1
Vraag
2
Reacties
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6167Posts
  • 231Oplossingen
  • 4760Likes

Uitbreiding gastennetwerk

Stel ik wil een gastennetwerk installeren voor bijvoorbeeld een gastenverblijf. Dat gastenverblijf zit te ver van het modem om de wifi van het modem te ontvangen. Wetende dat SmartWifi Pods geen gastennetwerk uitzenden, is het ook mogelijk om op een SmartWifi modem een tweede GHz wifi-router aan te sluiten, die is afgescheiden van mijn eigen netwerk?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30296Posts
  • 2100Oplossingen
  • 15159Likes

Dat is zeker mogelijk. Door deze aparte router in router mode geconfigureerd te laten, is het gastnetwerk een apart LAN/subnet. Er zijn technisch betere oplossingen, maar dit is een goedkope en eenvoudige oplossing.

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30296Posts
  • 2100Oplossingen
  • 15159Likes

Dat is zeker mogelijk. Door deze aparte router in router mode geconfigureerd te laten, is het gastnetwerk een apart LAN/subnet. Er zijn technisch betere oplossingen, maar dit is een goedkope en eenvoudige oplossing.

Roos59

Level 7
  • 177Posts
  • 2Oplossingen
  • 133Likes

@Wim C.  Wellicht heeft u hier iets aan: https://www.asus.com/support/FAQ/1044821/

Het gaat over een ‘isolated accespoint’ eigenlijk een gecompliceerd gastnetwerk.

Het resultaat is dat apparaten met een van beide routers verbonden niet met apparaten van de andere router kunnen communiceren (zijn gescheiden)
Zelf gebruik ik deze constructie voor IoT-apparaten.

Nadeel is dat het slechts werkT met WiFi tussen de twee routers en mogelijk minder of niet geschikt naarmate de afstand tussen router en accespoint groot is.

caesar

Level 17
  • 4135Posts
  • 70Oplossingen
  • 1325Likes

@Wim C. 

De Fritz!box routers en WiFi mesh repeaters hebben deze beperking niet. Die kunnen overal beide WiFi netwerken uitzenden. Het is zelfs mogelijk LAN poort 4 aan het gasten netwerk toe te kennen.

De mesh repeaters kunnen ook per kabel worden aangesloten, er wordt over de kabel gebruik gemaakt van het L2TPv3 tunnel protocol voor het transporteren van de WiFi signalen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic