Vraag
Reacties
Oplossing
MIdM
Level 1

Uitgaande mail belandt in spambox geadresseerden

mijn uitgaande e-mail vanaf @me.com of @icloud.com komt nagenoeg altijd in de spambox van geadresseerden. Ik heb gebruik gemaakt van mail-tester.com om probleem te achterhalen en daaruit blijkt dat mijn e-email een 2 scoort op de schaal van 10. Belangrijkste oorzaken:

• [SPF] me.com staat je server 212.54.42.167 niet toe om @me.com te gebruiken
  • Je bericht is gezakt voor de DMARC test
Helpdesk Ziggo weet geen oplossing en ik kreeg het advies mijn probleem hier te posten!

Alle tips en trucs zijn welkom, waarvoor bij voorbaat dank.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok
Level 17
212.54.42.167 is een smtp server van ziggo. Dus een server voor uitgaande mail van ziggo. Me.com en iCloud.com zijn van Apple. Apple heeft zijn zaakjes zo geconfigureerd (en terecht) dat het niet toegestaan wordt om te mailen vanaf iCloud.com via andere smtp servers dan die van Apple. Dat is om te voorkomen dat men verzend vanaf een gefaked e-mail adres van iCloud,com via een willekeurige smtp server. Dat is vaak het geval bij spam. Jouw manier van mail verzenden vanaf iCloud.com via ziggo smtp wordt dus ook gezien als spam.
hoe moet het dan wel? Stel de uitgaande smtp server van iCloud.com in voor je iCloud adres en het gaat goed

https://support.apple.com/en-us/HT202304

Bekijk in context

Ga naar reactie
2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
efok
Level 17
212.54.42.167 is een smtp server van ziggo. Dus een server voor uitgaande mail van ziggo. Me.com en iCloud.com zijn van Apple. Apple heeft zijn zaakjes zo geconfigureerd (en terecht) dat het niet toegestaan wordt om te mailen vanaf iCloud.com via andere smtp servers dan die van Apple. Dat is om te voorkomen dat men verzend vanaf een gefaked e-mail adres van iCloud,com via een willekeurige smtp server. Dat is vaak het geval bij spam. Jouw manier van mail verzenden vanaf iCloud.com via ziggo smtp wordt dus ook gezien als spam.
hoe moet het dan wel? Stel de uitgaande smtp server van iCloud.com in voor je iCloud adres en het gaat goed

https://support.apple.com/en-us/HT202304
Ga naar reactie
MIdM
Level 1
Topicstarter
hoe simpel, uitgaande server verander in iCloud ipv smtp.ziggo en klaar is kees! Dank Efok
0 Kudos