heb Online gebeld, die zeggen dat het aan de provider ligt die de uitgaande mail doet aangezien zij alleen de ingaande mail beheren. 

Ziggo heeft me naar deze wegsite gestuurd...

 

Help!!!! 😉

 

Fijne dag,

 

Myra

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Eerder waren die spamfilters en spamtechnieken om mail te verzenden er niet en kon je mails op allerlei manieren verzenden en nu zijn die spamfilters en spamtechnieken er wel, vandaar dat het vroeger wel lukte en nu niet meer.

 

Opheffen van deze problemen is volledig afhankelijk van de oorzaak:

De mail verzenden via een smtp server van datzelfde domein of de provider van dat domein.

En/of de mail / verzendende mailserver / mail instellingen laten voldoen aan de DMARC / DKIM / SPF normen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik vermoed dat de blokkering komt, doordat afzender mailadres van een ander domein is dan de smtp server waar de mail door verzonden wordt en dan wordt de mail geblokt als zijnde spam.

 

550 5.7.1 - Google Zoeken

 

Protectie tegen e-mailphishing (DMARC, DKIM en SPF) (internet.nl)

Stewy
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor bericht. Mijn vraag is dus eigenlijk, hoe hef ik dat op? Heb er nooit eerder problemen mee gehad...

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Eerder waren die spamfilters en spamtechnieken om mail te verzenden er niet en kon je mails op allerlei manieren verzenden en nu zijn die spamfilters en spamtechnieken er wel, vandaar dat het vroeger wel lukte en nu niet meer.

 

Opheffen van deze problemen is volledig afhankelijk van de oorzaak:

De mail verzenden via een smtp server van datzelfde domein of de provider van dat domein.

En/of de mail / verzendende mailserver / mail instellingen laten voldoen aan de DMARC / DKIM / SPF normen.

Stewy
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de info, Bert. Ik ga eens zien...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic