1
Vraag
2
Reacties
Oosterling

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ubiquiti Acces Point (U6-lite) opzetten

Dag allen,

 

Ik ben behoorlijk nieuw in de thuisnetwerken, en ik dacht dat een Access Point vrij gemakkelijk was op te zetten. Ik heb gezocht in dit forum voor wat uitleg, maar ik krijg het nog niet voor elkaar.

 

Ik heb wat hulp nodig bij het opzetten van een wifi netwerk achter een Ziggo router (Technicolor TC7210.Z). Ik heb drie bedrade Access Points (Ubiquity UniFi 6 Lite AP) in de meterkast, zolder en garage.

 

Ik heb de Access Points aangesloten op een Netgear GS308P (poort 2, 3 en 4 met PoE). De Technicolor TC7210.Z is aangesloten op poort 1 van de Netgear.

 

Na het aansluiten heb ik UniFi Network app gestart. De app vindt wel een 'New Device', maar ik kan geen verbinding maken met de U6 Lite. ("Access Point is not connected to this UniFi OS Console")

 

Waarschijnlijk heb ik nog een hoop te leren over allerlei instellingen, maar ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen via deze weg.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oosterling
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is gelukt met de software. Ik moest de Access Points 'adopt'-en en de firmware updaten. Dat duurde even, maar de access points zijn nu bereikbaar. En ik heb mijn eigen wifi netwerk aangemaakt. Dank voor de tip. En dank voor de website links. Ik ga me er verder in verdiepen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
wewanl

Level 16
  • 2300Posts
  • 23Oplossingen
  • 851Likes

Heb je ook de software van Unifi geïnstalleerd op je computer om je accespoint te configureren? 

Karel.

Level 16
  • 1822Posts
  • 220Oplossingen
  • 1188Likes

Om de access points te configureren zal je Unifi Network Application op een pc moeten installeren. Of de dure oplossing middels een cloudkey van ubiquiti. 

Hierin wordt je Wifi netwerk(en) geconfigureerd o.a. tenminste SSID en password. Met het programma kan en word de diverse unifi apparatuur ingesteld en gekoppeld. Na configuratie hoeft het niet continu opgestart te zijn.

Je zal je op ui.com de nodige knowledge base artikelen en forums moeten gaan inlezen. Unifi is eigenlijk semi professioneel en niet in eerste instantie gericht op de thuisgebruiker. Let op het configureren van unifi apparatuur is niet eenvoudig! 

 

extra info in nederlands te vinden op: 

https://unifi-forum.nl/handleidingen/onderwerp/wifi.14/

 

De software Unifi Network Application is te vinden op:

https://www.ui.com/download/unifi/default/default/

 

Oosterling
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is gelukt met de software. Ik moest de Access Points 'adopt'-en en de firmware updaten. Dat duurde even, maar de access points zijn nu bereikbaar. En ik heb mijn eigen wifi netwerk aangemaakt. Dank voor de tip. En dank voor de website links. Ik ga me er verder in verdiepen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic