Goedemiddag,
Sinds een paar dagen kan ik alleen nog maar emails ontvangen, maar niets versturen naar adressen die niet van @online.nl of van @Ziggo.nl zijn. Ik heb met behulp van het stappenplan alles gecheckt en hercheckt, maar onderstaande boodschap blijft:
zorgvlied@amstelveen.nl
host mailfilters.ezorg.nl [37.9.218.12]
SMTP error from remote mail server after end of data:
550 5.7.1 The messages violates the DMARC policy of online.nl (a4403887-f3a6-11ec-983b-005056bdca98)
Reporting-MTA: dns; smtpq4.tb.mail.iss.as9143.net
Action: failed
Final-Recipient: rfc822;zorgvlied@amstelveen.nl
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mailfilters.ezorg.nl
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 The messages violates the DMARC policy of online.nl (a4403887-f3a6-11ec-983b-005056bdca98)
Heeft iemand hier ook last van? Ik heb Online gebeld, die zeggen dat het aan de provider ligt die de uitgaande mail doet aangezien zij alleen de ingaande mail beheren.
Ziggo heeft me naar deze wegsite gestuurd...
Help!!!! 😉
Fijne dag,
Myra
Opgelost! Ga naar oplossing.
Eerder waren die spamfilters en spamtechnieken om mail te verzenden er niet en kon je mails op allerlei manieren verzenden en nu zijn die spamfilters en spamtechnieken er wel, vandaar dat het vroeger wel lukte en nu niet meer.
Opheffen van deze problemen is volledig afhankelijk van de oorzaak:
De mail verzenden via een smtp server van datzelfde domein of de provider van dat domein.
En/of de mail / verzendende mailserver / mail instellingen laten voldoen aan de DMARC / DKIM / SPF normen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik vermoed dat de blokkering komt, doordat afzender mailadres van een ander domein is dan de smtp server waar de mail door verzonden wordt en dan wordt de mail geblokt als zijnde spam.
Protectie tegen e-mailphishing (DMARC, DKIM en SPF) (internet.nl)
Bedankt voor bericht. Mijn vraag is dus eigenlijk, hoe hef ik dat op? Heb er nooit eerder problemen mee gehad...
Eerder waren die spamfilters en spamtechnieken om mail te verzenden er niet en kon je mails op allerlei manieren verzenden en nu zijn die spamfilters en spamtechnieken er wel, vandaar dat het vroeger wel lukte en nu niet meer.
Opheffen van deze problemen is volledig afhankelijk van de oorzaak:
De mail verzenden via een smtp server van datzelfde domein of de provider van dat domein.
En/of de mail / verzendende mailserver / mail instellingen laten voldoen aan de DMARC / DKIM / SPF normen.
Bedankt voor de info, Bert. Ik ga eens zien...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.