1
Vraag
2
Reageer en help mee
Marco Benschop

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgaande mail met KPN account

Ik het een KPN mail account en ben ingetrokken bij mijn vriend die een Ziggo account heeft. Via zijn wifi ontvang ik nu wel inkomende mails maar mail versturen werkt niet. KPN vertelde mij dat ik dan bij mijn mail instellingen de server voor uitgaande mail moest wijzigen naar die van de ziggo account van mijn vriend. Echter dat werkt niet, ik krijg steeds de melding dat de controle is mislukt. Ik gebruik het mail programma van een iMac.
Is het mogelijk zonder mijn mailadres te moeten wijzigen toch mail te versturen?
Uiteraard kan ik ook webmail van KPN gebruiken maar ik vind het prettiger om via mijn mailprogramma te werken.
KPN beweerde stellig dat dat moest kunnen, Ziggo zegt dat het niet mogelijk is.
Gr. Liesbeth
9 Reacties 9
PJM v.d. Vooren
Expert
Expert
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

Hallo Marco Benschop,

Even een paar vragen.

Had je hiervoor een KPN-internetabonnement? Zo ja, heb je dat abonnement opgezegd toen je bij je vriend bent ingetrokken? Heb je nu eventueel nog wel een E-mail Only-abonnement van KPN?

Piet.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3456Likes

Wat zijn de instellingen voor de Uitgaande smtp server voor verzenden?
Wat hier staat zou voor je moeten werken binnen het Ziggo netwerk:
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm
Kijk bij: Overzicht mailserver instellingen.
Dit lijkt voor PC/Laptop, maar op Phone en Tablet is dit idem.
vergetenzoon

Stamgast
  • 502Posts
  • 9Oplossingen
  • 19Likes

Je kan de kpn smtp server gebruiken wanneer je verificatie aan hebt staan
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2696Posts
  • 285Oplossingen
  • 1818Likes

Marco Benschop Je hebt al wat tips gekregen om dit euvel op te lossen. Heb je al tijd gehad tijdens het pinksterweekend om deze te testen?
Marco Benschop
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

PJM van der Vooren wrote:
Hallo Marco Benschop,

Even een paar vragen.

Had je hiervoor een KPN-internetabonnement? Zo ja, heb je dat abonnement opgezegd toen je bij je vriend bent ingetrokken? Heb je nu eventueel nog wel een E-mail Only-abonnement van KPN?

Piet.

Hallo Piet,

Ik heb nog mijn volledige KPN internetabonnement aangehouden voorlopig.

Gr. Liesbeth
Marco Benschop
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

stophoest wrote:
Je kan de kpn smtp server gebruiken wanneer je verificatie aan hebt staan

Hallo,

Ik weet niet veel van instellingen, waar kan ik zien of ik verificatie heb aanstaan op mijn IMac?

Gr. Liesbeth
Marco Benschop
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hanh wrote:
Wat zijn de instellingen voor de Uitgaande smtp server voor verzenden?
Wat hier staat zou voor je moeten werken binnen het Ziggo netwerk:
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm
Kijk bij: Overzicht mailserver instellingen.
Dit lijkt voor PC/Laptop, maar op Phone en Tablet is dit idem.

Hallo,

Via deze link zie ik dat ik smtp.kpnmail.nl moet gebruiken maar dat werk niet.
Melding is dat bericht niet kan worden verstuurd via de server mail.kpnmail.nl. De afzenderadres is geweigerd door de server smtp.kpnmail.nl.
Sender adress rejected: Unable to relay without authentication.
Marco Benschop
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sander Ziggo wrote:
Marco Benschop Je hebt al wat tips gekregen om dit euvel op te lossen. Heb je al tijd gehad tijdens het pinksterweekend om deze te testen?

Hallo Sander: ik ben er nog niet uit, helaas.

Gr. Liesbeth Mulders
vergetenzoon

Stamgast
  • 502Posts
  • 9Oplossingen
  • 19Likes

De foutmelding betekent inderdaad verificatie. https://support.apple.com/nl-nl/guide/mail/cpmlprefsmtpserver/mac
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.