Vraag
Reacties
Marco Benschop
Level 1

Uitgaande mail met KPN account

Ik het een KPN mail account en ben ingetrokken bij mijn vriend die een Ziggo account heeft. Via zijn wifi ontvang ik nu wel inkomende mails maar mail versturen werkt niet. KPN vertelde mij dat ik dan bij mijn mail instellingen de server voor uitgaande mail moest wijzigen naar die van de ziggo account van mijn vriend. Echter dat werkt niet, ik krijg steeds de melding dat de controle is mislukt. Ik gebruik het mail programma van een iMac.
Is het mogelijk zonder mijn mailadres te moeten wijzigen toch mail te versturen?
Uiteraard kan ik ook webmail van KPN gebruiken maar ik vind het prettiger om via mijn mailprogramma te werken.
KPN beweerde stellig dat dat moest kunnen, Ziggo zegt dat het niet mogelijk is.
Gr. Liesbeth
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
9 Reacties 9
PJM v.d. Vooren
Level 9
Hallo Marco Benschop,

Even een paar vragen.

Had je hiervoor een KPN-internetabonnement? Zo ja, heb je dat abonnement opgezegd toen je bij je vriend bent ingetrokken? Heb je nu eventueel nog wel een E-mail Only-abonnement van KPN?

Piet.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Wat zijn de instellingen voor de Uitgaande smtp server voor verzenden?
Wat hier staat zou voor je moeten werken binnen het Ziggo netwerk:
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm
Kijk bij: Overzicht mailserver instellingen.
Dit lijkt voor PC/Laptop, maar op Phone en Tablet is dit idem.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Je kan de kpn smtp server gebruiken wanneer je verificatie aan hebt staan
Sander
Community Developer
Community Developer
Marco Benschop Je hebt al wat tips gekregen om dit euvel op te lossen. Heb je al tijd gehad tijdens het pinksterweekend om deze te testen?
0 Kudos
Marco Benschop
Level 1
Topicstarter
PJM van der Vooren wrote:
Hallo Marco Benschop,

Even een paar vragen.

Had je hiervoor een KPN-internetabonnement? Zo ja, heb je dat abonnement opgezegd toen je bij je vriend bent ingetrokken? Heb je nu eventueel nog wel een E-mail Only-abonnement van KPN?

Piet.

Hallo Piet,

Ik heb nog mijn volledige KPN internetabonnement aangehouden voorlopig.

Gr. Liesbeth
0 Kudos
Marco Benschop
Level 1
Topicstarter
stophoest wrote:
Je kan de kpn smtp server gebruiken wanneer je verificatie aan hebt staan

Hallo,

Ik weet niet veel van instellingen, waar kan ik zien of ik verificatie heb aanstaan op mijn IMac?

Gr. Liesbeth
0 Kudos
Marco Benschop
Level 1
Topicstarter
hanh wrote:
Wat zijn de instellingen voor de Uitgaande smtp server voor verzenden?
Wat hier staat zou voor je moeten werken binnen het Ziggo netwerk:
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm
Kijk bij: Overzicht mailserver instellingen.
Dit lijkt voor PC/Laptop, maar op Phone en Tablet is dit idem.

Hallo,

Via deze link zie ik dat ik smtp.kpnmail.nl moet gebruiken maar dat werk niet.
Melding is dat bericht niet kan worden verstuurd via de server mail.kpnmail.nl. De afzenderadres is geweigerd door de server smtp.kpnmail.nl.
Sender adress rejected: Unable to relay without authentication.
0 Kudos
Marco Benschop
Level 1
Topicstarter
Sander Ziggo wrote:
Marco Benschop Je hebt al wat tips gekregen om dit euvel op te lossen. Heb je al tijd gehad tijdens het pinksterweekend om deze te testen?

Hallo Sander: ik ben er nog niet uit, helaas.

Gr. Liesbeth Mulders
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
De foutmelding betekent inderdaad verificatie. https://support.apple.com/nl-nl/guide/mail/cpmlprefsmtpserver/mac