Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Sinds april 2021 heb ik voornoemd probleem ook. Maar ik zie hierboven geen oplossing voor. Welke instelling in gmail moet ik aanpassen om het weer werkend te krijgen? Van lieverlee zend ik mails naar @chello.nl, @upcmail.nl, @Ziggo.nl en @gmail.com maar vanuit mijn ziggo-account. Maar het liefst doe ik dat als vanouds via mijn gmail-account.
@Pietzza Kort door de bocht kunnen er geen mails meer gestuurd worden vanuit het ene mailaccount met als afzender een ander mailaccount.
Dit om spam te voorkomen.
Alle providers zijn nu aan het overgaan naar de volgende beveiligingen SPF, DKIM, DMARC.
De uitleg: DKIM, SPF en DMARC verkleinen de kans op phishing | Cybersecurity | SIDN
Mail kan alleen verzonden worden met een afzenderadres wat verzonden wordt via de mailserver van dat afzenderadres.
Dank, Bert! Het kwartje is gevallen bij mij. Als ik reply op een mail of een mail verstuur vanuit mijn gmail-account dan moet ik dat dus voortaan doen met mijn gmail-emailadres. Maar ik kan nog wel steeds alle emails op mijn gmail-account binnenkrijgen. Het is even opletten, en (dus) meer corresponderen met mijn gmail-emailadres.
Aanvulling: om het makkelijker te maken en het opletten te voorkomen heb ik mijn gmail e-mailadres als standaard ingesteld bij de instellingen van mijn gmail account én (daaronder in de instellingen) dat beantwoording altijd met dat standaard e-mailadres gebeurt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.