Ik heb sinds vandaag problemen met ubuntu.com en launchpad.net te benaderen met de ConnectBox Giga.
Op geen enkele apparaten in 't netwerk werken deze sites en heb ook geprobeerd tracert/ping (via de ConnectBox interface, dus niet op Windows/Linux), maar dat werkt dus ook niet.
Ik heb geen idee of andere sites het wel of niet doen, maar zo te zien zijn 't alleen deze sites (en alles dat met Ubuntu te maken heeft, zoals canonical.com), tevens werkt security.ubuntu.com weer wel, dus beetje raar.
Via VPN/Proxy enz. werkt het allemaal wel, dus ik denk dat er iets met de ConnectBox is?
Heb ook al geprobeerd modem opnieuw opstarten, maar heeft ook geen nut gehad.
Zie bijlagen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Via Twitter het volgende antwoord gekregen van de Ziggo Webcare. Ze zijn er nu dus iig mee bezig.
"Heyhoi! Goed dat je dit aangeeft. We hadden het inderdaad op de Community gespot, dus het is inmiddels ter onderzoek intern doorgezet. We hopen snel meer te weten!"
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ook hier het volgende beeld.
Zelfde probleem als hier. Ik heb ook met Ziggo Chat gesprek gehad en die kon geen problemen vinden. Er zijn dus duidelijk wel problemen.
Ik vermoed ergens een dns/routering probleem.
apt - Cannot reach any websites on ubuntu.com domain - Ask Ubuntu
Ik kan dat bij deze bevestigen, ook met een alternatieve (NextDNS) niet te benaderen. Ik heb overigens niet een Connectbox.
Zelfde ervaring hier apt-get archive.ubuntu.com on bereikbaar. Alternative DNS instellingen lossen het probleem niet op.
Ik kan ook niet pingen naar de NTP van ubuntu via ping ntp.ubuntu.com. Via een niet Ziggo lijn kan ik wel pingen. Heb al verschillende Ziggo modems geprobeerd maar no solve. Ook Alternatieve DNS geprobeerd ook no solve.
Hier hetzelfde probleem.
archive.ubuntu.com resolved gewoon, maar is niet te pingen.
Via vpn werkt alles wel gewoon.
Worden deze ip's geblokkeerd door Ziggo?
Daar lijkt 't verdacht veel op idd.
ik denk dat ubuntu er gewoon deels uitligt aangezien het met een andere dns ook niet lukt
en nee heb geen connectbox ik heb een zakelijk ubee modem
Ik denk dat het niks te maken heeft met DNS, aangzien de domeinen gewoon resolven. Ik heb geprobeerd via meerdere DNS providers, oa. 8.8.8.8, 1.1.1.1 en 208.67.222.222. Werkt allemaal.
Het probleem zit hem in het verbinden met de ge-resolvede adressen.
Zojuist op de chat gezeten met Ziggo. Die zeggen dat ik er een maar een melding van moet maken op het forum...
😁
Nou bij deze dan. Ik ben verbaasd dat er niet geroepen wordt "Ziggo ondersteund geen linux" (heeft er ook niks mee te maken).
Beide sites zijn hier wel bereikbaar. Echter,.... ik heb geen ConnectBox Giga.
Via Twitter het volgende antwoord gekregen van de Ziggo Webcare. Ze zijn er nu dus iig mee bezig.
"Heyhoi! Goed dat je dit aangeeft. We hadden het inderdaad op de Community gespot, dus het is inmiddels ter onderzoek intern doorgezet. We hopen snel meer te weten!"
Het probleem lijkt opgelost, ik kan weer pingen naar ntp.ubuntu.com
Check, werkt weer. Bedankt!
Ja, hier ook weer alles normaal
Yep hier ook fixed!
Yep alles werkt weer. 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.