Beste mensen,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem:
Ik heb een 500Mb werkend Ziggo abonnement, maar krijg de snelheid helaas niet hoger dan 100Mb.
Thuissituatie:
- Ziggo Connectbox Giga bekabeld (UTP Cat7) richting mijn Mesh systeem Amplify (Ubiquiti).
- De Amplify verzorgd mijn Wifi in huis, waarbij ik deze meteen gebruik als switch-functie (Bluesound multiroom muziek installatie, TV en NUC-syteem zijn bekabeld aangesloten op de Amplify)
Probleem:
- als ik mijn laptop direct aansluit op de Ziggo modem krijg ik snelheid tot 500MB, maar alles achter de Amplify is opeens max. 100Mb (zowel de wifi als bekabeld). Dit geeft veel instabliteit, waarbij mijn muziek multiroom systeem ook niet goed werkt
Als test heb ik de Ziggo modem al in Bridge mode gehad, om uit te sluiten dat het router vs. router gevecht zou zijn. Helaas geen verbetering. Dus ik heb de Bridge mode er weer al laten halen.
Ziggo is dus niet het probleem.
Heeft iemand een idee waar het dan wel aan ligt? Is het een hardware probleem van Amplify? Kan ik ergens deze '100 Mb- begrenzing' uitschakelen?? Ik heb iets gelezen over hardware NAT... moet ik hier iets mee doen?
pffff... frusterernd 😞
Dank alvast!